جاباما
۸۶۵۴۹۰
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

نخست‌وزیر عراق در حال رایزنی میان ایران و آمریکا

یک نماینده پارلمان عراق گفت که نخست وزیر این کشور تلاش برای میانجیگری میان ایران و آمریکا را مدتی است آغاز کرده و این تلاش ها همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری ایرنا : یک نماینده پارلمان عراق گفت که نخست وزیر این کشور تلاش برای میانجیگری میان ایران و آمریکا را مدتی است آغاز کرده و این تلاش ها همچنان ادامه دارد.

'حسن فدعم' نماینده پارلمان عراق از جریان حکمت ملی به رهبری سید عمار حکیم گفت که عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق مدتی است رایزنی ها و میانجیگری میان ایران و آمریکا را برای جلوگیری از بروز جنگ در منطقه آغاز کرده است.

وی روز یکشنبه به خبرگزاری بغداد الیوم گفته است که عبدالمهدی قرار است در همین چارچوب بزودی به قطر و کویت سفر کند.

برخی نمایندگان و همچنین رسانه های عربی در روزهای اخیر از وجود نقش میانجی از سوی بغداد میان تهران و واشنگتن برای عبور از بحران ناشی از تهدیدات و ایران هراسی های دولت آمریکا سخن گفته اند اما این امر هنوز از سوی منابع رسمی ایران و آمریکا تایید نشده است.

نخست وزیر عراق پیشتر بدون اشاره به ایفای نقش وساطت، اعلام کرده بود که بغداد برای کاهش تنش میان تهران و بغداد تلاش می کند و با هر دو کشور در تماس است.

در عین حال این نماینده پارلمان عراق از وجود نقش میانجی از سوی بغداد میان تهران و واشنگتن سخن گفته و افزوده است: نخست وزیر همچنان با طرف های آمریکایی و ایرانی در تماس است تا دیدگاههای دو کشور را به هم نزدیک کند و در همین راستا نیز ارتباط برقرار کردن با سایر همسایگان ضروری است.

وی گفت: عراق می تواند روی تصمیمات آمریکا و ایران تاثیر بگذارد و باعث کاهش تنش و همچنین میزبانی هر گونه نشست احتمالی برای جلوگیری از بروز جنگ شود.

پیشتر یک منبع عراقی از سفر روز دوشنبه و چهارشنبه عبدالمهدی به ترتیب به کشورهای قطر و کویت برای بررسی مسائل دو جانبه و منطقه ای خبر داده بود.

اظهارات این نماینده پارلمان عراق و سخنان مشابه طی روزهای اخیر همزمان با افزایش اقدامات تحریک آمیز و تهدیدات آمریکا علیه کشورهای منطقه از جمله ایران و عراق و همچنین جوسازی واشنگتن و برخی کشورهای عربی منطقه در خصوص افزایش تهدیدات و ناامنی در عراق صورت می گیرد.

به باور ناظران، اقدامات آمریکا در عراق و منطقه ماهیت تبلیغاتی و جنگ روانی دارد و در راستای افزایش اقدامات تحریک آمیز و تهدیدات علیه کشورهای منطقه از جمله ایران و عراق است.

در پی افزایش تهدیدات و اقدامات تحریک آمیز مقامات آمریکایی در هفته های اخیر در سطح منطقه و از جمله در عراق، بسیاری از رهبران سیاسی این کشور با صدور بیانیه و سخنرانی یا گفت و گو با رسانه ها نسبت به تبعات آن هشدار داده اند.

ضرورت تلاش دولت و رهبران عراق برای رایزنی و یا میانجیگری با هدف کاهش تنش در منطقه که به گفته آنها عراق شاید بیش از هر کشور دیگری از آن آسیب ببنید، از محورهای مطرح شده از سوی این صاحبنظران بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امیدواریم این جنگ اتفاق بیافته مردم که چیزی برا از دست داد ندارن مال باخته اند وشرمنده ی زن وخانوادشون این مسئولین هست که همه چی رو غارت کردن دارن ایران ومی چاپن اونا باید نگران دارایاشون باشن ما خیلی وقته مردیم

    • بدون نام

      امیدواریم این جنگ اتفاق بیافته مردم که چیزی برا از دست داد ندارن مال باخته اند وشرمنده ی زن وخانوادشون این مسئولین هست که همه چی رو غارت کردن دارن ایران ومی چاپن اونا باید نگران دارایاشون باشن ما خیلی وقته مردیم

    • بدون نام

      ایران چقدر بدبخت شده ، از فردا عراق شاخ میشه

    • بدون نام

      عراق فقط به فکرمنافع خودشه دلش به حال مانسوخته اونوقت مسولین ماتمام منابع کشورراحتی پیازروبه عراق میدن آب برق گاز رو احمدی نژادمردحل مشکلات مردم هست تمام

      پاسخ ها

      • رضا

        دوست عزیز بک اصل در روابط بین المللی شناخته شده است و مورد احترام همه کشورهای دیگر است که مسعولین هر کشور اول به فکر منافع کشور خود هستند و هر مسعله ای در راستای منافع کشورشون رو دنبال میکنند

    • بدون نام

      مگه چند سال تحریم برداشتند و پولهای بلوکه شده ازاد کردند سفره مردم تغییر کرد ؟
      ما در نقش مرغ هستیم هم عروسی و هم در عذا باید جان بدیم

    • کاکایی

      جنگ زرگری...است !!! وتبلیغاتی ترامپ برای پایه ریزی کسب دوره دوم ریاست جمهوری..ولی برعکس خواهد شد..شکست مفتضحانه ترامپ...دراین تبلیغات خواهد شد..واز کاخ سفید با میل خودش خارج میشود...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج