جاباما
۸۶۵۷۱۱
۱۳ نظر
۵۰۰۶
۱۳ نظر
۵۰۰۶
پ

عربستان مدعی حمله موشکی به مکه شد

روزنامه سعودی «عکاظ» بامداد امروز (دوشنبه) مدعی شد، انصارالله موشکی به سمت مکه شلیک کرده و ریاض با این موشک مقابله کرده است.

خبرگزاری فارس: روزنامه سعودی «عکاظ» بامداد امروز (دوشنبه) مدعی شد، انصارالله موشکی به سمت مکه شلیک کرده و ریاض با این موشک مقابله کرده است.

این روزنامه در ادامه اتهاماتی علیه ایران مطرح و ادعا کرد، انصارالله دو سال پیش نیز در اقدامی مشابه، یک موشک به سمت مکه شلیک کرده است.

«یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در واکنش به این ادعای سعودی‌ها گفت: ما در اعلام [هدف]عملیات‌های نظامی خود مردّد نمی‌شویم و نیازی به تلاش‌های نادرست نمی‌بینیم که از اهداف و زمان عملیات ما سخن بگویند.

بر اساس گزارش شبکه یمنی «المسیره»، وی افزود؛ گذشت چهار سال از ایستادگی مردم یمن شکست سیاسی و نظامی ائتلاف متجاوز را ثابت می‌کند، سعودی با این ادعا‌ها تلاش می‌کند حمایت و تأیید لازم برای «حمله وحشیانه خود» به یمن را افزایش دهد.

سریع در ادامه گفت: این اولین بار نیست که نظام سعودی [به دروغ]مدعی می‌شود ما مکه را هدف قرار داده‌ایم.

ائتلاف سعودی از ششم فروردین ۱۳۹۴ برای سرکوب انقلاب در یمن و جلوگیری از قدرت گیری انصار الله این کشور به یمن حمله کرد. انگلیس، فرانسه، آمریکا، آلمان و برخی کشور‌های عربی از این ائتلاف حمایت نظامی و تسلیحاتی کرده‌اند، اما ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مقابل این حملات همچنان ایستادگی کرده‌اند.

دیروز یک منبع در وزارت دفاع یمن اعلام کرد که عملیات نهم ماه رمضان که طی آن بخشی از تاسیسات نفتی عربستان هدف قرار گرفت فقط بخشی از ۳۰۰ هدف نظامی و حیاتی دشمنان بوده که قرار است هدف قرار داده شود. وی که با خبرگزاری «سبأ» یمن مصاحبه می‌کرد، افزود که اهداف شامل پایگاه‌ها و یگان‌های نظامی و حیاتی امارات عربی متحده و عربستان سعودی و همچنین پایگاه‌های آن‌ها در یمن می‌شود.

سه شنبه گذشته ارتش یمن و انصارالله در عملیاتی تلافی‌جویانه در واکنش به حملات هوایی مکرر ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی، دو ایستگاه پمپاژ نفت متعلق به شرکت آرامکو در استان‌های «الدوادمی» و «عفیف» را هدف حمله قرار داد. الدوادمی و عفیف دو استان منطقه ریاض در مرکز عربستان سعودی هستند که به ترتیب ۲۳۰ و ۳۹۰ کیلومتر با ریاض (پایتخت) فاصله دارند. فاصله تقریبی شمالی‌ترین شهر یمن مثل صعده تا این دو استان عربستان سعودی نیز بین ۸۰۰ تا ۸۵۰ کیلومتر است.

سخنگوی انصارالله یمن به ادعای واهی سعودی‌ها مبنی بر هدف قرار گرفتن طائف و مکه از سوی یمنی‌ها واکنش نشان داد و آن را دروغی بزرگ با هدف همراه کردن جامعه بین الملل دانست.

وی افزود: ادعای دشمن مبنی بر هدف قرار گرفتن منطقه طایف، تلاشی از سوی سعودی‌ها برای خروج از باتلاقی که در یمن به آن گرفتار شده اند، است. عربستان به دنبال ایجاد حباب با هدف حمایت رسمی و مردمی با دروغ تهدید مکه مکرمه است.

سفارت عربستان در واشنگتن: دو موشک حوثی‌ها در آسمان مکه منهدم شد

سفارت عربستان در واشنگتن روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور دو موشک منتسب به نیروهای حوثی را در استان مکه رهگیری و منهدم کرده است.

شورشیان حوثی یمن پیش از این گزارش های منتشرشده مبنی بر رهگیری و انهدام موشک شان بر فراز عربستان را تکذیب کرده بودند.

رسانه های عربستان پیش از این به نقل از شاهدان عینی از رهگیری و انهدام دو موشک بر فراز شهرهای جده و طائف خبر داده بودند. بنا به همین گزارش ها یکی از موشک ها به سمت مکه در حال حرکت بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دونالد ترامپ

      خونه خدارو میزنید؟ دشمنی با خدا قابل تامل نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودتو لو دادی که؟!!قابل تامل دیگه چه جورشه بیشتر فارسی یاد بگیر .حیف این دلارهایی که به تو میدن

      • دونالد ترامپ

        مگه به شما دلار میدن؟ از کجا میدونی به جیره خورا دلار میدن؟ دستت توی کارا ای کلک

    • مهدی

      نبایستی از نام مکه سوئ استفاده شود.
      اگر حقیقتا به مکه مکرمه حمله شود . به تمام مسلمانان جهان جهاد آنی واجب میشود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیشین بینیم باااااااااااااااااااااااااا

    • بدون نام

      اگه واقعیت داشته باشه کار رفیق ناتانیاهوست

    • hossein

      بدون شک خاندان ال صعود از نسل عبدالله ابن زبیر هستن زبیریا برای رسیدن به اهداف خود میخواستن کعبه رو بسوزونن و آل صعود به بهانه یمن و برای اینکه افکار دنیا رو نسبت به یمنی ها بد کنه داره از این حربه استفاده میکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باز ی فیلم دیدی جو گیر شدی توصیه میکنم جومونگو پس نبینی !

      • دونالد ترامپ

        حربه رو خوب اومدی

    • بدون نام

      خداوند الله متعال با حمله به خانه خودش همانطور که در قران کریم فرموده به شدت مقابله میکند. مثل خورد کردن اصحاب فیل با پرندگان ابابیل. موشک پارسال حوثیها زلزله کرمانشاه و سیل سراسری جوابش بود خدا به این یکی رحم کنه.

    • بدون نام

      این جانوران هر وقت کم میارن این دروغ رو میگن . ذلیل شدن دیگه . اون همه پالایشگاه و زیر ساخت برای چی یمن مکه رو بزنه . فکر کردن همه مثل خودشون خرن که باور کنن .

    • شیعیان

      زنده باد حوثی ها !

    • بدون نام

      دروغ میگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج