جاباما
۸۶۵۶۵۸
۲۹ نظر
۵۰۱۲
۲۹ نظر
۵۰۱۲
پ

جزئیات دادگاه هادی رضوی و متهمان بانک سرمایه

نماینده دادستان با بیان اینکه سرمایه گذاری بعدی هادی رضوی خرید مازراتی با پول معلمان بوده است گفت: وی همچنین بنز اس ۵۰۰ را هم خریداری می کرده است البته باید گفت همه این خودروها را با هم داشته است چراکه خبرهایی هست که با تشریفات در خیابان‌ها می رفته است سوزوکی، تویوتا، بنز و مازراتی. همچنین موتوری با نام ام وی آگوستا داشته که قیمت آن به اندازه ۱۰ پراید ۵۰ میلیون تومانی بوده است‌.

خبرگزاری مهر: دومین جلسه رسیدگی به اتهامات محمدهادی رضوی و ۳۰ متهم دیگر پرونده بانک سرمایه، از صبح دوشنبه به صورت علنی در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلال گران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

در آغاز، قاضی مسعودی مقام مفاد ۱۹۳و ۱۹۴ را تفهمیم کرد و گفت: اظهارات حاشیه‌ای در رسیدگی تأثیر ندارد و از متهمان می‌خواهیم بر اساس حق و حقیقت صحبت کنند.

در ادامه قاضی مسعودی مقام از قهرمانی نماینده دادستان خواست که مابقی کیفر خواست را قرائت کند.

جزئیات دادگاه هادی رضوی و متهمان بانک سرمایه

قهرمانی در جایگاه خود قرار گرفت و گفت: در جلسه گذشته مطالبی از سوی آقای سید محمد هادی رضوی دایر بر این که او خود را متهم خُرد اعلام کرد وجود دارد، درست است که پرونده بانک خرده‌ای از اتهامات وی است اما او متهم خرد نیست.

نماینده دادستان ادامه داد: پرونده‌ای که آورده ام و طبق گزارش بانک مرکزی آقای رضوی ۱۰۷ میلیارد تومان از بانک سرمایه تسهیلات دریافت کرده است، پس از آن نیز ۱۰۴ میلیار تومان از بانک‌های دی، اقتصاد نوین و تجارت تسهیلات دریافت کردند.

قهرمانی خطاب به رضوی گفت: شاید ۸۰ میلیارد تومان برای شما چیزی نباشد اما درد بسیاری از مردم را درمان می‌کند، شما متهم کلان هستید.

وی در ادامه افزود: در جلسه گذشته بیان شد آقای رضوی از طریق سه شرکت برای غارت بانک سرمایه ورود کرده است، شرکت آینده سازان فاطمی و ره پویان کوثر ویژه تسهیلات و شایگان تجارت آتیه ویژه ضمانت نامه بوده است.

قهرمانی ادامه داد: سید هادی رضوی در تاریخ برج ۷ سال ۹۱ درخواست تسهیلات ۲۰ میلیارد تومانی می‌کند که ۲.۵ میلیار تومان به وی تعلق می‌گیرد اما رضوی آن را دریافت نمی‌کند و درست یک ماه بعد ۷.۵ میلیارد تومان تسهیلات دریافت می‌کند. خانم رام به عنوان کارشناس مسئول بررسی مدارک می‌شود.

وی افزود: خانم رام از آقای شیانی در تاریخ ۱۸\۸\۹۱ دستور می‌گیرد گزارشی از قراردادها از جمله قرار داد هاب ارتش، توسعه تجارت و…، را کارشناسی و موارد اعتباری را قید کند.

خانم رام چند مورد ایراد پیدا می‌کند و می‌گوید آقای رضوی نه تنها صلاحیت دریافت ۲.۵ میلیارد را ندارد بلکه صلاحیت دریافت هیچ تسهیلاتی را ندارد چرا که قرار دادها سوری بوده است.
نماینده دادستان در این لحظه به اذن قاضی خواست از خانم رام خواست در جایگاه قرار گیرد وی خطاب به رام گفت: سه گزارش شما تاکید می‌کند شرکت‌های منتسب به سید محمد هادی رضوی صلاحیت نداشتند چرا گزارش شما حذف و مصوبه صادر شده است.

رام گفت: من گزارش پرونده را بر اساس مدارک گزارش نوشتم که عین واقعیت بود. مشکل این بود این بود که روی ما فشار قرار داشت و تسهیلات می‌خواستند که در ادامه خواستند موارد بررسی و تکرار شود.

قهرمانی ادامه داد: در یک مورد گفته اید آقای بخشایش شما را برای ادای توضیحات خواستند.

رام گفت: بله او چند بار مرا خواست اما در این پرونده حضور ذهن ندارم چرا که چندسالی است در آن فضا نیستم.

نماینده دادستان تهران با بیان اینکه هادی رضوی گزارش حسابرسی مورد تأیید نداشته است، گفت: به دلیل عدم اظهارنامه مالیاتی عملکرد شرکت برای مؤسسه مقدور نبوده است چون اظهارنامه مالیاتی نداشته است.

نماینده دادستان تهران در رابطه با موضوع ضمانت نامه‌های بانکی هم گفت: آقای رضوی هر ضمانت نامه‌ای جز ضمانت نامه تعهد پرداخت می‌توانست بگیرد به همین دلیل با شرکت پشتیبانی امور دام برای خرید مرغ منجمد و گوشت گوساله وارداتی می‌بندد.

قهرمانی ادامه داد: بعضی وقت‌ها می‌خواهم گریه کنم وقتی بخش‌هایی از پرونده را می‌بینم.

وی در ادامه در رابطه با قرارداد رضوی با شرکت امور دام گفت :۲۷ میلیارد تومان با امور دام قرارداد می‌بندد که گوشت و مرغ امور دام را خریداری و در بازار توزیع کند. سه چک به مبلغ ۹ میلیارد و نیم میلیارد تومان قرارداد می‌بندد و با همین کوچک ده‌ها تن گوشت منجمد می خرد.

وی خطاب به هادی رضوی گفت: مگر شما سابقه داشتید؟ اگر با گوشت چک می‌دهند من چک بدهم و خیلی‌ها که بیکار هستند بروند و گوشت بخرند.

نماینده دادستان تهران افزود: رضوی قراردادها را بسته و معرفی نامه از شرکت امور دام می‌گیرد پس از دریافت گوشت ایشان چون چک داده بود پولی نداده بود به همین دلیل پول‌ها را از کیسه ملت می‌دهد.

وی افزود: رضوی می‌آید و با قراردادهایی که با امور دام داشته یک قرار داده دیگری جلب می‌کند به طوری که ۱۰ برابر مبلغ قرارداد پایه قرارداد جدیدی به مبلغ دویست و هفتاد و پنج میلیارد تومان جعل می‌کند و قرارداد جدیدی را به بانک سرمایه جهت تجهیز سردخانه‌های چند استان ارائه می‌دهد و به دنبال آن درخواست ضمانت نامه تعهد می‌کند که متأسفانه بانک سرمایه هم با چک و سفته برای ضمانت نامه صادر می‌کند وقتی برگشت می‌خورد امور دام به بانک سرمایه معرفی کرده و بانک وضعیت پرداخت بوده است در مرحله بازپرسی پول را توقیف می‌کند.

وی ادامه داد: درباره اینکه رضوی چطور ضمانت نامه‌ها را گرفته باید بگویم ایشان قراردادهای ارائه می‌دهد که من با شرکت‌های بزرگ و معروف از جمله ماموت قرارداد بستم ایشان اعلام می‌کند شاه قرارداد کشورم شما که ادعای قرارداد با شرکت‌های بزرگ را داری چطور لیست خریدت صفر است.

قهرمانی با بیان اینکه ۱۰۷ میلیارد ضمانت‌نامه از بانک می‌گیرد اما ریالی به شرکت امور دام نمی‌دهد گفت: رضوی در حالی اعلام کرده که من بازرگان هستم اما سرمایه گذاری در امور دیگر داشته است.

امیر قهرمانی تصریح کرد: متهم به همراه دلاویز و امامی ملکی به متراژ ۷۸ هزار متر در نوشهر خریداری می‌کند که این مرکز ویلای لوکس برای هر سه نفرشان بوده است و باید گفت متهم در اینجا سرمایه گذاری کرده است.

وی به امور دیگر سرمایه‌گذاری رضوی اشاره کرد و گفت: متهم همچنین ملکی به مساحت ۴۵۶ متر در خیابان آفریقا ۵ طبقه در خیابان احمد قصیر خریداری می‌کند.

وی همچنین به نام منشی خودش یک ملک رهن کرده و بی ام و می‌خرد و همچنین ملکی از محمد امامی برای خود در خیابان فرشته می‌خرند.

نماینده دادستان با بیان اینکه سرمایه گذاری بعدی هادی رضوی خرید مازراتی با پول معلمان بوده است گفت: وی همچنین بنز اس ۵۰۰ را هم خریداری می کرده است البته باید گفت همه این خودروها را با هم داشته است چراکه خبرهایی هست که با تشریفات در خیابان‌ها می رفته است سوزوکی، تویوتا، بنز و مازراتی. همچنین موتوری با نام ام وی آگوستا داشته که قیمت آن به اندازه ۱۰ پراید ۵۰ میلیون تومانی بوده است‌.

وی به سفرهای خارجی متهم اشاره کرد و گفت: تسهیلات هادی رضوی در گردش نبوده است بلکه برای گردش بوده است به طوری که لیست سفرهای خارجی بعد از اخذ ضمانت نامه حدود ۵۰ کشور را شامل شده است که از جمله آنها ایتالیا، آلمان، اتریش، امارات، عراق و…، بوده است که در برخی از سفرها شریف کاظمی منشی وی نیز همراه بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مش قاسم

      چه خبر بوده. خانم می فرمایند روی ما فشار بوده. آب از سرچشمه گل هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون بدبخت كارمند بوده از بالا دستور دادن بهش وامش و بديد
        اگه گوش نميكرده اخراج ميشه

    • هاشمی

      خدااااااا ایناااا دیگه ج موجودی هستن برید ی سر ب بیمارستان ها بزنید چ پدرو مادرهای اسیر خرید دارو هستن برید ی سر ب حاشیه تهران کرمان سیستان بزنید..اصلا برید بمیرید همتون..

    • اکبر

      اونموقع پدر زنش وزیر صنعت بوده و برای لو نرفتن گندهایی که دومادش زده کلی امتیاز به خودروساز و کوفتساز و ...

    • بدون نام

      بعد از جنگ مسابقه گرفتن وامهاي ميلياردي از طريق شركتهاي سوري صورت گرفت
      گرفتن بيت المال و پس ندادن يك شبه ميلياردر شدن اتفاقي بود كه افتاد اينها مفسدان في الارض هستند و بايد اعدام و هست و نيستشان ساقط گردد
      معلمي كه با الاجبار ماهيانه سهم صندوق فرهنگيان از حقوق ناچيزش كسر مي شود اين گونه به تاراج ميرود و تقسيم ميشود .......
      اگر اينهاي كه دمشان وصل است را به سزاي اعمالشان رسانيد عادل هستيد

    • حسین

      بخورید نوش جان...نفر یعدی....

    • بدون نام

      چرا نظرات دیگران را نمیشه دید؟

    • بدون نام

      بانک سرمایه و این موسسات مالی اعتباری رو که مثل قارچ سبز شدن جمع کنید

    • بدون نام

      چه بخور...بخوری..تومملکت ما
      بخدا بی‌انصافی...یک جوان حتی نمیتونه دومیلیون ازبانک بگیره.
      هم ربس بانک.رشوه میخواد.وهم واسطه .دزدخونس.
      تاکی باید اختلاص.دزدی.
      مملکت روهواس

    • امیر

      چه پول هایی را راحت میخورن اونوقت ماگرفتار10ملیون هستیم

    • بدون نام

      واقعا اف برتو اف

      پاسخ ها

      • شریف شریعتمداری

        انشاالله هر چی نسل ذ زد و مختلس و رانت خوار و حامیان صاحب منصب و نفوذ آنها نیست و نابود بشه که جز درد و فلاکت و بدبختی برای مردم به ارمغان نیاوردن.خدا ازشون نگذره

    • بدون نام

      آخی چی بگم...فقط میتونم آه بکشم و بس

    • علیزاده

      بابا گشتی مارا بزار زندگی کنیم بانک سرمایه همش بگیر بند خجالت بگشید

    • جواتی

      در ملآ عام اعدامش کنید . داماد وزیر را و دیگر اقا زاده های کلاش رو

    • م.م

      فقط قضات محترم دست این جلادان از خدا بی خبر را رو میکند زودتر این دزدان را اعدام و مال دزدی را بگیرید ...

    • محمد فتاه

      نمیدانم خدایی هست یا نه اگر هست عجب صبری خدا دارد

    • بدون نام

      این چرا لباس زندانی نپوشیده؟؟؟؟؟؟؟

    • بینام

      بله وقتی پدخانمش باشه وزیر صنعت بعد بیاد بشه وزیر رفاه معلومه که این اختلاس کردنا براش کاری نداره

    • بدون نام

      اگر اين مجازاتي در حد و تناسب دزدي اش كرديد!!!
      منتظريم ببينيم

    • بهلول

      از یک مملکت بی درو پیکر مگر انتظار دیگری هم وجود دارد؟!

    • علی م تهران

      این بانک سرمایه چقدر سرمایه پول داشته که مثل گوشت قربانی چندین نفر این پولها رو خوردن یادمه ده میلیون وام میخواستم چند سال پیش یه پراید بخرم بهم ندادن گفتن فقط ضمانت مطمئن ورسمی دولت باید باشه خداازشون نگذره که پول بیت المال رو غارت میکنن این آدما

    • بدون نام

      سکوووت ...سکوت...فقط تماشا

    • سلطان

      باید اعدام بشه، ،،،همین و بس

    • رهگذر

      اول باید پارتیشو مجازات کنند بعد خودشو.

    • ماشاالله خان

      کمی خجالت بکشید چقدر حرف مفت میزنید تا چند روز دیگه همه چی فراموش میشه

    • بدون نام

      كليه معلما بايد سهم شون از صندوق فرهنگيان مطالبه كنند

    • بدون نام

      خدا وکیلی اونجایی که گفته

      همچنین موتوری با نام ام وی آگوستا داشته که قیمت آن به اندازه ۱۰ پراید ۵۰ میلیون تومانی بوده است‌.

      توهین به پراید کرده،،،خخخخخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      احتمالا پدر زنش گفته درازش كنيد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج