۸۶۵۳۱۹
۱۳ نظر
۵۰۰۸
۱۳ نظر
۵۰۰۸
پ

وقتی جای خالی «ماه عسل» حس می‌شود

برنامه‌سازان تلویزیونی حاضر به ریسک و تجربه کردن فضای جدید نیستند و ترجیح می‌دهند کپی دست چندم از یک برنامه قدیمی بسازند تا یک تجربه جدید داشته باشند.

هنرآنلاین: حدود ۱۰ سال، مخاطبان شبکه سه سیما عادت کرده بودند که یک ساعت مانده به افطار پای برنامه "ماه عسل" بنشینند و از زندگی مردم عادی جامعه که هر روز به راحتی از کنار هم عبور می‌کنند، مطلع شوند و گاهی با آن‌ها همدردی کرده و گاهی نیز درس عبرتی از این زندگی بگیرند. به جرات می‌توان گفت در این یک دهه برنامه "ماه عسل" تبدیل به برند ماه رمضان برای شبکه سه سیما بوده و برنامه‌های دیگر نیز نتوانستند جایگزین این برنامه شوند یا با آن رقابت داشته باشند.

وقتی جای خالی «ماه عسل» حس می‌شود

این بدان معنا نیست که "ماه عسل" یک برنامه کارشناسی شده اصولی باشد، بلکه همراه شدن این برنامه و نفوذ در دل مردم عادی باعث شد تا تبدیل به برندی شود که امروز جای خالی آن حس می‌شود.

در سال‌های گذشته برنامه‌های مختلفی به روی آنتن رفتند که در مقام رقابت با "ماه عسل" نتوانستند آنطور که باید و شاید دیده شوند چرا که رقیب قدرتمندی در مقابل خود می‌دیدند، اما امسال با وجود آنکه پرونده این برنامه برای همیشه بسته شد، شبکه‌ها باز هم در جذب مخاطب ناتوان ماندند و نتوانستند در این زمینه موفق عمل کنند.

برنامه "هزارداستان"، "اختیاریه" و سایر برنامه‌هایی که این شب‌ها لحظات افطار مخاطبان را پر می‌کنند، عملا در جذب مخاطب ضعیف عمل کرده و ناتوان مانده‌اند و مخاطبان ترجیح می‌دهند ساعات افطار خود را به گونه‌ای دیگر پر کنند.

حال سوال اینجاست که مگر "ماه عسل" از چه تدابیری استفاده می‌کرد که برنامه‌های کپی شده از آن هم نتوانستند جایگزین مناسبی برای این برنامه باشند؟

نکته حائز اهمیت این است که "ماه عسل" راه خود را یافت و همان مسیر را ادامه داد، در حالی‌که این اتفاق در برنامه‌های دیگر هنوز رخ نداده است و برنامه‌ها جایگاه خود را نیافته‌اند و نمی‌دانند که دقیقا باید چه چیزی تولید کنند. این که صرفا یک نفر بیاید و درباره زندگی خود و مسائل خصوصی زندگی‌اش صحبت کند و بعد هم مجری یا کارشناس برنامه با او وارد صحبت شود اتفاق خاصی را در برنامه رقم نمی‌زند. شاید بهتر باشد بگوییم علیخانی آن مخاطب را دریافته بود و می‌دانست که چطور باید در بزنگاه این آن را زنده کند. در حالی که در سایر برنامه‌های تلویزیون، آنی وجود ندارد که مخاطب درگیرش شود. از سوی دیگر به نظر می‌رسد مخاطب با اتمام این برنامه دیگر تمایلی به دیدن و شنیدن زندگینامه‌های غم‌انگیز در لحظات افطار ندارد و دوست دارد تجربه جدیدی از این دست داشته باشد که متاسفانه برنامه‌سازان به این امر کمتر توجه می‌کنند.

در واقع باید گفت برنامه‌سازان تلویزیونی حاضر به ریسک و تجربه کردن فضای جدید نیستند و ترجیح می‌دهند کپی دست چندم از یک برنامه قدیمی بسازند تا یک تجربه جدید داشته باشند. عدم تمایل به تولیدات جدید، استفاده نابه‌جا از مهمانان و همچنین دعوت از چهره‌های شناخته شده‌ای که بارها و بارها در این دست برنامه‌ها حضور یافته‌اند در کنار لوس بازی که مجریان عمدتا در این دست برنامه‌ها از خود به جای می‌گذارند باعث شده است که در رمضان امسال شاهد برنامه‌های پرباری در لحظات افطار نباشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همش درد و غم و افسردگی...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا خبر محکومیت شوهر مهناز افشارو نمیزارید؟

    • بدون نام

      علیخانی خیلی چاپلوسی میکنه خودشو.فقط بخاطر جلب توجه خانوما..اه اه چقد بدم میاد ازش

    • فرهاد

      بابا نه ماه عسلی....نه ربنایی...ماباهمه اینا خاطره داریم این چه وضعشه ....مخصوصا دعای ربنا که ما رو یاد دورهمیهای چندسال پیشمون می انداخت زمانی که عزیزانی هنوز زنده بودن....دعا رو پخش کنید خو

    • ستایش

      آره واقعا انگار ی چیزی کمه. دم افطار حوالی ساعت 7.

    • کامران

      این جوانه مدیر شبکه سه که بارانت وپارتی اومده وتیشه به ریشه این شبکه می زنه!
      وهمه رافراری داده به سمت ماهواره حدف برنامه های نود ماه عسل وحالا خورشید!؟
      یک آدم چقدرعقده ای وحقیری باید باشد!؟

    • راضی

      کاشکه امسال پخش میشد حیفه

    • بدون نام

      از عوض مردم تیتر نزنید.اتفلقا یکی از مزخرف های تلویزیون کم شده راحتیم امسال.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اشتباه متفی دادم

    • بدون نام

      امسال اصلا تلویزیون حال و هوای ماه رمضون نداشت واقعا تاسف بار بود که یه عده باید ماه رمضون رو تو ماهواره سیر کنن. صداوسیما تعطیل بشه بهتره ما هم تکلیفمون رو میدونیم. فقط بلدن یا سانسور کنن یا ممنوع التصویر. اخه دلمونو به چیه خوش کنیم

    • بدون نام

      صداسیمای دروغگومیلی دیدن حرام‌

    • بدون نام

      من که چیزی حس نمیکنم...

    • بدون نام

      اصلا هم حس نمیشه برنامه دل ضعفه آور هرچند که یه برنامه دیگه قبل از افطار کانال ۳ پخش شد همونطور دل ضعفه آوره و مجریشم تازه مجریه بنابراین نبود ماه عسل حس نمیشه من یه بخشهاییش و دیدم دیگه ندیدم .فقط خدا رو شکر امسال سریالهای رمضانی قشنگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج