۸۶۵۰۷۸
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

هشدار امنیتی آمریکا به اتباع خود در اندونزی

در آستانه اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در اندونزی، سفارت آمریکا در این کشور به اتباع خود نسبت به تردد در نقاط شلوغ پایتخت و برخی شهرهای اندونزی هشدار داد.

خبرگزاری فارس: سفارت آمریکا در «جاکارتا» پایتخت اندونزی قبل از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور در روز چهارشنبه ۲۲ مه (یکم خرداد)، هشدارهای امنیتی برای اتباعش صادر کرد.

خبرگزاری «رویترز» شنبه در این زمینه گزارش داد که سفارت آمریکا در اندونزی به شهروندان خود توصیه کرده که با توجه به احتمال برپایی تظاهرات بزرگ در جاکارتا و شهرهای دیگر از جمله «سورابایا» در شرق و «جاوا» و «مدان» در سوماترای شمالی، از تردد در این مکان‌ها خودداری کنند.

این در حالی است که مقام‌های اندونزی گفته‌اند تدابیر امنیتی را پیش از ۲۲ ماه مه افزایش می‌دهند. در این تاریخ نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری که ماه گذشته برگزار شد، اعلام می‌شود.

«محمد اقبال» سخنگوی پلیس اندونزی نیز روز جمعه به خبرنگاران گفت که پلیس در این ماه ۲۹ مظنون به ارتباط با گروه (JAD) بزرگترین گروه مرتبط با داعش را دستگیر کرده و دست‌کم پنج بمب خانگی در نقاط مختلف جاوا و شمال سولاوسی را کشف و ضبط کرده است.

پلیس اندونزی همچنین فاش کرد که برخی مظنونان نحوه استفاده از شبکه «وای فای» به عنوان شیوه جدید انفجارهای انتحاری را فرا گرفتند.

در اندونزی به طور غالب «جو ضد آمریکایی» حکمفرماست و مردم این کشور به مناسبت‌های مختلف از جمله دفاع از مردم مظلوم فلسطین و در اعتراض به رژیم صهیونیستی علیه «آمریکا» یا «رژیم صهیونیستی» تظاهرات می‌کنند.

بر اساس این گزارش، بیست و هشتم فروردین ماه، انتخابات ریاست‌جمهوری در اندونزی به‌عنوان بزرگترین انتخابات در جهان که رئیس‌جمهور با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شود، به پایان رسید و طبق نتایج غیررسمی، «جوکو ویدودو» رئیس‌جمهور کنونی توانسته «پرابووو سوبیانتو» را شکست دهد.

انتخابات هفدهم آوریل (۲۸ فروردین) اندونزی به دلیل وسعت و گستردگی آن در سه منطقه زمانی برگزار شد و برای اولین بار، همزمان انتخابات ریاست جمهوری، پارلمانی و انتخابات محلی برگزار شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج