۸۶۵۶۵۰
۱۴ نظر
۵۰۰۸
۱۴ نظر
۵۰۰۸
پ

کوچ فروشندگان مسکن و خودرو به بازار‌ زیرزمینی

سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی با هشدار نسبت به تبعات حذف قیمت از آگهی‌های فروش خودرو و مسکن، از کوچ خریداران و فروشندگان به کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی و شکل‌گیری بازارهای زیرزمینی توسط دلالان خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی با هشدار نسبت به تبعات حذف قیمت از آگهی‌های فروش خودرو و مسکن، از کوچ خریداران و فروشندگان به کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی و شکل‌گیری بازارهای زیرزمینی توسط دلالان خبر داد.

الفت نسب با اشاره به اینکه حذف قیمت‌ها از آگهی‌های فروش خودرو و مسکن، نتوانسته بازار را آرام کند اظهار کرد: حذف قیمت از آگهی‌های فروش خودرو و مسکن در سایت‌های آگهی، نه تنها تاثیری در وضعیت بازار نگذاشته، بلکه متاسفانه زمینه‌ساز مهاجرت خریداران و فروشندگان از سایت‌های رسمی آگهی به سمت بازارهای غیررسمی و زیرزمینی شده است.

سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی با بیان اینکه شورای عالی فضای مجازی و دادستانی نیز این نگرانی را دارند اضافه کرد: متاسفانه آمارهای به دست آمده نشان می‌دهد که دلالان با سوءاستفاده از وضعیت اخیر، مبادرت به راه‌اندازی بازارهای زیرزمینی بدون هویت کرده‌اند و گروه‌های تلگرامی بزرگ و کانال‌هایی راه‌اندازی شده که در آن‌ها قیمت خودرو و مسکن نرخ گذاری می‌شود.

وی ادامه داد: با مهاجرت خریداران و فروشندگان به این بازارهای زیرزمینی و با توجه به اینکه این گروه‌ها و کانال‌ها با تبلیغات بسیار، سعی در جذب مخاطبان بیشتر دارند، این نگرانی وجود دارد که کانال‌های بی‌هویت تلگرامی و گروه‌های بی نام و نشان، مرجع قیمت‌گذاری و خرید و فروش خودرو و مسکن شوند و جایگزین سایت‌های آگهی قانونی شوند که تحت نظارت دستگاه‌های مسئول، درحال فعالیتند.

الفت نسب خاطرنشان کرد: در صورت شکل‌گیری چنین بازارهای زیرزمینی، قطعاً اتفاقات خوشایندی نمی‌افتد.

طی هفته‌های گذشته و به دنبال ملتهب شدن قیمت‌ها در بازار مسکن و خودرو، سایت‌های آگهی، اقدام به حذف قیمت از لیست آگهی‌های فروش خود شدند و در ادامه مقرر شده بود با همکاری اتحادیه‌های ذی‌ربط، روزانه کف قیمت‌ها به سایت‌های آگهی اعلام شود و بر اساس این قیمت‌های اعلامی، فروشندگان مجاز به درج قیمت شوند؛ اما به گفته الفت نسب، اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو، همکاری لازم را نداشته و این طرح عملیاتی نشده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مدیران دانا=== ملت در رفاه و امنیت

    • اکبر

      همه جا قیمت رو عرضه و تقاضا مشخص میکنه همه جا ... تو ایران شوهر عمه منم میتونه قیمت تعیین کنه الا عرضه و تقاضا ... الکی جوش نزنید ...

    • بدون نام

      دولت اگر مایل نباشد گرانی پیش نمی آید و تمام تولید کنندگان را زیر چتر حمایت خود قرار داده است پس باید هر چه زودتر به این وضعیت خاتمه دهد و تمام قیمتها را به روال سابق باز گرداند زندگی را برای ملت سخت کرده اید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط کار دولته

    • بدون نام

      چه فرقی می کنه؟؟؟!
      در هر صورت کسی با قیمتهای تخیلی خرید نمی کنه!!!

    • بدون نام

      چرا چرت و پرت میگی ؟؟؟؟ اون کانالها چقدر بیننده داره ،؟؟؟ با جلوگیری از اعلام قیمتهای کاذب ، خیلی از خودروها قیمتشون پایین اومد مثلا پژو ۲۰۰۸ حدود ۳۰ میلیون تومان ریزش قیمت داشت ،

    • وحید

      دولت خودش داره گرون فروشی می کنه بعد میگه شمای فروشنده ارزون بفروش

    • کارمند

      به خدا من ماشین نمیخواهیم ولی بعد از ۱۹ سال سابقه کار کارمندی نتوانستیم یه ملک کوچک بخریم تا کی میخواهید این افزایش قیمت مسکن رو ادامه بدهید

    • بدون نام

      خاک تو سرتون با بی مدیریتتون

    • بدون نام

      شما کی تونستتیید مشکلاتو حل کنید که انتظار دارید باحذف قیمت به بازار خودرو ومسکن سروسامان بدید
      همش در حاال آزمون وخطایید

    • بدون نام

      اگر این مملکت صاحب داره و میگه اختیار تام دارم بیاد جلو و این کثافت بازی های اقتصادی رو حل بکنه اگر نه مملکت رو بدین دست اهلش و بزارین مردم آسوده زندگی کنند یعنی چی ؟

    • بدون نام

      وقتی مسئولین بی لیاقت و بی کفایتی داریم وضعیت ازین بهتر نمیشود...

    • یوسف بقا

      بایدببینیدپول جیب کی میره!؟پس پیداکن پرتقال فروش را!

    • بدون نام

      ۶ماه ملت بی غیرت ایرانی خودرو نخرند کور میشن قیمت هارا پایین می آرند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج