جاباما
۸۶۵۷۷۰
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

دبیر شورای عالی فضای مجازی:

امروز رسانه‌ها با پدیده شفافیت کدر مواجه‌اند

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: امروز فضای یکپارچه رسمی خلق شده که روابط عمومی‌ها و رسانه‌های رسمی با آن‌ها مواجهند و آن، با پدیده‌ای به اسم شفافیت کدری مواجهیم، به این معنا که بواسطه دیجیتالی و جهانی شدن، با جهان شفافی روبروایم، ولی این شفافیت به قدری زیاد است که ایجاد کدری می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: ابوالحسین فیروزآبادی شامگاه گذشته (یکشنبه) در چهاردهمین گردهمایی روابط عمومی‌های استان اصفهان اظهار کرد: در دوره اول شاهد قرارگیری ابزار الکترونیکی از جمله حوزه‌های الکترونیکی در دسترس مردم بودیم، اما در دوران دیجیتالی شدن که هنوز هم بنا بر دلایلی در این دوره قرار داریم، علاوه بر بحث صدا، بحث چند رسانه‌ای، ذخیره سازی و بازیابی اطلاعات مطرح شد و ابزارها به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت و در حال حاضر گفته می‌شود که نزدیک به ۱۵ میلیارد ابزار دیجیتالی در دنیا مشغول به کار هستند.

وی با بیان این‌که دوره فضای مجازی دوره‌ای است که ابزار دیجیتالی بستری را ایجاد کرده‌اند که خصوصیات بی‌شماری دارد، ادامه داد: روابط عمومی‌ها در این دوره به دلیل اجتماعی شدن و برجسته شدن، به شدت اجتماعی‌تر از دوره‌های دیگر هستند، چرا که امروز به واسطه محیط دیجیتالی مخاطب افراد تمام جهان شده‌اند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: در این فضا شاهد بروز و ظهور بازیگران جدیدی هستیم که تحت عنوان کاربران، محتواهایی تولید می‌کنند و روابط عمومی امروز با این محتواها و کاربران روبرو هستند.

وی با اشاره به ایجاد فضای یکپارچه رسمی در جهان که در آن با پدیده‌ای به اسم شفافیت کدری روبرو شده‌ایم، گفت: افزایش سواد دیجیتالی و فضای مجازی می‌تواند از کدر ماندن این شفافیت جلوگیری کنند. روابط عمومی‌ها در این باره رسالتی برایشان تعریف شده که اگر نتوانند این سواد را رشد دهند دچار مشکل خواهیم شد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: از خصوصیات این فضا تأملی بودن و مشارکت داشتن است که مفاهیم جدیدی خلق شده و بعضی از پدیده‌ها به رسمیت شناخته شده‌اند، امروز به دلیل توسعه فضای مجازی مجبور به پذیرش بعضی مسائل مانند تشکل‌ها هستیم که روابط عمومی‌ها باید نسبت به آن‌ها پاسخگو باشند و حتی باید آن‌ها را در انجام امور مشاوره دهیم، وگرنه رابطه بین فضای حقیقی و کدر یک رابطه ناپایدار می‌ماند.

فیروزآبادی اظهار کرد: امروز خبری در دنیای حقیقی رخ می‌دهد که در فضای مجازی ظهور پیدا می‌کند و مجدداً به دنیای حقیقی بازگشت می‌کند و لازم است که پاسخ داده شود.

وی گفت: روابط عمومی‌ها دیگر نمی‌توانند منتظر ساعات و روز اداری باشند، اگر این گونه باشد، سیاه نمایی‌ها اتفاق می‌افتد، بسیاری از این سیاه نمایی‌ها می‌توانند بحران‌های اجتماعی ایجاد کنند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: سیاه نمایی‌ها زاده انواع جهل هستند که باید مورد دقت روابط عمومی‌ها قرار گیرد. در عین حال با پدیده‌ای به نام تولید اخبار جعلی روبرو هستیم و ربات‌ها بازیگران میان فضای حقیقی و مجازی هستند. لازم است متناسب با شرایط، روابط عمومی‌هایی داشته باشیم که در شبکه حاضر باشند و در تمام محیط‌های ذیربط، وجود و نظام رصد داشته باشند.

وی ادامه داد: باید شرکت‌هایی در کنار روابط عمومی‌ها وجود داشته باشد که اخبار را راستی آزمایی کنند و مورد پذیرش جامعه باشند. متوقف شدن تحولات روابط عمومی‌ها در عصر دیجیتالی شدن موضوعی است که امروز بسیار آزاردهنده است و تنها به دوربین‌های دیجیتال و سایت‌های مرده‌ای که چند وقت یک بار به روز می‌شوند، محدود شده است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد: روابط عمومی‌ها باید به سمت ماشینی شدن حرکت کنند و روابط عمومی داشته باشیم که ۲۴ ساعته پاسخگو باشد؛ بلادرنگی از خصوصیات نسل حاضر است.

وی گفت: اگر روابط عمومی‌ها به عنوان یک زائده چسبیده به رؤسا فقط به تبلیغ رئیس بپردازند، این کار عقب ماندگی است، به خصوص در این دوران پر تلاطمی که فضای رسانه‌ای دنیا قبضه شده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شانجانی

      لطفا بفرمایید با پدیده ی شفافیت سانسور!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج