۸۶۵۳۶۲
۹ نظر
۵۰۰۳
۹ نظر
۵۰۰۳
پ

بعیدی‌نژاد جواب کیهان را داد

در پی مصاحبه اخیر سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن روزنامه کیهان ادعاهایی را مطرح کرد که با پاسخ بعیدی نژاد روبرو شد.

خبرآنلاین: در پی مصاحبه اخیر سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن روزنامه کیهان ادعاهایی را مطرح کرد که با پاسخ بعیدی نژاد روبرو شد.

بعیدی نژاد در کانال تلگرامی اش نوشت:

روزنامه کیهان با انتشار یادداشتی آورده است: «سفیر ایران در انگلیس در اظهارنظری عجیب گفت اقدامات پس از ضرب‌الاجل ۶۰ روزه‌مان به اروپا، در چارچوب برجام خواهد بود. این اظهارنظر نسنجیده، این پالس را به طرف اروپایی می‌دهد که ضرب‌الاجل ایران را جدی نگیرید، لازم نیست تعهدات خود را انجام دهید، خیالتان راحت ما در برجام می‌مانیم!» و سپس کیهان در انتها نتیجه گیری کرده است که «متاسفانه سفرای ایران در کشورهای اروپایی در چند سال اخیر اقدامات و اظهارات قابل تأملی داشته‌اند و وزارت امور خارجه می‌بایست درباره این رویکرد نگران‌کننده پاسخگو باشد.»

اول آنکه باید به نشریه محترم کیهان خاطر نشان سازم که مطالبی که بنده در پاسخ به سوالات رسانه های متعدد توضیح داده ام و متن کامل یا خلاصه آنها در رسانه های ایران پوشش داده شده، این بوده است که «اقدامات متقابل ایران در این مرحله در چارچوب برجام و با استفاده از حقوق مشروع و قانونی خود بویژه با درنظرگرفتن مواد ۲۶ و ۳۶ برجام صورت می گیرند. البته در صورتیکه این مرحله منجر به احقاق حقوق ایران در تحقق بهره مندی ایران از مزایای برجام نگردد ایران حق خود را برای اقدامات بعدی از جمله خروج از برجام و حتی بالاتر محفوظ می داند. اما در حال حاضر اقدامات ایران در چارچوب برجام و در مسیر کاهش تعهدات هسته ای خود میباشد.» کیهان باید بداند که کاهش اجرای اقدامات هسته ای خود در این مرحله بسیار برای اعضای اروپایی برجام پرمخاطره میباشد.

اما در اصل اینکه این اظهارات خوشایند روزنامه کیهان باشد یا نه، و اینکه موضع کیهان این باشد که همین الان کشور تهدید کند که در صورت پایان مهلت شصت روزه ایران از برجام خارج میشود، البته موضوع و موضع دیگری است. دیدگاه کیهان مبنای اعلام مواضع کشور نمیباشد و بنده بعنوان نماینده کشور موظف به تبیین مواضع رسمی کشور بر اساس مصوبات و تصمیمات رسمی شورای عالی امنیت ملی و دستگاه سیاست خارجی میباشم و نه ترجیح آنچه سردبیر و روزنامه نگاران کیهان بدان اعتقاد دارند.

یادآوری می نماید که شورای محترم امنیت ملی در بیانیه اخیر خود آورده است: «به کشورهای باقی مانده در برجام شصت روز فرصت داده می شود تا تعهدات خود به ویژه در حوزه های بانکی و نفتی را عملیاتی نمایند. چنانچه در این مهلت کشورهای مزبور قادر نباشند مطالبات ایران را تامین کنند، در مرحله بعدی جمهوری جمهوری اسلامی ایران رعایت محدودیت های مربوط به سطح غنی سازی اورانیوم، و اقدامات مربوط به مدرن سازی رآکتور آب سنگین اراک را نیز متوقف خواهد کرد. در هر زمان که خواسته های ما تامین شوند، ما نیز به همان میزان اجرای مجدد تعهدات متوقف شده را از سر خواهیم گرفت اما در غیر این صورت، جمهوری اسلامی ایران مرحله به مرحله اجرای تعهدات دیگر را متوقف خواهد کرد.»

اما آنچه در این شرایط حساس عجیب می نماید ادامه حملات پیوسته کیهان به وزارت امور خارجه و سفرای کشورمان میباشد. در این شرایط خاص کشور که مواضع جمهوری اسلامی ایران در چارچوب مصوبات نهادهای قانونی کشور نیاز به تبیین از طریق یک‌دیپلماسی فعال رسانه ای در میان مخاطبین اصلی آن که کشورهای اروپایی باشند دارد، این نوع حملات تند نتیجه ای جز این نخواهد داشت که سفرای کشورمان را با تهدید عملا به سکوت وادارد. امروز در شرایط تشدید تنشهای منطقه ای و بین المللی تمامی نهادهای کشور موظف هستند که از سربازان خود در تمامی عرصه های نظامی، سیاسی و دیپلماسی حمایت بعمل آورند و تضعیف آنان نتیجه ای جز ایجاد ضعف و سستی در دستگاه سیاست خارجی نتیجه ای نخواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ظریف و وزارت امورخارجه همانقدر منفوره که کیهان منفوره ! یکی از یکی بدتر !!!!!!!!

    • بدون نام

      خخخخخخحخ راست میگه فوری از تصمیم خود عقب‌نشینی کردند و گفتند پس از ۶۰ روز هم از برجام خارج نمی‌شوند...امتیاز گرفتن از راه تهدید خروج جواب منفی داده و اروپا اقدام متقابل میکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا خبر محکومیت شوهر مهناز افشارو نمیزارید؟

    • بدون نام

      خخخخخخخخخخخ حالا باید نامه‌هایی که به پنج کشور برجامی دادن را پس بگیرن چون تصمیم موندن گرفتن و از خروج بذجام پشیمون شدن ...حالا داستان تو کیهان ادامه پیدا میکنه در روزهای آینده

    • بدون نام

      خخخخخخخخخخخ حالا باید نامه‌هایی که به پنج کشور برجامی دادن را پس بگیرن چون تصمیم موندن گرفتن و از خروج بذجام پشیمون شدن ...حالا داستان تو کیهان ادامه پیدا میکنه در روزهای آینده

    • بدون نام

      به عنوان روزنامه نگاری خیانت میکنن به کشور ومردمشون یکی نیست بگه شما که سینه چاک خارجیا وخارج رفتن هستین چرا موندین وضربه میزنین

    • ( SHERVIN )

      شریعتمداری بهتر است عمل کرد فامیلتان در وزارت کار را بررسی کنید
      شریعتمداری وزارت کار واقعا گند زده.

    • علی

      کیهان خوب ميدونه که این تهدید های دو ماهه سر کار یه ! همانطور که اروپایی ها دستتون را خوانده اند، ای کاش ما هم به اندازه کیهانی ها شماها را شناخته بودیم! افسوس!!

    • بدون نام

      کیهان جنگ طلب فامیلاتو جمع کن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج