جاباما
۸۶۵۵۷۵
۱۱ نظر
۵۰۰۷
۱۱ نظر
۵۰۰۷
پ

حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات به شرط تاثیرگذاری

سید‏عبدالواحد موسوی‏ لاری، وزیر کشور دوره اصلاحات در گفت‌وگو با «ابتکار» می‌گوید: باید میزان تاثیرگذاری در انتخابات ۹۸ وجود داشته باشد وقتی ما قدرت و توان تاثیرگذاری نداشته باشیم و نتوانیم پاسخگویی مطالبات بدنه و سرمایه اجتماعی خود باشیم، مشارکت نخواهیم داشت.

سید‏عبدالواحد موسوی‏ لاری، وزیر کشور دوره اصلاحات در گفت‌وگو با «ابتکار» می‌گوید: باید میزان تاثیرگذاری در انتخابات ۹۸ وجود داشته باشد وقتی ما قدرت و توان تاثیرگذاری نداشته باشیم و نتوانیم پاسخگویی مطالبات بدنه و سرمایه اجتماعی خود باشیم، مشارکت نخواهیم داشت.

حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات به شرط تاثیرگذاری

موسوی لاری:

* جریان اصلاحات جریان غالب جامعه است. حتی اگر ما فرض را بر این بگیریم که از نظر میزان حضور، با جریان رقیب هم سطح هستیم باز نمی‌توانم بگوییم در عرصه انتخابات حضور پیدا نمی‌کنیم. ما از طریق صندوق‌های رای به وظایف خودمان عمل می‌کنیم.

* حضور جریان اصلاحات در صحنه یک امر الزامی است. اما این امر الزامی شرایطی دارد. ما برای حضور شرط نمی‌گذاریم بلکه شرایطی وجود دارد. یعنی باید عرصه باز باشد تا بتوانیم شرکت کنیم. اگر زمینه فراهم نباشد و عرصه‌ای برای حضور همفکران ما وجود نداشته باشد، مشارکت بی‌تاثیر است.

* اینکه می‌گویند اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات شرط گذاشته‌اند، درست نیست. درواقع برای حضور شرطی گذاشته نشده است، بلکه حضور موثر در انتخابات خودش به‏صورت طبیعی شرایطی دارد که باید آن شرایط فراهم شود. ما امیدوار هستیم که دست‏اندرکاران این شرایط را با دقت ببینند و بستر را فراهم کنند.

* باید میزان تاثیرگذاری وجود داشته باشد وقتی ما قدرت و توان تاثیرگذاری نداشته باشیم و قادر به پاسخگویی به مطالبات بدنه و سرمایه اجتماعی خود نباشیم، حضور ما در انتخابات الزامی ندارد. ما فضا را سیاه‏و‏سفید و یا صد و صفر نمی‌بینیم بلکه امور را نسبی می‌بینیم.

* وقتی امور نسبی باشد ما انتظار داریم که این تاثیرگذاری صد‏در‏صد باشد اما امکانش نیست، پس در اینجا ما باید انتخاب کنیم که آیا تاثیرگذاری محدود را قبول کنیم و یا بی‌تاثیری مطلق را. قاعدتا ما وقتی شرایط را نسبی ببینیم تلاش می‌کنیم که بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشیم، اما اگر باور داشته باشیم که هیچ تاثیری نداریم طبیعتا حضوری نخواهیم داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نه اصولگراش نه اصلاح طلب ما هیچکدوم را نمیخوایم

    • مهدی

      این شاخص ترین فرار به جلو است.

    • کامران

      اگر بااین دولت تا۱۴۰۰ونزوئلا نشدیم شمافکرش رابکنید!
      بی لیاقت ترین دولت تاریخ ایران(تدبیر)!
      خشن ترین وپرزور ترین دولت آمریکا(ترامپ)!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدایی چرا نظر میدی وقتی هیچی نمیفهمی،اولا ترامپ دقیقا احمدینژاده که داره امربکا رو نابود میکنه الان امریکا با اکثر کسورهای قدرتمند اقتصادی مشکل داره و ترامپ داره همه رو با امریکا دشمن میکنه همون کاری که احمدینژاد کرد،دوما اگه دولت روحانی نبود الان صدبرابر وضعیت بدتر بود اگه اون همه قطعنامه سازمان ملل علیه ایران الان بود خدا میدونه چه اتفاقی میفتاد،دولت روحانی ی مشکلاتی داره اما نه بع اندازه ای که شما میگید،خود روحانی بزرگترین مشکلش اینه که با مردم حرف نمیزنه و رو راست نبست

    • بدون نام

      واقعا آدم فقط باید بخنده

    • آ زاد

      آ ره هر دو گروه با وعدهای دروغین مردم را به پای صندوق می کشانند وپس از انتخاب مردم را فراموش و مطیع امر نهادهای قدرت شده و نزد یکان خود را به مراکز پول و ثروت نزدیک میکنند ،پس رای دادن به افراد کاز غلطی می باشد

    • بدون نام

      شرکت نمیکنیم

    • قلی

      شماها با تکرار و لیست امید تاثیرات را قبلا گذاشتید...خیلی ار تاثیراتتان متاثر شدیم...در ایجاد ناامیدی.خیلی موثر بود...

    • بدون نام

      همه تان‌برید بمیرید چون بدرد مردم نمیرسید.

    • بدون نام

      برو دنبال فرهنگ اسلام باش.بی حچابی مملکت را داره نابود میکنه شما دم از اصلاح طلب میزنید و دیگری دم از اصول گرا.بس است دیگر.از خدا بترسید .دین جوانان در خطر است.دراین باره حرف بزنید.

    • بدون نام

      دیگه کسی هم هست که رای بده؟ هر دو جناح قبلا امتحانشونو دادن. مردم جیره خور فقط میرن رای میدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج