۸۶۵۰۶۲
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

القبس:

نظامیان آمریکا در کویت مستقر می‌شوند

روزنامه کویتی القبس نوشت که همزمان با استقرار نیروهای آمریکایی در کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، این نیروها در کویت نیز مستقر خواهند شد.

خبرگزاری فارس: روزنامه کویتی «القبس» شنبه (۲۷ اردیبهشت) مدعی شد که کویت از جمله کشورهایی است که قرار است نظامیان آمریکا در آن مستقر شوند.

این روزنامه به نقل از منابع آگاهی نوشت که بر اساس توافق‌های امنیتی مشترک بین کویت و ایالات متحده آمریکا، کویت میزبان نیروهای جدید آمریکا خواهد بود.

القبس همچنین از تقویت نقش نیروهای «سپر جزیره» در این کشور خبر داد.

سپر جزیره به نیروهای مشترک نظامی کشورهای عربی خلیج فارس اطلاق می‌شود که در سال ۱۹۸۲ ایجاد شد. مقر این نیروها شهرک نظامی «ملک خالد» در استان سعودی «حفر الباطن» واقع در نزدیکی کویت و عراق است. این نیروها در سرکوب انقلاب ۲۰۱۱ بحرین نقش مهمی داشتند.

منابع آگاه القبس مدعی شدند که کویت در نشست نظامی آمریکا و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس که دیروز جمعه در منامه، پایتخت بحرین برگزار شد، مشارکت داشته است. در این نشست، امنیت کشتی‌رانی و تداوم جریان آزاد تجارت در منطقه بررسی شده است.

این منابع در مورد سفر اتباع کویت به ایران نیز گفتند که کویت همانند برخی کشورهای منطقه خلیج فارس، در این خصوص هیچ هشداری نداده است. وزارت خارجه بحرین امروز شنبه از اتباعش خواسته به ایران سفر نکنند.

منابع تجاری و بانکی در کویت نیز به قبس گفتند که «حرکت غیرعادی» در بازارها و بانک‌ها بیانگر نگرانی و اضطراب شهروندان کویت و خارجی‌های مقیم این کشور است.

روزنامه الشرق الاوسط که نزدیک به عربستان سعودی است بامداد شنبه در خبری نوشت که کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با درخواست آمریکا مبنی بر استقرار نیروهای این کشور در این کشورها موافقت کرده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آمریکا آمده است که بماند. ده دولت دیگر در امریکا سرکار بیاید چون کنگره و سنا پشت این امر هستند قادر نخواهند بود به سادگی نیروها را مادامی که احساس خطر در منطقه برای نفت و صدور ان کنند به امریکا بازگردانند.

    • بدون نام

      بازم بگید ارایش جنگی نگرفته.بابا اینا دارین یواش یواش نیروهاشون رو دور تا دور ایران پخش میکنن که فردا با هر تهدیدی جنگ رو شروع کنن.باید نفس این شیطان بزرگ را قطع کرد

    • مهدی

      کسانی که گفتن چرا ایران ژاندارم منطقه بود .همان ها جاده صاف کن .حضور انگلیس و آمریکا در منطقه هستند.

    • بلال محمدی

      شما عزیزان دولتمردان اینها همشان دروغ میگند کارهایتان را بکنید و درحال آماده باش باشید اینها مثل روباهند

    • بدون نام

      در جنگ خلیج فارس آمریکا بزرگترین لشگر کشی رادر عربستان تحت عنوان سپر صحرا انجام داد.و پس از آن تحت عنوان طوفان صحرا خاک عراق را مورد حمله قرار داد.ما نباید از مکر دشمن غفلت کنیم آمادگی صد در صد لازم است باید قدرت پوشالی آمریکای جنایتکارراچنان در هم بکوبیم که دیگر قادر نباشد قدرت نمایی وزورگویی نماید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج