۸۶۵۴۸۸
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

مسیر متفاوت استقلال برای رکوردشکنی

استقلال در این فصل علاوه بر حضور دروازه‌بانانش به صورت چرخشی درون دروازه، بارها و بارها ترکیب خط دفاعی‌اش را تغییر داد.

وب‌سایت نود: استقلال با ۱۳ گل خورده بهترین خط دفاعی تاریخ لیگ برتر را به نام خود کرد. این رکورد را شاید بشود از عجیب‌ترین عناوینی دانست که یک تیم در یک فصل بدست آورده است. استقلال در این فصل چند مشکل در تیم داشت. ثبات نداشتن در ترکیب و حضور بازیکنانی که به خصوص در فاز دفاعی خیلی مطمئن نبودند مشکلاتی است که رسیدن آبی‌های پایتخت به این رکورد را عجیب‌تر می‌کند.

استقلال در این فصل علاوه بر حضور دروازه‌بانانش به صورت چرخشی درون دروازه بارها و بارها ترکیب خط دفاعی‌اش را تغییر داد. منتظری- دانشگر، منتظری- چشمی، دانشگر- چشمی، دانشگر- آرمین سهرابیان زوج‌هایی بودند که در قلب خط دفاع استقلال به میدان رفتند. پستی که ثبات و هماهنگی بازیکنان با همدیگر یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای موفقیت آن است. با این حال استقلال از این فرمول توانسته نه تنها بهترین خط دفاعی لیگ را از آن خود کند که نامش هم در تاریخ ثبت شود. رکوردی که تمام مدافعان استقلال در ثبت آن نقش داشته‌اند. مدافعانی که شاید اگر بخواهیم آنها را تک به تک مورد آنالیز قرار بدهیم گزینه خیلی مطمئنی برای حضور در قلب دفاع نباشند.

پژمان منتظری و محمد دانشگر بیشترین بازی را در کنار هم داشته‌اند. آنها ۱۱ بار زوج همدیگر مقابل دروازه استقلال بودند و در ۷ بازی از این ۱۱ بازی دروازه تیمشان را بسته نگه‌داشتند. دانشگر و روزبه چشمی هم ۷ بازی را در کنار هم تجربه کرده‌اند. در ۴ بازی دروازه استقلال بسته مانده است. زوج پژمان منتظری و روزبه چشمی هم در سه بازی بدون شکست بودند. هم چنین زوج محمد دانشگر و آرمین سهرابیان هم دو بازی را بدون شکست پشت سر گذاشته اند.

زوج منتظری و دانشگر که بیشترین کلین‌شیت را ثبت کرده‌اند در بازی‌هایی که استقلال بیشترین گل خورده را ثبت کرده هم حضور داشتند. بازی مقابل ذوب آهن در هفته دوم و مقابل استقلال خوزستان در هفته بیست و هشتم تنها بازی‌هایی بودند که دروازه استقلال دوبار باز شده است و در هر دو بازی منتظری و دانشگر در خط دفاع حضور داشتند.

در بازی‌ مقابل ۴ تیم بالای جدول استقلال با سه ترکیب متفاوت توانسته کلین‌شیت کند! در هشت بازی که برگزار شده استقلال ۴ کلین‌شیت داشته که منتظری- سهرابیان با حضور در دو بازی رکورددارند و دو بازی دیگر دو ترکیب منتظری- دانشگر و چشمی- دانشگر به میدان رفته‌اند. این که استقلال توانسته امسال از این فرمول به یک رکورد دست پیدا کند نمی‌تواند مهر تاییدی بر بی‌ثباتی ترکیب به خصوص خط دفاع یک تیم باشد. آبی‌های پایتخت اگر بخواهند همین روند را در فصل آینده هم ادامه دهند شاید به رکورد معکوسی برسند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اس اس و فقط دست های پشت پرده له کرد

    • هدای

      سال قبل که رکورد مهم نبود

    • بدون نام

      امسال باعث شد بفهمیم تلاش کردن برای جام به عوامل دیگه جز فوتبال هم ربط داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج