۸۶۵۵۸۸
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

موسویان: در مقطع فعلی جنگی در کار نیست

دیپلمات پیشین کشورمان هدف اصلی محور بولتون ـ نتانیاهو را تغییر نظام ایران بدون جنگ دانست و گفت: جنجال‌های یکی دو هفته گذشته از جمله اعزام ناو آمریکایی بیش‌تر جنبه جنگ روانی دارد و تیم بولتون ـ نتانیاهو هم درمقطع فعلی، برنامه آغاز جنگ ندارند. درعین حال آن‌ها اجرای یک طرح دو مرحله‌ای درابعاد هشتگانه تا پایان دور اول ریاست جمهوری ترامپ را در دستور کار قرار داده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: دیپلمات پیشین کشورمان هدف اصلی محور بولتون ـ نتانیاهو را تغییر نظام ایران بدون جنگ دانست و گفت: جنجال‌های یکی دو هفته گذشته از جمله اعزام ناو آمریکایی بیش‌تر جنبه جنگ روانی دارد و تیم بولتون ـ نتانیاهو هم درمقطع فعلی، برنامه آغاز جنگ ندارند. درعین حال آن‌ها اجرای یک طرح دو مرحله‌ای درابعاد هشتگانه تا پایان دور اول ریاست جمهوری ترامپ را در دستور کار قرار داده‌اند.

موسویان: در مقطع فعلی جنگی در کار نیست

سیدحسین موسویان:

* من مکرراً در چند ماه گذشته نوشته و گفته‌ام که شخص ترامپ، اکثریت کنگره و مردم و رسانه‌ها و اندیشکده‌ها و مراکز علمی آمریکا، سایر قدرت‌های جهانی و اکثریت قاطع کشورهای جهان با جنگ مخالف هستند و از این رو در مقطع فعلی جنگی در کار نیست.

* اما باید بدانیم که جبهه بولتون و نتانیاهو در چارچوب طرح دو مرحله‌ای با ابعاد هشت گانه‌ای که گفتم، برای کشاندن ترامپ به دام جنگ با ایران تلاش خواهد کرد. با خروج از برجام و حمایت سایر قدرت‌های جهانی از برجام، آمریکا در مقطع فعلی در موضع ضعف و انزواست و تلاش می‌کند که ورق را برگرداند.

* من در چهل سال گذشته همیشه معتقد به کاهش تشنج میان آمریکا و ایران بوده‌ام و افزایش خصومت و دشمنی را مفید ندانستم و نمی‌دانم. اما در چند ماه گذشته در چند مقاله و مصاحبه گفتم که در مقطع فعلی مذاکره جواب نمی‌دهد چون اولاً، مذاکره تحت فشار و تهدید حداکثری، به معنی ضعف و تسلیم است که مغایر با روحیه و غیرت ایرانی و اسلامی ملت ایران است.

* از این رو آمریکا باید به اصل احترام و عدم مداخله پایبند شود که دست از زورگویی و تهدید نداشته است. ثانیاً، هرچند ترامپ تشنه گفت‌وگو و مذاکره است اما چهره‌های کلیدی دولت او، دنبال تغییر نظام هستند و مذاکره نمی‌خواهند و طرح تمایل به مذاکره هم یک کار تبلیغاتی است. بنا بر این باید طرف آمریکایی تکلیف خود را روشن کند که هنوز نکرده است.

* ثالثاً، هیچ تضمینی هم وجود ندارد که به فرض مذاکره و توافق، طرف آمریکایی بدان پایبند باشد، پس باید تضمین‌های محکم در مورد پایبندی آمریکا وجود داشته باشد که ندارد. رابعاً، فرض کنیم همه این موارد هم قابل حل باشد، تا زمانی که در داخل یک اجماع و هماهنگی وجود نداشته باشد، هیچ مذاکره‌ای به نتیجه نمی‌رسد. در شرایط فعلی اتحاد و وحدت داخلی از اولویت اول برخوردار است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اشتباه میکنی .ترامپ مجبوره تا پایان دوره اول ریاست جمهوری در مورد ایران به نتیجه دلخواه خودش برسد حالا با مذاکره یا با جنگ.ایران هم باید بدونه بخواهد مذاکره کند آمریکا همان نتیجه رو میخواهد که با جنگ می‌تونست بدست بیاورد

    • ایرانیم

      خجالت بکشیدجنگ بدتر ازاین اجاق گاز۱۵۰۰شده ۵۵۰۰اون هم ایرانی آشغال بابامردم پکوندین

    • غمگسار

      همین الانش هم جنگه ما مردم همیشه بدبخت هم جنگ زده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج