۸۶۵۱۴۳
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

نژادفلاح: برانکو را به قطبی ترجیح دادم

محمدحسین نژادفلاح نزدیک به یک دهه عضو هیات‌مدیره پرسپولیس بود.

فرهیختگان: محمدحسین نژادفلاح نزدیک به یک دهه عضو هیات‌مدیره پرسپولیس بود. آخرین دوره حضور او توامان شد با مدیریت در تیم موردعلاقه‌اش، در آن سال پای برانکو را به ایران باز و پروفسور کروات را به‌عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب کرد تا شروعی باشد برای سلطنت سرخ‌های پایتخت بر فوتبال ایران. به بهانه قهرمانی سوم پرسپولیس با برانکو و ادعای عجیب قطبی، سراغ او رفتیم. گفت‌وگو را با نژادفلاح در ادامه می‌خوانید.

حتما می‌دانید برای چه تماس گرفتیم!

(می‌خندد) بله، برای قهرمانی دوباره پرسپولیس با برانکو. جا دارد ابتدا به‌عنوان یک هوادار، این قهرمانی را به خانواده بزرگ پرسپولیس، هواداران و به‌خصوص به برانکو تبریک بگویم و از پرسپولیسی‌ها برای اینکه خوشحال‌مان کردند تشکر ‌کنم.

خیلی‌ها سعی می‌کنند خود را عامل حضور و حفظ برانکو بدانند. با این حال، این مساله را باید به نام شما عنوان کرد!
بیش از 10 سال در پرسپولیس بودم. درباره انتخاب برانکو هم در آن زمان گفتم خدایا اوج توکلم به توست، من عاملم، کمکم کن بهترین مربی را به پرسپولیس بیاورم چون هواداران این تیم سال‌هاست خون دل خورده‌اند.

افشین قطبی اخیرا در مصاحبه‌ای گفته قبل از برانکو مدیران پرسپولیس با او توافق کرده بودند. انتخاب شما از اول قطبی بود یا برانکو؟

من احترام زیادی برای قطبی قائلم. عضو هیات‌مدیره که بودم قطبی سرمربی پرسپولیس بود و معتقدم فرهنگ تعاملی خاصی وارد فوتبال ما کرد. رفتار قطبی در آن سال هم شیرین بود و هم لازم برای فوتبال ما‌. در آن سال که می‌خواستم مربی پرسپولیس را انتخاب کنم، اولویت را گذاشتم به اینکه مربی‌ای باشد که فوتبال ما را بشناسد.

هم قطبی فوتبال ما را می‌شناخت و هم برانکو، اما قطبی مدت کمی بود که از پرسپولیس رفته بود، درحالی که برانکو سال‌ها در ایران نبود و با وجود شناخت عمیقی که از فوتبال ایران داشت می‌توانست شوک لازم را ایجاد کند‌. دیدید اتفاقا همین هم شد، اگر یادتان باشد، بدون اینکه قرارداد امضا کند برای تماشای یک بازی آسیایی به تهران آمد که پای بیش از صد هزار نفر تماشاگر به استادیوم باز شد. در هرصورت در جمع‌بندی نهایی برانکو را به قطبی ترجیح دادم.

برانکو وقتی به ایران آمد که پرسپولیس از لحاظ مالی شرایط خوبی هم نداشت.

بله. آن زمان بحث سر واگذاری تیم به شرکت خصوصی بود و ما در هر بازی یک اسپانسر می‌گرفتیم تا هزینه‌های تیم را بدهیم. شخصیت برانکو واقعا ارزشمند است. او هیچ‌وقت نمی‌گفت اول پول من را بدهید. ما دغدغه‌ای برای پرداخت به او نداشتیم. برانکو می‌گفت اول پول بازیکنان را بدهید تا آنها دغدغه مالی نداشته باشند . این اخلاق و شخصیت بالایش را نشان می‌دهد هرچند معتقدم نباید از اخلاق او سوءاستفاده شود.

در قراردادی که با او بستید بند خاصی هم قید کرده بودید؟

بندی در قرارداد با برانکو وجود دارد که انتخاب سرمربیان پایه‌ها هم با خودش باشد. اینجوری اگر برای یک سلام و علیک هم به پایه‌ها سر بزند برای آنها ایجاد ‌انگیزه می‌کند، اما نمی‌دانم چرا مدیران پرسپولیس از این ظرفیت استفاده نمی‌کنند.

به نظر شما رمز موفقیت برانکو با پرسپولیس در چیست؟

اول رفاقتی که در تیم ایجاد می‌کند، بازیکنان در زمین سرشان را برای هم می‌دهند و دوم روحیه جنگندگی بین بازیکنان. او از تیم ستاره می‌سازد و با ستارگان تک‌محور کاری ندارد، شما دیدید با وجود محرومیت از خرید بازیکن، ناز هیچ‌کسی را نکشید و حتی بعضی‌ها را بیرون کرد. برانکو می‌گوید اگر بی‌نظمی‌ها را من و همکارانم نبینیم، خدا تنبیه‌مان می‌کند و در زمین بازنده می‌شویم، همین‌‌ها باعث موفقیت شده است.

حرف خاصی درباره برانکو هست که بخواهید بگویید؟

زمانی می‌گفتند بمب می‌ترکانیم، من می‌گفتم برانکو بمب نقل‌وانتقالات ماست. همه فکر یارگیری بودند، اما برانکو از یک بازیکن معمولی هم ستاره می‌سازد. به شما می‌گویم با این مربی بزرگ و با دانش سال بعد هم موفق می‌شویم.

حرف پایانی؟

یک‌بار در زمان مدیریت رویانیان که عضو هیات‌مدیره بودم به او گفتم هواداران قهرمانی می‌خواهند، اگر موفق نباشیم، باعث ریزش تماشاگر می‌شویم. حالا چندجا شنیده‌ام که بچه‌های کم‌سن‌وسال می‌گویند ما از وقتی یادمان می‌آید پرسپولیس قهرمان شده تا حالا! این یعنی بچه‌هایی که تازه معنی رنگ و تیم را می‌فهمند به طرف پرسپولیس گرایش پیدا می‌کنند و خوشحالم این اتفاق رخ داده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جناب نژاد فلاح اون بچه ها هنوز زبون باز نکردن برات حرف بزنن تیمت سه ساله داره قهرمان میشه قبلش همش سیزدهم چهاردهم بود خخخخخخخخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو اون زیر چطور نفس میکشی کیسه کش خخخخخخخخخخخخخخ

      • hm@

        برانکو باهزینه تیم ملی با فوتبال ایران اشنا شد بعدش هم چهارساله قرارداد ملیاردی اش تمدید میشه فقط تیم های حکومتی این امکان رودارن وگرنه استقلال هیچوقت نمیتونه همچین مربی رو جذب کنه جون وزیر مستقینا جلوش رومیگیره فاتح تریم گونش وحتی کرانچار نمونه اش که وزیر حلوقراردادش روگرفت.

    • پیمان

      درود بر نژاد فلاح افرین به این هوش خوب شد شفر نیاوردی وگرنه الان سیزدهم چهاردهم جدول بودیم

    • موسوی

      هر چی اقای برانکو بگه.

    • بدون نام

      درود بر تو مردک دقل،

    • بدون نام

      سلام ممنون آقای نژاد فلاح عزیز. مرسی از اینکه آقای برانکو آوردین پرسپولیس. کیسه کشا بسوزین تا ته ته. برانکو واقعا مربی بی حاشیه ودنبال این هست که علم فوتبالی شو به بازیکنان انتقال بدهد. ممنون آقای نژاد فلاح عزیز

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج