۸۶۵۰۶۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

زندانیان غیرعمد قشم با ۵۰۰میلیون آزاد می‌شوند

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان هرمزگان گفت: پنج زندانی جرائم غیرعمد در شهرستان قشم وجود دارد که آزادسازی آنان نیازمند ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار است.

خبرگزاری فارس: احمد مرادی‌نژاد عصر امروز در آیین گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد شهرستان قشم اظهار داشت: فعالیت ستاد دیه هرمزگان از سال ۱۳۸۱ آغاز و تا کنون موفق به آزادسازی بالغ بر دو هزار و ۸۵۰ زندانی با بیش از ۲۱۰ میلیارد تومان بدهی شده است.

وی با بیان اینکه شاکیان از بزرگترین حامیان ستاد دیه به‌شمار می‌روند، افزود: سال گذشته ۲۳۵ زندانی در هرمزگان با بدهی ۶۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حالی آزاد شده‌اند که حدود ۸۰ درصد از بدهی‌ها توسط شاکیان مورد بخشش قرار گرفت.

مدیرعامل ستاد دیه استان هرمزگان تصریح کرد: در حال حاضر پنج زندانی از قشم بواسطه جرائم غیرعمد در بند هستند که برای رهاسازی آن‌ها به ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

مرادی‌نژاد خاطرنشان کرد: سال ۹۶، پانزده زندانی جرائم غیرعمد با بدهی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و سال گذشته نیز ۱۰ زندانی با ۵۰۰ میلیون تومان بدهی در شهرستان قشم آزاد شدند.

وی با بیان اینکه بدهی مالی و مهریه بیشترین علت گرفتار شدن زندانیان جرائم غیرعمد را تشکیل می‌دهد، ادامه داد: تمرکز فعالیت ستاد دیه بر اقدامات پیشگیری از وقوع جرم قرار دارد و در این راستا از تمام توان خود را به‌کار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم امام جمعه شهرستان قشم نیز گفت: برگزاری آیین گلریزان در ماه رمضان بواسطه آمادگی روحی آحاد جامعه اقدامی کارشناسی شده است و باید تلاش شود تا ادعیه این ماه با مشارکت در چنین کارهایی جلوه عملی داشته باشد.

وی با بیان اینکه زندانیان جرائم غیرعمد را نباید مجرم دانست، تصریح کرد: این افراد به دلیل جریمه‌های مالی و ناتوانی در پرداخت آن زندانی شده‌اند.

امام جمعه شهرستان قشم اضافه کرد: نقش آفرینی در آزادسازی این دسته از زندانیان یکی از بزرگترین توفیقات و مورد تاکید دین مبین اسلام است.

عبدالرحیم خطیبی امام جمعه اهل سنت قشم هم کسب رضای خداوند را شرط سعادت و نجات انسان‌ها دانست و افزود: مشارکت در آزادسازی زندانیان مستحق آزادی، مصداقی از پیمودن راه سخت و دشواری است که انسان باید برای نجات خود از آن عبور کند.

وی اظهار داشت: فقدان مرد در خانه حتی به‌صورت مقطعی، زن را بیوه و فرزندان را یتیم می‌کند و همه باید به میزان توان خود برای رهاسازی این مردان از زندان ایفای نقش کنند.

در ادامه، علیرضا نصری فرماندار قشم بیان کرد: کمک به آزادسازی زندانیان در حقیقت نجات یک خانواده و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی است که بواسطه زندانی شدن سرپرست متوجه خانواده‌ها می‌شود.

وی تقویت مشارکت‌های مردمی را نیازمند فرهنگ‌سازی دانست و ابراز داشت: نهادینه‌ شدن این فرهنگ به ارتقای نشاط، شادابی و سطح امیدواری در جامعه ختم می‌شود.

مسعود رحمانی رییس دادگستری قشم نیز خاطرنشان کرد: جامعه هدف آیین گلریزان برای آزادسازی زندانیان جرائم غیدعمد در حقیقت حفظ بنیان خانواده‌ها، استحکام جامعه و حراست از سلامت روحی و جسمی آن است.

گفتنی است، ستاد دیه کشور تا کنون توانسته است ۱۳۰ هزار نفر از زندانیان جرائم غیرعمد را به آغوش خانواده‌هایشان باز گرداند.

طی این نشست بالغ بر ۹۰ میلیون تومان به آزادسازی زندانیان از سوی خیرین اهداء شد و فرآیند جمع‌آوری مشارکت‌ها تا اواخر ماه مبارک رمضان در قشم ادامه خواهد داشت.

افراد خیرخواه و خیرین جهت حمایت از آزادی این افراد می‌توانند مبلغ مورد نظر خود را از طریق سامانه تلفنی #۷۷۷۷۰۷۶*۷۸۰* و همچنین واریز وجه به شماره حساب‌های ۰۱۰۶۱۱۰۰۳۱۰۰۷ و یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۳۶۷۰۶ بانک ملی و شماره کارت ۶۲۸۰۲۳۱۴۹۵۱۹۹۷۵۳ بانک مسکن به نام ستاد مردمی دیه استان هرمزگان گامی در راستای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد بردارند.

گفتنی است، شهرستان قشم دارای یک بازداشتگاه است و تبدیل آن به زندان یکی از نیازهای این شهرستان به‌شمار می‌رود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج