جاباما
۸۶۵۵۵۵
۱۳ نظر
۵۰۲۰
۱۳ نظر
۵۰۲۰
پ

سریال‌های تلویزیون، صدای کیهان را هم درآورد

رسانه ملی سال‌هاست که درایام ماه مبارک رمضان تلاش می‌کند تا سریال‌هایی را با حال و هوای این ایام تهیه و تولید کند تا روزه‌داران پای سفره‌های معنوی افطار از فیوضات روایت‌های عارفانه، دینی و آموزنده این نوع مجموعه‌ها لذت برده و همراه این ماه عزیز به خدا نزدیکترشوند.

کیهان: رسانه ملی سال‌هاست که درایام ماه مبارک رمضان تلاش می‌کند تا سریال‌هایی را با حال و هوای این ایام تهیه و تولید کند تا روزه‌داران پای سفره‌های معنوی افطار از فیوضات روایت‌های عارفانه، دینی و آموزنده این نوع مجموعه‌ها لذت برده و همراه این ماه عزیز به خدا نزدیکترشوند.

سریال‌های تلویزیون، صدای کیهان را هم درآورد

اگر به گذشته تلویزیون نگاه کنیم خواهیم دید که صداوسیما در سال‌های نخست تلاش می‌کرد با تولید مجموعه‌های خوب و فاخر و درتراز با ایام معنوی ماه رمضان، حال و هوای این ایام پرفیض را در بین مردم جلا دهد. چه بسا دیدیم که در دهه‌های هفتاد، هشتاد و اوایل دهه نود هم شاهد پخش سریال‌هایی با مضامین دینی و آموزنده رمضانی در شبکه‌های تلویزیونی بودیم.

مثل «او یک فرشته بود»، «صاحبدلان»، «میوه ممنوعه»، «روزحسرت»، «اغما» و... که توانستند به عنوان سریال‌های ماندگار رمضانی در خاطر مردم باقی بمانند. الان هم مردم ما با یاد آن‌ها خاطره بازی می‌کنند. اما به نظر می‌رسد که امسال مجموعه‌هایی برای پخش در شبکه‌های یک ، دو و سه سیما درنظر گرفته شده‌اند که همتراز با این ماه عزیز نیستند و درحقیقت باید اذعان کرد که با فضای معنوی این ماه فاصله داشته و به نوعی با رمضان غریبه‌اند.

شبکه سه سیما با مجموعه «برادر جان» به استقبال ماه رمضان آمده که داستان آن حول محور خانواده‌هایی است که به نوعی درگیر مسایل مالی خود هستند و به هیچ وجه حال و هوای رمضانی را دراذهان زنده نمی‌کند. «دل دار» عنوان سریال عاشقانه‌ای است که از شبکه دو سیما برای مخاطبان این شبکه پخش می‌شود.

این سریال نه تنها حس معنوی ایام رمضان را به مخاطب منتقل نمی‌کند بلکه درحقیقت هیچ سنخیتی با ایام ماه مبارک رمضان نداشته و به قدری داستانش بی‌محتوا و دم دستی است که درحد و اندازه یک شبکه سراسری نیست! البته شبکه یک که شبکه ملی فراگیر هست هم این شب‌ها با مجموعه‌ای کاملا متفاوت با عنوان «ازیادها رفته» که با فضای معنوی این ایام فاصله دارد و از هر نظر بیگانه با فضای این ایام است.

این سریال نیز داستانی از تاریخ معاصر و دوره پهلوی اول را روایت می‌کند که جای پخش آن در این ایام نیست. مشخص نیست که مدیران رسانه ملی با چه هدفی پخش این سریال را درکنداکتورشبکه یک قرار داده‌اند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یاس

      کو گوش شنوا . ....... همشون افتضاحن همش جر و وعوا و ناراحتی و اعصاب خوردی تو متنشون موج می زنه . ما هیچکدوم رو نگاه نمی کنیم . حیف و یاد سریالهای طنز به خیر

    • مصطفی

      عزیزم کیهان جان
      جامعه وخواسته های آن تغییرکرد این روبفهم

    • بدون نام

      كيهان ، كاش اشاره ميكردي اين روزا مردم به سريالايي از جنس كاراي عطاران نياز دارند تا كمي از درد و غصه هاشون كم كنه نه اينكه باز سر سفره هم زجركش بشن

    • طاها سلیمی

      سریال برادر جان شبکه سه فقط مخصوص دیالوگ های طولانی وخسته کننده بازیگران فیلمه این سریال روح ندارد با واقعیات تناقض داردمثلا برادرشان چاقو خورده روز بعدش با هم انار میخورن وباباش میره با برادرش باز دیالوگ های طولانی تکرار میکنه به خدا این فیلم نیست

    • بدون نام

      بنظرم سریال برادر جان کاملا با این ایام متناسبه این سریال درباره حق الناس و پایمال کردن حق الناسه آیا این مقوله سنخیتی با آموزه های دینی نداره؟؟؟؟؟ ولی بقیه سریالها رو موافقم که ارتباطی نداره با این ایام.

    • امین قنبرزاده

      تاامثال آدم های عقده ای مانندفروغی هستن ازاین بهترنمیشه

    • بدون نام

      لعنت برصداوسیما

    • بدون نام

      موافقم

    • ممد ss

      سریال برادر جان همش شده دعوا ،چاقوکشی، آتش زدن ،مال یکدیگر را بالا کشیدن ،به جای اینها سریالها ی شاد وآموزنده میساختن ،هنر پیشه های خوبی داره ،ولی داستان فیلم اصلا خوب نیست

    • انتقاد سازنده

      خدایی راست میگه . کلا برنامه ها و فیلم ها و سریالها مزخرفه .

    • سا

      چی میشد دوباره عطاران سریال طنز میساخت واسه ماه رمضون؟
      والا دوباره خانه به دوش و پخش میکردن بهتر از این سریالای پر غم و بدبختی بود

    • ز

      ما تهریم کردیم سدا و صیمای می لی رو خخخخخخ


      واقعا کسی میبینه این برنامه هارو ؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      احسنت به این نکاتی که فرمودی چه سریال های بی رمق زشتی همش دعوا گرفتاری وبدبختی توش موج می زنه بابا مردم ایران هرچی هم مشکل داشته باشن یکی دوتا شوخی هم می کنند بلد نیستند فیلم درست کنند حال آدم بهم می زنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج