جاباما
۸۶۵۲۱۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

محمودی: برای کمک به تیم ملی برگشتم

شهرام محمودی، بازیکن باتجربه والیبال ایران گفت: شرایطم به گونه‌ای بود که می‌خواستم دیگر به تیم ملی برنگردم اما در صحبت‌هایی که با کولاکوویچ داشتم قرار بر این شد تا جایی که می‌توانم به تیم ملی کمک کنم.

خبرگزاری میزان: پس از پایان المپیک ریو شهرام محمودی اعلام کرد که به خاطر مصدومیت می‌خواهد مدتی را دور از تیم ملی باشد. با انتخاب کولاکوویچ به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال، این مربی تلاش کرد محمودی را به بازگشت به تیم ملی راضی کند اما او نیز موفق به این کار نشد.

این وضعیت ادامه داشت تا اینکه اعلام شد شهرام محمودی برای رقابت‌های جهانی و همینطور انتخابی المپیک به تیم ملی دعوت خواهد شد هر چند این بازیکن برای لیگ ملت‌ها نیز در لیست تیم ملی حضور دارد. با محمودی در خصوص بازگشت به تیم ملی گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه آن را می‌خوانید.

مصدومیتت چه وضعیتی دارد؟

در حال حاضر خیلی بهتر هستم و روند درمانم خوب بوده اما هنوز به بهبودی کامل نرسیده‌ام. من مصدومیت قدیمی از ناحیه کمر داشتم و در لیگ هم از ناحیه مچ پا مصدوم شدم و فکر می‌کنم روند درمانم تا یک ماه دیگر طول بکشد.

قرار بود برای رقابت‌های جهانی به تیم ملی اضافه شوی، اما کولاکوویچ تو را برای لیگ ملت‌ها نیز دعوت کرده است!

نمی‌دانم چرا نامم برای لیگ ملت‌ها رد شده اما مثل اینکه طبق قوانین باید این کار انجام می‌شد و نام من را هم در لیست تیم ملی قید می‌کردند. اگر درمانم زودتر به پایان برسد و وضعیت آمادگی خوبی داشته باشم احتمالا در لیگ ملت‌ها هم بازی خواهم کرد اما باید دید نظر دکتر افروزی در این خصوص چیست.

مشخص نشد چرا از تیم ملی رفتی و چرا دوباره برگشتی.

به خاطر مصدومیت‌هایی که داشتم صلاحدید پزشکان بود تا برای مدتی از مسابقات سنگین دور باشم. حتی شرایطم به گونه‌ای بود که می‌خواستم دیگر به تیم ملی برنگردم اما در صحبت‌هایی که با کولاکوویچ داشتم قرار بر این شد تا جایی که می‌توانم به تیم ملی کمک کنم.

چقدر شانس کسب سهمیه المپیک را داریم؟

اصلی‌ترین هدف فدراسیون والیبال و همینطور اعضای تیم ملی صعود به المپیک توکیو است. ما دو تورنمنت داریم که باید برای کسب سهمیه تلاش کنیم. اگر در رقابت‌های جهانی هم موفق به این کار نشویم در مسابقات آسیایی می‌توانیم سهمیه المپیک را کسب کنیم.

وضعیت مدیریتی فدراسیون والیبال همچنان نامشخص است و معلوم نیست انتخابات این فدراسیون چه زمانی برگزار می‌شود. این وضعیت چقدر به والیبال ایران ضربه می‌زند؟

من همیشه سعی کردم راجع به مسائل مدیریتی صحبت نکنم اما فدراسیون والیبال باید از این بلاتکلیفی خارج شود و این طور نمی‌شود که این فدراسیون بدون رئیس فعالیت کند. امیدوارم هر چه زودتر انتخابات فدراسیون والیبال برگزار شود تا والیبال ایران بتواند به ثبات برسد.

تیم ملی والیبال نسبت به 3 سال پیش تغییراتی داشته، این تغییرات را چطور دیدی؟

طبیعی است که تیم ملی نسبت به قبل تغییرات زیادی داشته. در حال حاضر بازیکنان جوانی در تیم ملی حضور دارند که در کنار باتجربه‌های تیم ملی پخته‌تر شده‌اند. به هر حال تغییر نسل در تیم ملی باید انجام بگیرد و در چند باری که در اردو تیم ملی حاضر شدم جو خیلی خوبی را دیدم.

خیلی از مردم، تیم ملی زمان ولاسکو را نسل طلایی والیبال ایران می‌دانند. به نظرت تیم ملی فعلی هم به اندازه آن تیم می‌تواند موفق باشد؟

خیلی از بازیکنان آن زمان الان هم در تیم ملی حضور دارند. البته بازیکنان جوانی که در این مدت به تیم ملی اضافه شدند بازیکنان باکیفیتی هستند. کسب مقام سوم رقابت‌های بین قاره‌ای اتفاق بزرگی بود و این مقام نشان داد والیبال ایران اُفت نکرده است.

زمانی که داورزنی ریاست فدراسیون والیبال را بر عهده داشت حضور در نیمه نهایی المپیک توکیو هدفگذاری شد. به نظرت تیم ملی توانایی حضور در نیمه نهایی المپیک توکیو را دارد؟

صحبت کردن درباره صعود به نیمه نهایی المپیک اشتباه است چون باعث ایجاد فشار روانی روی بازیکنان می‌شود. اولین هدف ما صعود به المپیک است و اگر بتوانیم صعود کنیم یک اتفاق تاریخی رخ داده است. بعد از صعود به المپیک می‌توانیم برای اهدافی که در المپیک داریم برنامه‌ریزی کنیم اما در حال حاضر باید به دنبال صعود به المپیک باشیم.

تیم محبوبت پرسپولیس هم برای سومین بار متوالی قهرمان لیگ برتر شد.

خب من یک پرسپولیسی دوآتشه هستم و خیلی خوشحال شدم که پرسپولیس توانست در لیگ برتر هت‌تریک کند. بازیکنان و کادرفنی پرسپولیس با وجود فشردگی مسابقات عملکرد خوبی در لیگ داشتند و برای این قهرمانی زحمت زیادی کشیدند و به همه آنها خدا قوت می‌گویم.

صحبت پایانی.

امیدوارم با صعود به المپیک بتوانیم یک بار دیگر دل مردم را شاد کنیم و به طور حتم هدف همه بازیکنان و کادر فنی همین مسئله است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج