جاباما
۸۶۵۴۹۸
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

مرور آماری بر دوران کاپیتان جاودانه منچسترسیتی

ونسان کمپانی بعد از ۱۱ سال، به دوران حضور خود در منچسترسیتی پایان داد.

وبسایت نود: به نقل از اومنی‌اسپورت، ونسان کمپانی کاپیتان ۳۳ ساله منچسترسیتی یک روز بعد از تکمیل سه گانه داخلی سیتیزن ها، اعلام کرد که به دوران ۱۱ ساله حضور خود در اتحاد پایان داده و به عنوان بازیکن-مربی به آندرلخت بازخواهد گشت.

این بازیکن ۳۳ ساله که در سال ۲۰۰۸ و از هامبورگ رهسپار منچسترسیتی شد، به سرعت به یکی از چهره های کلیدی این باشگاه بدل شد و بعد از تنها ۳ سال، با جلب اعتماد روبرتو مانچینی بازوبند کاپیتانی این باشگاه را به بازو بست. در این دوران سیتی از تیمی متوسط-و حتی ضعیف- به یکی از مدعیان ثابت قهرمانی در لیگ برتر تبدیل شد.

مرور آماری بر دوران کاپیتان جاودانه منچسترسیتی

اگرچه حسرت فتح لیگ قهرمانان اروپا با سیتی تا ابد همراه کمپانی خواهد بود، اما او اتحاد را با 4 قهرمانی لیگ برتر، 2 جام حذفی و 4 جام اتحادیه ترک خواهد کرد.

به این بهانه، نگاهی خواهیم داشت به آمار و ارقام دوران حضور کمپانی در منچسترسیتی از نگاه اوپتا:

۱۰: از زمان حضور کمپانی در سیتی در سال 2008، سیتی با کسب 10 جام بیش از هر تیم انگلیسی دیگری موفق به کسب افتخار شده است. (بدون در نظر گرفتن جام خیریه) البته 2008 همان سالی بود که شیخ منصور بن زاید آل نهیان سیتی را خرید و گام های اولیه را برای ساختن یک تیم قدرتمند برداشت.

۳۶۰: کمپانی در 11 سال 360 بار پیراهن سیتی را در تمامی رقابت ها به تن کرد و اگر مصدومیت ها نبود، این عدد قطعا فراتر هم می‌رفت. او در فصل 11-2010 با انجام 50 بازی در تمامی رقابت ها، پرکار ترین فصل خود را در طول این سال ها پشت سر گذاشت.

۱۱۹: این آمار مایه مباهات هر مدافعی خواهد بود. سیتی در بازی هایی که کمپانی را به همراه داشت 119 بار کلین شیت کرد که این یعنی تقریبا در هر 3 بازی، من سیتی با کمپانی یک بار دروازه اش را بسته نگه داشته است. در آن سمت میدان نیز، کمپانی در تمام این سال ها 20 گل برای سیتی به ثمر رساند که آخرین آن ها، شلیک تماشایی او در همین ماه مقابل لسترسیتی بود. 5 گل از این تعداد، در بازی های فصل 14-2013 به ثمر رسید.

۲۶۵: با انجام 265 بازی، ونسان کمپانی به سومین بازیکن باسابقه منچسترسیتی در تاریخ لیگ برتر بدل شد. تنها داوید سیلوا (282) و جو هارت (266) بیشتر از کمپانی پیراهن آبی آسمانی ها را در لیگ برتر به تن کرده اند.

۱: با همان تعداد بازی که در بالا ذکر شده، کمپانی بالاتر از نام های بزرگی نظیر مروان فلینی، روملو لوکاکو و ادن هازارد به باسابقه ترین بازیکن بلژیکی تاریخ لیگ برتر انگلیس تبدیل شده است.

۹۴: با ثبت 94 کلین شیت، کمپانی دومین بازیکن موفق لیگ برتر از این حیث است و تنها جان تری (101) توانسته آمار بهتری نسبت به او در رقابت های لیگ برتر ثبت کند.

۱۶۷: با حضور کمپانی، سیتی در 167 بازی از 265 مسابقه لیگ برتری خود به پیروزی رسیده است. (63 درصد) این آمار در غیاب کمپانی با افتی مختصر به 62.5 درصد پیروزی کاهش می‌یابد. (95 برد از 152 مسابقه)

۳۳۳۰: کمپانی در فصل 11-2010 لیگ برتر و تحت هدایت روبرتو مانچینی 3330 دقیقه در میدان حضور یافت و در 37 دیدار سیتی به عنوان بازیکن ثابت به میدان رفت. کمترین دقایق حضور او در میدان در فصل 17-2016 و در نخستین فصل حضور گواردیولا ثبت شد؛ جایی که او در 11 مسابقه تنها 823 دقیقه به میدان رفت.

۱۷: کمپانی در آخرین فصل حضور در سیتی، 17 بازی در لیگ برتر انجام داد که از این تعداد، در 13 مسابقه بازیکن ثابت بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینم که سیاه پوسته

    • بدون نام

      اینم که سیاه پوسته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج