۸۶۵۳۱۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

بلومبرگ: سفر ضدایرانی پمپئو ناکام ماند

یک رسانه آمریکایی گزارش داده سفر وزیر خارجه این کشور به بروکسل و سوچی علیه ایران ناکام مانده است.

خبرگزاری تسنیم: یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع روسیه‌ای گزارش داده «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا در سفرش به بروکسل و سوچی روسیه در تحقق اهدافی که علیه ایران داشته ناکام مانده است.

پایگاه بلومبرگ در این گزارش ابتدا به اتفاق نظر کشورهای دنیا با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در اجتناب از تقابل نظامی با ایران پرداخته و نوشته رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال ایجاد درگیری نظامی با ایران نیست و آن را دنبال نمی‌کند.

بلومبرگ در این تحلیل می‌نویسد: «متحدان آمریکا هر چند برخی انتقادهای بی‌پرده، جاهلانه و مبهم علیه سیاست‌های آمریکا در قبال ایران مطرح می‌کنند، اما هیچ‌کدام معتقد نیستند که دولت ترامپ در تدارک جنگ با ایران است.»

پاره‌ای از انتقادهایی که از سوی متحدان درباره سیاست‌های آمریکا در قبال ایران مطرح می‌شود هر چند بی‌پرده، جاهلانه و مبهمند، اما هیچ‌یک از متحدان آمریکا معتقد نیست که دولت ترامپ در تدارک جنگ با ایران است.»

بلومبرگ با اشاره به تشویش دولت‌های سراسر دنیا از بروز تنش میان واشنگتن و تهران نوشته مخاطرات درگیری‌، محاسبات اشتباه نظامی و عدم تعامل آمریکا در خصوص اهدافش آنها را نگران کرده است. علی‌رغم این، این پایگاه خبری در ادامه می‌نویسد: «آنچه باعث مهار این تشویش در میان کشورهای دنیا از برلین تا مسکو و آنکارا می‌شود، بیزاری ترامپ از آغاز جنگ‌های تازه است که اغلب بیان می‌شود.»

بلومبرگ در ادامه به ناکامی‌های بخش جنگ‌طلب دولت آمریکا (مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا و جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید) در جلب حمایت جامعه جهانی از مواضع دولت آمریکا و تحرکات نظامی اخیر این کشور علیه ایران اشاره کرده است.

در این تحلیل آمده است: «در سفر هفته گذشته مایکل پامپئو، وزیر خارجه آمریکا به بروکسل حمایت چندانی از مواضع آمریکا انجام نشد و دولت‌های اروپایی بر تعهدشان به توافقی که ترامپ سال گذشته از آن خارج شد تأکید کردند. طبق گفته یک منبع مطلع از رایزنی‌های پامپئو با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در شهر بندری سوچی، او از این سفر هم طرفی نبست. یک منبع دیگر که به کرملین نزدیک است هم گفت بی‌اعتمادی میان مسکو و واشنگتن آنقدر عمیق است که امکان عقد هیچ توافق جداگانه‌ای میان دو کشور بر سر ایران وجود ندارد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج