جاباما
۸۶۵۰۴۶
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

تنظیم طرح تشدید مجازات اسیدپاشی در مجلس

نایب رییس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان این که طرح تشدید مجازات اسیدپاشی در دستور کار این هفته مجلس قرار دارد گفت: این طرح در راستای امنیت جامعه بوده و به شکلی تنظیم شده که افراد نتوانند به راحتی و با یک بطری اسید به جامعه آسیب بزنند.

خبرگزاری ایرنا : نایب رییس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان این که طرح تشدید مجازات اسیدپاشی در دستور کار این هفته مجلس قرار دارد گفت: این طرح در راستای امنیت جامعه بوده و به شکلی تنظیم شده که افراد نتوانند به راحتی و با یک بطری اسید به جامعه آسیب بزنند.

«یحیی کمالی پور» با بیان اینکه طرح تشدید مجازات اسید پاشی در راستای امنیت جامعه تنظیم شده است، افزود: در سال های گذشته شاهد افزایش اسید پاشی در کشور بودیم، با این وجود مجازاتی که برای این جرم در قانون تعیین شده است متناسب با شدت جرم نبود و نمی توانست مانع تکرار اسید پاشی در آینده شود.

نایب رییس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: قربانیان اسید پاشی دچار مرگ تدریجی می شوند و از نظر روحی و روانی، زندگی اجتماعی و سلامت جسمی برای همیشه از گردونه زندگی خارج می شوند. بنابراین نمایندگان مجلس عمق آسیب وارده به قربانیان اسید پاشی را درک کرده و برآن شدند مجازات را با جرم متناسب کنند.

وی یادآور شد: در طرح تشدید مجازات اسید پاشی جنبه های اخلال در نظم عمومی و امنیت ملی هم دیده شده است. به طوری که حتی مجازات اعدام برای سطحی از جرم اسید پاشی نیز در نظر گرفته شده است و این شرایط می تواند به اصل بازدارندگی امر اسید پاشی کمک کند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد خاطرنشان کرد: این طرح به شکلی تنظیم شده است که افراد نتوانند به راحتی و با یک بطری اسید به جامعه آسیب برسانند.

وی در پاسخ به این پرسش که در این طرح چه خدمات و کمک های بهداشتی و حمایتی برای قربانیان اسید پاشی در نظر گرفته شده است؟ گفت: وقتی کسی تحت این شرایط قرار می گیرد باید نهاد حکومت به طور همه جانبه از او حمایت کند، ولی ما در این طرح یک فوریتی جنبه تشدید مجازات و قضایی موضوع را در نظر گرفته ایم و جنبه بازدارنگی اسید پاشی و ممانعت از تکرار آن مد نظر بوده است.

**طرح در حوزه مجازات و پیش گیری از جرم است

وی در پاسخ به این پرسش که کمیسیون های اجتماعی، بهداشت و فرهنگی مجلس شورای اسلامی این طرح را مشاهده یا بررسی کرده اند؟ گفت: این طرح در حوزه مجازات و پیش گیری از جرم و صرفا جهت تشدید مجازات تنظیم شده است و اگر جنبه های فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی را هم در این طرح پیش بینی می کردیم، ممکن بود در طول زمان به فراموشی سپرده شود.به همین دلیل کمیسیون قضایی طرح فوریت دار تخصصی خود ارایه کرد.

کمالی پور یادآور شد: طرح ها و لوایحی که بدون قید فوریت در دستور قرار می گیرند شامل مرور زمان شده و اولویت خود را از دست می دهند. ما طرحی چابک و با موضوع مشخص را در دستور کار قرار دادیم که با سرعت بیشتری به نتیجه برسد.

وقتی بحث فرهنگی و اجتماعی پیش می آید، ده ها مورد دیگر در کنار آن مطرح می شود لذا از این بابت مقولات فرهنگی، بهداشتی و غیره را به در طرح تشدید مجازات اسید پاشی نیاوردیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لطفا اسید سولفوریک را از ابزار فروشی ها جمع کنید

    • بدون نام

      باعثش همین مجلس ودولت بابیکاری فقرنجومی همه روبه جون هم انداخت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج