جاباما
۸۶۵۶۴۴
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

کرملین: مواضع ترامپ و دولت آمریکا متغیر است

سخنگوی کرملین گفت، مواضع "ترامپ" و دولت آمریکا درباره بسیاری از مسائل به‌سرعت تغییر می‌کند، بنابراین پیش‌بینی دورنمای روابط مسکو-واشنگتن دشوار است، هرچند صحبت از بهبود احتمالی روابط بسیار زود است.

خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»:"دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه شب گذشته در مصاحبه با برنامه مستند تلویزیونی «مسکو.کرملین.پوتین»، اعلام کرد که مواضع "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری و بطور کلی دولت آمریکا درباره بسیاری از مسائل به سرعت تغییر می‌کند و بعید است بتوان پیش‌بینی درباره دورنمای روابط دوجانبه برای دو سال آینده داشت.

پسکوف افزود: «برغم آنکه دونالد ترامپ بارها از تمایل خود برای انجام نشستی با "ولادیمیر پوتین" سخن گفته، ولی "مایک پامپئو" وزیر امور خارجه آمریکا در مذاکرات اخیر در سوچی، پیشنهاد مشخصی درباره دیدار احتمالی رهبران دو کشور ارائه نداده است.»

سخنگوی کرملین با تاکید اینکه ابتکارعمل برگزاری نشست سران پوتین-ترامپ باید از سوی طرف آمریکایی صورت بگیرد، گفت: «دیدار قبلی روسای جمهوری روسیه و آمریکا در آرژانتین که مورد توافق دو طرف قرار گرفته بود، ۲۴ ساعت قبل از انجام، از سوی واشنگتن لغو گردید. اینبار ابتکارعمل درباره دیدار جدید رهبران دو کشور باید از طرف آمریکا صورت بگیرد.»

به گفته وی، دیدار روسای جمهوری روسیه و آمریکا باید از قبل مورد توافق قرار گرفته و دستورکار آن مشخص شود و بهترین شکل آن یک دیدار تمام عیار و کامل است تا بتوان مسائل دوجانبه را بطور دقیق مورد بررسی قرار داد.

پیش از این، ولادیمیر پوتین گفته بود که روسیه حاضر به ازسرگیری مذاکرات با آمریکاست. به عقیده وی، نشست سران گروه ۲۰ در "اوساکا"ی ژاپن، عرصه مناسبی برای دیدار و گفت‌وگو با دونالد ترامپ خواهد بود.

"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه نیز در این برنامه تلویزیونی اعلام کرد که مسکو به واشنگتن هیچ امتیازی که مغایر با منافع ملی روسیه باشد، نخواهد داد.

لاوروف در تفسیر مذاکرات اخیر خود با "مایک پامپئو" در سوچی، گفت: «ما بر این عقیده هستیم که باید درباره هر موضوعی گفت‌وگو کرد. باید با همه کشورها در تماس بود و حرف طرف مقابل را شنید، هرچند آمریکا همیشه هم حاضر به شنیدن حرف‌های ما نیست. اگر ما در مذاکرات با ملایمت و مودبانه برخورد می‌کنیم، به معنای آن نیست که حاضر هستیم امتیازاتی که مغایر با منافع ملی کشورمان باشد، به آنها بدهیم.»

"ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز در بخش دیگری از این برنامه تلویزیونی یادآور شد، "مایک پامپئو" وزیر خارجه آمریکا در جریان مذاکرات اخیر با "ولادیمیر پوتین" و "سرگئی لاوروف" در سوچی به خود اجازه نداد که سخن تندی علیه روسیه به زبان آورد.

زاخارووا با اشاره به اظهارات تند اخیر پامپئو درباره مواضع روسیه در قبال ونزوئلا، افزود: «ولی مسلماً وی در جریان مذاکرات سوچی به خود اجازه تکرار چنین سخنانی را نداد. آنها انسان‌های شگفت انگیزی هستند که می‌توانند خود را مهربان نشان داده و قدرت مذاکره درباره موضوعات خاص را دارند.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در تفسیر مذاکرات سوچی گفت: «به نظر می‌رسد این درک در واشنگتن هم بوجود آمده است که تماس‌های دوجانبه باید ازسر گرفته شوند. ولی هنوز نمی‌توان از بهبود روابط بین آمریکا و روسیه صبت کرد.»

وی توضیح داد: «بدون تردید مقامات بلندپایه روسیه همه مسائل دوجانبه و بین المللی مورد علاقه طرف آمریکایی را در دستور کار مذاکرات سوچی قرار دادند تا امکان بررسی و تبادل نظر درباره آنها فراهم شود و به همین دلیل هم این گفت‌وگوها بسیار طول کشیدند.»

هفته گذشته "مایک پامپئو" وزیر امور خارجه آمریکا در بندر سوچی (جنوب روسیه) ابتدا به مدت سه ساعت با "سرگئی لاوروف" همتای روسی خود و سپس برای مدت یک ساعت و نیم دیگر در جمعی گسترده با "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد. طرفین این مذاکرات را سازنده ارزیابی کرده و درباره ادامه مذاکرات توافق کردند. این نخستین سفر پامپئو به روسیه، بعد از انتصابش به سمت وزارت امور خارجه آمریکا بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      میهن پرستان بهوش باشند آمریکانیرو هایش آرایش میدهدوباشعار..قصدجنگ نداریم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج