۸۶۵۳۵۳
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

دیوید پترائوس: ایران، عراق نیست

«دیوید پترائوس» ژنرال بازنشسته آمریکایی گفته است به باور او رهبران سیاسی آمریکا به هشدارهای نظامیان این کشور درباره چالش‌های اقدام نظامی علیه ایران توجه خواهند کرد.

اعتمادآنلاین: «دیوید پترائوس» ژنرال بازنشسته آمریکایی گفته است به باور او رهبران سیاسی آمریکا به هشدارهای نظامیان این کشور درباره چالش‌های اقدام نظامی علیه ایران توجه خواهند کرد.

پترائوس در مصاحبه‌ای گفته است: میزان جمعیت ایران و وسعت آن، اشغال این کشور را به چالشی قابل توجه تبدیل می‌کند.

این ژنرال بازنشسته آمریکایی درباره شباهت این شرایط با زمان حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ گفت: آدم‌های زیادی را پیدا نمی‌کنید که توهمی درباره دشواری‌های حمله نظامی به ایران یا تغییر رژیم داشته باشند. البته توجه داشته باشید که هستند کسانی که علنا خواهان چنین چیزی هستند. ولی قطعاً وقتی که ارتش و وزیر دفاع بیایند و واقعیت‌ها را نشان بدهند، حجم نیروهای ایران، توانایی‌هاشان و چیزهایی از این دست، فکر نکنم آدم‌ها دچار همان احساساتی بشوند که موقع تصمیم‌گیری درباره جنگ عراق وجود داشته است.

دیوید پترائوس: ایران، عراق نیست

او می‌گوید به عنوان کسی که در مداخله نظامی آمریکا در عراق حضور داشته است معتقد است شرایط فعلی با زمان دخالت نظامی در عراق کاملا متفاوت است. او همچنین به نگرانی‌های مشروع اشاره کرد؛ از جمله موشک‌های ایران که می‌تواند نه تنها نیروهای آمریکایی بلکه یکی از زیرساخت‌های مهم منطقه‌ را تهدید کند، منطقه‌ای که 30 درصد انرژی جهان را تأمین می‌کند.

به گفته پترائوس سوال این است که آیا جمهوری اسلامی می‌تواند خود را تا انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2020 آمریکا بکشاند و امیدوار باشد که دولت تازه‌ای در آمریکا سر کار ‌آید یا گزینه دیگری را بر می‌گزیند و مخفیانه پای میز مذاکره می‌آید یا اینکه از نیروهای نیابتی‌اش کمک می‌گیرد.

او درباره استفاده ایران از نیروهایی که «نیابتی» خوانده می‌شوند، گفت: فکر کنم ایران می‌داند که حمله مستقیم به نیروهای عراق یا متحدانش، حتی از طریق نیروهای نیابتی‌شان، وقتی که رد پای ایران را می‌شود در آن یافت، برای تهران خودکشی است. البته من نمی‌گویم که محاسبه غلط و سهوی اتفاق نمی‌افتد. ولی بعید می‌دانم به جنگ تمام‌عیار تبدیل هم بدل شود.

پترائوس همچنین درباره 12 شرطی که «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا به عنوان خواسته‌های کشورش از ایران مطرح کرد گفت: درست است که می‌توان گفت این شروط به نحوی به معنای «تسلیم کامل و بی‌قید و شرط ایران» است اما در واقع باید آن را به عنوان اهرمی برای چانه‌زنی سر میز مذاکره دانست.

یک سال پیش وزیر خارجه آمریکا در توضیح راهبرد جدید ایالات متحده در مورد ایران، شرایط 12‌گانه‌ای را وضع کرد که به نحوی خواسته‌های آمریکا از ایران برای رسیدن به یک توافق جدید به شمار می‌آمد.

«دیوید پترائوس» فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در افغانستان و عراق گفته است: اینکه ایران دست به حمله علیه آمریکا یا متحدانش بزند، به منزله خودکشی خواهد بود.

پترائوس احتمال محاسبه اشتباه (در احتمال اقدام نظامی طرفین) را رد نکرده اما گفته است فکر نمی‌کند وضع موجود به یک جنگ تمام عیار تبدیل شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ژنرال بهتره این داستان را برای ترامپ صحبت کنی !؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج