۸۶۵۰۵۸
۱۹ نظر
۵۰۰۱
۱۹ نظر
۵۰۰۱
پ

شجاع: قلعه‌نویی را دوست دارم ولی ...

شجاع خلیل زاده پس از قهرمانی تیم پرسپولیس در گفتگویی اختصاصی، درباره موضوعات مختلف اظهار نظر کرد و به صحبت پرداخت.

ورزش سه: شجاع خلیل زاده پنج شنبه شب دومین قهرمانی خود با پیراهن پرسپولیس را جشن گرفت. ستاره شماره ۳ سرخپوشان پایتخت در شرایطی مدال را بر گردن آویخت که در دو سال اخیر محبوبیت زیادی نزد هواداران کسب کرده و همچنین عملکرد خوبی را هم در زمین از خود نشان داده است. دو روز پس از جشن قهرمانی پرسپولیس و در آستانه بازی حساس با سپاهان، او درگفتگو با خبرنگار ورزش سه صحبت های جالبی را مطرح کرد.

* توانستید در قهرمانی هت تریک کند. در این باره صحبت می کنی؟

اول از همه یک خسته نباشید به کادرفنی، هواداران و بازیکنان می گویم، یک فصل خیلی سخت داشتیم. تکرار قهرمانی از خود قهرمانی سخت تر است چه برسد به هت تریک. امیدوارم آقای برانکو سال های سال در پرسپولیس بماند و پرسپولیس همیشه این شرایط خوب را داشته باشد، پرسپولیس الان جایگاه واقعی را پیدا کرده و امیدوارم همیشه اینجا باشد. البته خیلی سخت است اما ما همه تلاشمان را می کنیم تا پرسپولیس همیشه بهترین باشد.

*هفته های آخر اما کار سخت شده بود و به نظر می رسید استرس داشتید.

ما ۴ هفته آخر را استرس شدید داشتیم، شما دقت کنید پرسپولیس، استقلال، پدیده و تراکتور استرس قهرمانی باعث شد که نتیجه نگیرند. فکر نکنید استرس نیست، همانطور که هواداران استرس دارند، شک نکنید که صد برابرش را بازیکنان در زمین دارند.

*این فصل فشار زیادی روی شما بود و هجمه‌های زیادی هم وارد شد.

می‌خواستند قهرمانی ما را لوث کنند، در حالی که کمترین حق‌مان قهرمانی بود. تیم‌های دیگر می‌خواستند نتیجه بگیرند تا چیزهای دیگر را گردن ما نندازند، ما مساوی می‌کردیم تیم های دیگر می‌باختند، این دیگر ربطی به پرسپولیس ندارد. ما مساوی می‌کردیم شما می‌بردید این حسرت به وجود نمی‌آمد. اما خدا را شکر مهم این است پرسپولیس قهرمان شده، جام را ما گرفتیم، پرافتخارترین تیم ایران ما هستیم، امیدوارم که سال‌های آینده هم بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم.

شجاع: قلعه‌نویی را دوست دارم ولی ...

*بعد از قهرمانی هم جام را نمی‌خواستی به کسی بدهی!

در زمین من جام را دست نگرفتم، چون بعضی‌ها تازه آمده بودند پرسپولیس دوست داشتند قهرمانی را جشن بگیرند، گفتیم بگذار جوان‌های تیم لذت ببرند، بعد که همه خسته شدند گفتیم ما جام را بگیریم و لذت ببریم چون قهرمانی در پرسپولیس خیلی لذت بیشتری دارد تا بخواهی جای دیگر قهرمان شوی. اگر دقت کنید گلویم هنوز گرفته و صدایم بالا نمی‌آید، امیدوارم این جام تا سال‌های سال برای پرسپولیس شود.

*شجاع فکر می کنی به رکورد سیدجلال در قهرمانی برسی؟

ما به آقا سید نمی‌رسیم، ایشان کاپیتان ماست، بزرگ ماست و بهترین بازیکن لیگ ایران است. امیدوارم این رکورد دست سید بماند، چون من سید را قلبی دوست دارم، کنار هم بازی می‌کنیم چند سال است و خیلی با هم خوب و هماهنگ هستیم. دوست داشتم سید چند سال جوان‌تر بود تا سال‌های بیشتری کنار هم بودیم. امیدوارم بتواند همیشه به پرسپولیس کمک کند و البته همه چیز به خودش مربوط است.

*آیا هواداران فصل بعد هم خلیل زاده را با پیراهن پرسپولیس می بینند؟

من چند پیشنهاد خارجی دارم، آقای برانکو هم در جریان هستند اما من مرد عمل هستم و قبل از اینکه بازیکن باشم یک هوادار تیم پرسپولیس هستم و به همین خاطر دوست دارم بمانم. این را نمی‌گویم که باشگاه بگوید این که دوست دارد بماند کاری با او نداشته باشیم. خود باشگاه در جریان است، دو سال است که در تیم هستم، کمترین قرارداد را داشتم، هیچ صحبتی هم نکردم، چون سال اول را آقای گرشاسبی در جریان است بدون هیچ صحبتی امضا کردم، سال دوم بدون هیچ حرفی رفتم قرارداد بستم. سال دوم برای کار دیگر رفته بودم باشگاه اما گفتند تیم محروم است و من هم قرارداد را امضا کردم، با این حال کمترین قرارداد را گرفتم چون مهم موفقیت پرسپولیس بود.

خیلی از هواداران پرسپولیس با یک باختش یک هفته دو هفته از کار و زندگی می‌افتند. من با جان و دلم برای تیم بازی می‌کنم، اگر اشتباهی می‌کنم هواداران ببخشند، با این حال من با دلم برای هواداران بازی می‌کنم.

*تو عملکرد فنی خیلی خوبی داشتی اما در زمین هم خیلی با داور درگیر می شوی.

بحث این است که در زمین تصمیماتی می‌گیرند که عصبانی می‌شوم این را هواداری که پرسپولیسی باشد درک می‌کند. حالا امیدوارم اگر فصل بعد عمری باقی بود این را درستش کنم. بحث جذابیت نیست، من همه کار می‌کنم تیمم موفق باشد. همیشه من و امثال من می‌رویم اما همین که در پنجره بسته کدام بازیکنان ماندند و زحمت کشیدند را هوادار می‌داند.

ربیع‌خواه، انصاری و حسین ماهینی ماندند در تیم و زحمت کشیدند و رباط دادند. کمال، نوراللهی، بشار، سیدجلال، علیرضا بیرانوند و همه بازیکنان مصدوم بودند اما زیر فشار خم به ابرو نیاوردند و ماندند و کار کردند. مصدومیت من اصلا مهم نیست که می‌گویید. من مهم نیستم اما مهم این است که ما تیم و یکدل بودیم و برای یک هدف جنگیدیم و قهرمان شدیم.

*این رفتار پر از درگیری، عصبانیت، کارت و... بی شباهت با په په و راموس نیست.

من الگو قرار نمی‌دهم کسی را به خاطر این چیزها. پیکه و راموس و... ندارد، من در ایران بازی می‌کنم، هر کسی سبک بازی خودش را دارد. این خصوصیت فوتبال بعضی‌هاست، من هم اینطوری هستم. چون هواداران آنطور می‌خواهند چشم من سعی می‌کنم همانطوری بشوم که هواداران می‌خواهند.

*شایعاتی مبنی بر جدایی برانکو از پرسپولیس هست، نظر تو چیست؟

همه بازیکنان و هواداران پرسپولیس دوست دارند آقای برانکو بماند. شرایط خیلی سختی داشتیم، مدیریت خیلی زحمت می‌کشد اما امیدوارم وزارت کمک بکند، پرسپولیس پرطرفدارترین تیم آسیاست، چشم مردم به ساق پای این بازیکنان است.

*می‌گویند وزارت ورزش به پرسپولیس بیش از حد کمک می‌کند، این درست است؟

اگر ما می‌خواستیم به حرف‌های بیرون توجه کنیم که اصلا بازی نمی‌کردیم. حرف همیشه پشت تیم قهرمان و تیمی که موفق است حرف زیاد است. فکر کنم وزارت ورزش خیلی کمتر به ما کمک کرده و همه هم شاهد هستند، اسم تیمی را نمی‌آورم اما هواداران آن تیم‌ها بهتر می‌دانند. ما 11-12 بازیکن در نیم فصل اول بازی کردیم، 40 درصد دریافتی داشتیم در حالی که 90 درصد تیم‌های دیگر دریافتی شان بیشتر از ما بود و بازیکنان پرتعدادی هم جذب کردند.

پرسپولیس و استقلال تیم های پرهوادار لیگ هستند و باید به آن ها بیشتر رسیدگی شود، من تیم خودم را می گویم اما استقلال هم هوادارانی را دارد که برای این تیم جان می‌دهند.

*هواداران اول فصل فکر نمی‌کردند قهرمان شوید اما این اتفاق رخ داد.

هواداران ما آنقدر باشعور و با فرهنگ هستند که اول فصل اصلا از ما انتظار قهرمانی نداشتند، می‌دانستند با چه تیمی وارد زمین می‌شویم، ما حتی باختی را هم که آوردیم از روی ناداوری بود. هزار پاپوش درآوردند، داوری و... اما ما قهرمان شدیم، آن هم در حالی که کمترین نفع را از داوری داشتیم. تیم های دیگر بیشترین نفع را از داوری بردند، همیشه آقای برانکو می‌گویند فکر کن می‌روی داخل زمین، داور همه چیز را علیه تو می‌گیرد.

شجاع: قلعه‌نویی را دوست دارم ولی ...

*اما از آسیا حذف شدید، این فکر کنم تنها اتفاق تلخ این فصل بود.

من نمی‌خواهم توجیه کنم اما خستگی باعث شد حذف شویم، چون ما از اول فصل درگیر مسابقات بودیم، وقتی تیم‌های دیگر استراحت می‌کردند ما ۳ روز یک بار در آسیا بازی می‌کردیم و شرایط خیلی برایمان سخت بود و همان خستگی نیم فصل اول باعث شد در نیم فصل دوم بازیکنان نای دویدن نداشته باشند.

*به نظرت در قهرمانی پوکر می کنید؟

حالا همه می‌گویند نمی‌گذارند قهرمان شویم اما تیمی که می‌خواهد موفق شود به این چیزها نگاه نمی‌کند، ما تلاش‌مان را می‌کنیم بهترین نتایج را بیاوریم، پشت تیم های موفق همیشه حرف هست.

*راستی داستان ویدیو مسیج چه بود که بیرانوند گفت نمی‌گذارند قهرمان حذفی شویم.

این را از بیرانوند بپرسید. من تائید می کنم حرف بازیکنان تیم‌مان را؛ همین.

*بازی بعدی هم مقابل سپاهان است، فکر می‌کنی این تیم را شکست دهید؟

سپاهان تیم خوبی است، امیر قلعه نویی مربی بزرگی است، من در اصفهان بودم، درست است که هواداران سپاهان همیشه به من کم‌لطفی دارند. چیزی جز فحاشی از هواداران سپاهان ندیدم. تنها من نیستم، سیدجلال حسینی، محسن بنگر، امید ابراهیمی و هر بازیکنی که از سپاهان رفت و برگشت اصفهان فحش خورد. کمیته انضباطی حتی یک بار هم هواداران سپاهان را محروم نکرد. مردم اصفهان مردمان بسیار خوبی هستند و همیشه به من لطف دارند ولی آن هایی که به استادیوم می آیند برای تشویق تیمشان به استادیوم نمی آیند، بازی ذوب آهن رفتم فحش خوردم! همه هم می بینند، ویدیوهایش است اما هرچیزی که به من گفتند دقیقا به خانواده خودشان گفتند.

*سپاهانی ها از تو دلخور بودند و می گفتند قبل از پایان فصل با پرسپولیس تمام کردی و... .

اصلا همچین چیزی نیست، مسئولان سپاهان هستند، من نیم فصل با سپاهان قرارداد داشتم، اگر نمی‌خواستم آنجا بمانم در نیم فصل می‌آمدم پرسپولیس. اما تا آخر فصل ماندم و تمدید کردم. اما آخرش چه شد؟ فحش خوردم! مگر حاج‌صفی و بنگر و حسینی نبودند؟ آنها هم فحش خوردند. آنجا هوادارانی هستند که چیزی از فوتبال نمی‌فهمند اما دست بقیه را می‌بوسم. بیشتر دوستانم اصفهانی هستند اما حتی در استادیوم آزادی وقتی من در زمین نبودم هم هواداران سپاهان به من فحاشی کردند. اینها دردشان از یک جای دیگر است، اصلا نگران نباشند!

*نظرت درباره استوری هایی که پسر قلعه نویی منتشر کرد، چیست؟

هوتن هم رفیق‌مان است، یک صحبتی می‌کند، من راجع به او صحبت نمی‌کنم. امیر قلعه‌نویی از پرافتخارترین مربیان ایران است امیدوارم موفق باشد اما به خودش هم گفتم که دوست ندارم جلوی پرسپولیس نتیجه بگیرد. من اصلا دوست ندارم او حرص بخورد چون مربی بامعرفت و خوبی است. او برای من زحمت کشیده همانطور که باشگاه سپاهان برایم زحمت کشیده. اما هواداری که می‌آید و فحاشی می‌کند جای خود دارد. کمیته انضباطی خیلی جاها مراعات تیم‌های دیگر را کرده، خودم بودم که مسئول بازی گزارش نوشت اما بعدش هواداران سپاهان را محروم نکردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگه بگیم همه حرفات درست بودن خنده داره ولی اینو کجای دلمون بزاریم پرسپولییس پرافتخارترین باشگاه اسیاست؟خدایی طبق کدوم منطق اینو گفتی؟کل افتخارات اسیایی تون همون فینال شانسی بود میشه بگی کدوم افتخار اسیایی؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره جان تو فینال شانسی واسه همین نذر و نیاز میکردید پرسپلیس بی بازیکن ببازه اصلا انقدری که شما کیسه کشها درگیر پرسپلیسید درگیر تیم خودتون بووید الان این حال و روزتون نبود

      • بی نام

        آره قهرمان پوشالی اثر مشترک داوران به همراه وزارت ورزش

      • بدون نام

        ۹:۵۱
        شما که کمک داور و تو بازی سایپا داشتید و از دقیقه ۳۰ سایپا ده نفره شد چرا باختید پنالتی داور و تو دربی داشتید چرا باختید حکومتی بودید به حدی که قائدی زندان نرفت و ۳ امتیاز بازی با سپیدرود و گرفتید کمترین زر بزنید

    • پیمان

      شجاع عشقه بازیکن با تعصب با غیرت حرفه ای سرت سلامت مالدینی ایران

      پاسخ ها

      • بی نام

        افتخاراتتون تو آسیا بی نظیره حرفاتم مثل بازیت جک و مسخره است قهرمان پوشالی

    • رضا

      دمت گرم داداش خیلی بامرامی

    • انتقاد سازنده

      همه حرفات چرته . اسم قلعه نویی هم بدای دهنت بزرگه

    • بدون نام

      کثیفترین قهرمانی بود برای خود لنگیا هم نچسبید

      پاسخ ها

      • بی نام

        برناامه امسال لیگ ایران : قهرمان پوشالی اثر مشترک داورا و ..............

    • علی مقدسی

      مردکه تو همونی وقتی تو سپاهان بازی میکردی بفرما میزیدی به طارمی بزن توگل برو خجالت بکش

    • بدون نام

      تماشاگر سپاهان جریمه بشه!؟؟؟وقعا چطور خجالت شحاع از این حرفاس خجالت نمبکشه!!تماشاگران شما با تماشاگران سپاهان چکار کردن؟؟؟بازی سایپا چطور؟؟؟تمام لیگ و بزارید کنار بجز دو هفته اخرش،اگه واقعا داوران شرف داشتند و عدالت رعایت میشد چه تیمی قهرمان میشد؟؟دو قهرمانی پرسپولیس در تاریخ فوتبال بعنوان کثیفترین قهرمانی ثبت میشن،قهرمانی که با وزیر و تاج و فغانی بدست بیاد ارزش نداره،پسر قلعه نویی هم کاملا حقیقت و گفته هر چند حقیقت تلخه

    • عباس شهسواری

      اونجاش ک میگه بخاطرخستگی ازاسیاحذف شدیم خخخخ نه داداش اونجاداورووزیرمزیرانبودن بیارنتون یامث پارسال پول بررشوه نبود

      پاسخ ها

      • بی نام

        واقعا بخاطر خستگی حذف شدیدت یا نبود داورا ایرانی ، شما که با پرواز چارت رفت آمد میکرد یدت و به لطف وزیر محترم آب تو دلتون تکون نمیخورد

      • بدون نام

        ۹:۵۵
        شما که پاداش ۵۰۰ میلیونی واسه یه برد گرفتید چرا حذف شدید پرسپلیس اگه حذف شد بخاطر کمبود بازیکن بود کور بودی ندیدی عقده ای

    • mini

      کیسه ها زیادی سوز دارین اب معدنی بزنین تاول نزنه . اخه شما کیسه ها به ما نمیخورید شما برید با طرفدارای پیکان و ماشین سازی کل کل کنید اندازه جایگاهتون . کوچولوهای درد کشیده واقعا گناه دارید .

    • علللللی

      شما کیسه کشا کجای آسیا رو گرفتین هاان
      خوبه دوتا چهارجانبه از پنجاه سال پیش دارین تو آسیا که زر بزنین
      امثال هم از سپاهان بالا رفتین با اون امیر مافیاتون

      پاسخ ها

      • بی نام

        چرا شما لنگیا اون زمان به قول خوت تو چهار جانبه ام نمیتونستد بیاد چون هویت ندارید اگه حسرت قهرمانی تو آسیا به دلتون نموند چون اونجا دیگه داورا ایرانی نیستند

    • علللللی

      قلعه مرغی یا گروهبان قندلی ،،یا امیر مافیا ،،فرقی نداره کثیفه کثیف ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج