جاباما
۸۶۵۲۶۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

فیلم شاعر فنلاندی در کن جایزه برد

شاعر فنلاندی که نخستین تجربه فیلمسازی‌اش را در دست ساخت دارد برای این فیلم برنده یک جایزه از بخش هفته منتقدان جشنواره فیلم کن شد.

خبرگزاری مهر: شاعر فنلاندی که نخستین تجربه فیلمسازی‌اش را در دست ساخت دارد برای این فیلم برنده یک جایزه از بخش هفته منتقدان جشنواره فیلم کن شد.

فیلم شاعر فنلاندی در کن جایزه برد

به نقل از ورایتی، میکو مایلیلاتی شاعر فنلاندی که اولین فیلم بلندش را با عنوان «داستان هیزم‌شکن» در دست ساخت دارد برای این فیلم جایزه «قدم بعدی» را از بخش هفته منتقدان جشنواره فیلم کن ۲۰۱۹ دریافت کرد.

این جایزه با هدف کمک به کارگردان‌های فیلم کوتاه است تا بتوانند فیلمسازی کنند.

این فیلم داستان یک دهکده آرام را روایت می‌کند که نیرویی سیاه وارد آن شده و موجب یک مجموعه از رویدادهای تراژیک می‌شود. این رویدادها همه را ناراحت کرده و در نهایت یک هیزم‌شکن که هنوز روحیه خوش‌بینانه‌ای دارد مورد سوء‌ظن واقع می‌شود.

به گفته مایلیلاتی این فیلم ترکیبی از کمدی سیاه، سورآلیسم و عناصر ترسناک استعاری است. وی افزود این فیلم تمی محیط زیستی نیز دارد و تمرکزش بر امید است.

این فیلمساز که پیشتر ۴ مجموعه شعر منتشر کرده بود، می‌گوید «داستان هیزم شکن» را با الهام از «پیرمردان سرزمینی ندارند» برادران کوئن و آثار روبر برسون نوشته است.

جایزه «قدم بعدی» (Next Step) به مبلغ ۵ هزار یورو هر سال اهدا می‌شود.

مایلیلاتی پیشتر چندین فیلم کوتاه ساخته بود که «تیگری» یکی از آنها بود که در هفته منتقدان ۲۰۱۸ به نمایش درآمد. وی نویسنده فیلمنامه فیلم «اولی ماکی» برای جوهو کوزمانن بود که برنده جایزه بخش نوعی نگاه جشنواره کن ۲۰۱۶ شد.

«قدم بعدی» یک برنامه ۵ روزه است که میزبان ۱۰ کارگردان سازنده فیلم کوتاه در یک کارگاه در دسامبر در پاریس می‌شود و به آنها راهنمایی‌های لازم برای انتخاب عناصر متخصص صنعت فیلمسازی، فیلمنامه نویس، کارگردان و عوامل تولید و فروش را می‌دهد.

این برنامه که از سال ۲۰۱۴ شروع به کار کرده تاکنون به ۴۶ کارگردان از ۲۳ کشور مختلف کمک کرده تا نخستین فیلم بلند خود را بسازند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج