جاباما
۸۶۵۷۵۶
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

عربستان: در ترکیه سرمایه‌گذاری نکنید

اتاق بازرگانی سعودی در ادامه تبلیغات ضد ترکیه‌ای در این کشور، از شهروندان عربستانی خواست در ترکیه به خصوص در بخش ساختمان‌سازی سرمایه‌گذاری نکنند.

خبرگزاری فارس: «عجلان العجلان» رئیس اتاق بازرگانی عربستان سعودی با ادعای اینکه سرمایه‌گذاران عربستانی در ترکیه متحمل زیان و ضرر و مورد سوءرفتار قرار می‌گیرند، از سرمایه‌گذاران و تاجران این کشور خواست تا در ترکیه سرمایه‌گذاری نکنند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه اسکای نیوز، او همچنین مدعی شد که انبوهی از شکایت‌ها از سوی شهروندان سعودی در ترکیه بدست اتاق بازرگانی در ریاض رسیده که از تهدید سرمایه‌گذاری خود در ترکیه به علت نوع رفتار مسئولان این کشور ابراز نگرانی کرده‌اند.

این مسئول سعودی در ادامه از شهروندان این کشور خواست تا به جای ترکیه در کشورهایی که او آن‌ها را «دوست» و «برادر» خواند و همسویی بیشتری با ریاض دارند، سرمایه‌گذاری کنند.

سفارت عربستان سعودی در ترکیه نیز در حساب رسمی خود در توئیتر، مدعی شد که شهروندان سعودی که در بخش ساختمان‌سازی در ترکیه سرمایه‌گذاری کرده‌اند، از مشکلات بسیاری رنج می‌برند و بخش‌های خصوصی و دولتی ترکیه با آن‌ها همکاری نمی‌کنند.

پایگاه اسکای نیوز که دفتر آن در امارات قرار دارد، در ادامه گزارش خود نوشت که بخش ساختمان‌سازی در ترکیه به علت کاهش سرمایه‌گذاری خارجی و سقوط ارزش لیر در بحران به سر می‌برد و بسیاری از پروژه‌ها متوقف شده است. این ادعا در حالی است که سازمان آمار ترکیه در ۱۷ می گذشته اعلام کرد که خانه‌های به فروش رفته در این کشور به اتباع خارجی در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ در مقایسه با مدت زمان مشابه سال پیش، ۸۲ درصد رشد داشته است.

در ماههای اخیر تبلیغات ضد ترکیه‌ای از سوی رسانه‌ها و مقامات سعودی به خصوص در بخش گردشگری و سرمایه‌گذاری افزایش قابل توجهی داشته است. سفارت ترکیه در ریاض در تاریخ ۱۱ اردیبهشت گذشته در بیانیه‌ای به هجمه‌های رسانه‌ای علیه بخش گردشگری ترکیه واکنش نشان داد و در بیانیه‌ای این گونه گزارش‌ها را مغرضانه و نادرست دانست و اعلام کرد که با هدف گمراه‌سازی افکار عمومی و بدون استناد به شواهد متقن گردآوری شده است.

طبق اعلام سفارت ترکیه در آن زمان، ۷۵۲۶۶ تن از شهروندان سعودی در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ به ترکیه سفر کرده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج