جاباما
۸۶۵۸۳۵
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

۱۸رکوردی که لیگ هجدهم جابه‌جا کرد

لیگ هجدهم با تمام فراز و نشیبهایش به پایان رسید و در این دوره رکوردهایی جدیدی ثبت شد.

وب سایت نود: هجدهمین دوره لیگ برتر با تاریخ‌سازی تیم‌ها، بازیکنان و مربیان همراه بود و توانستند رکورد تاریخ لیگ برتر را جابه‌جا و یا با آن حدنصاب برابر شوند برخی از این رکوردها در این دوره توسط دو تیم بهبود یافتند. به همین بهانه رکوردهایی که در این فصل از رقابتها به جا مانده مرور شده است.

پرسپولیس رکورددار قهرمانی

پرسپولیس با قهرمانی در این فصل، تعداد قهرمانی خود را در تاریخ لیگ برتر به عدد ۵ رساند و از این نظر با سپاهان اصفهان برابر شد. این تیم به همراه سپاهان با ۳ قهرمانی پیاپی، رکورددار تعداد قهرمانی متوالی در تاریخ لیگ نیز محسوب می‌شود. سرخپوشان تا پیش از این بیشترین تعداد قهرمانی را در ادوار لیگ داشتند که با دوازدهمین قهرمانی این حد نصاب را بهبود بخشیدند.

۱۸رکوردی که لیگ هجدهم جابه‌جا کرد
استقلال مستحکم‌ترین خط دفاعی تاریخ لیگ برتر

استقلال با دریافت تنها ۱۳ گل خورده در این فصل، رکورد کم‌ترین گل خورده در یک فصل از رقابتهای لیگ برتر را به نام خود ثبت کرد. تا پیش از این پرسپولیس لیگ شانزدهم و استقلال خوزستان با ۱۴ گل خورده بهترین خط دفاع تاریخ لیگ را داشتند. پرسپولیس در این فصل نیز ۱۴ گل دریافت کرد.

۱۸رکوردی که لیگ هجدهم جابه‌جا کرد
شکست ناپذیر مثل پرسپولیس

پرسپولیس این فصل از رقابتها را تنها با یک شکست به پایان رساند که این رکورد تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود. تا پیش از این کمترین باختی که تیمی در یک فصل متحمل شده بود ۳ باخت بود. سپاهان نیز در این دوره تنها ۲ بار مغلوب شد که در ادوار گذشته هیچ تیمی چنین آماری از خود به جای نگذاشته بود.

استقلال رکورددار غلبه بر تیمهای مختلف

استقلال در این فصل با غلبه بر نساجی توانست رکورد بی نظیری از خود به جای بگذارد. این تیم در طول تاریخ با هر ۴۰ تیمی که تاکنون با آن روبه‌رو شده به پیروزی رسیده و از این نظر تنها تیم است که به این موفقیت رسیده است.

۱۸رکوردی که لیگ هجدهم جابه‌جا کرد
طولانی‌ترین روند بدون باخت در ابتدای فصل

تا پیش از این فصل، پرسپولیس لیگ هفتم با ۱۶ بازی بدون شکست در ابتدای فصل، رکوددار تاریخ لیگ برتر بود. سپاهان در این دوره اولین شکستش را در هفته بیستم در تبریز مقابل تراکتورسازی متحمل شد. البته سپاهان در زمان برگزاری این دیدار یک بازی عقب افتاده داشت و توانست رکورد ۱۸ بازی بدون باخت در آغاز فصل را از خود به جای بگذارد. پرسپولیس نیز در این فصل رکورد ۱۶ دیدار بدون باخت در ابتدای فصل را از خود به جای گذاشت.

سپیدرود ضعیف‌ترین خط دفاع بازیهای خانگی

سپیدرود در این فصل به لیگ یک سقوط کرد. این تیم در بازیهای خانگی گلهای زیادی خورد و برابر سپاهان ۶ گل، استقلال ۵ گل، پرسپولیس و نساجی ۳ گل دریافت کرد تا در دیدارهای خانگی ۳۰ گل دریافت کرده باشد و با متوسط ۲ گل خورده در هر بازی بدترین خط دفاع بازیهای خانگی باشد.

استقلال خوزستان کم امتیازترین تیم تاریخ لیگ برتر

استقلال خوزستان دیگر تیم سقوط کرده این دوره با ۱۲ امتیاز به کار خود در این دوره خاتمه بخشید البته ۶ امتیاز به دلیل جریمه انضباطی فیفا از این تیم کسر شد تا چنین رکوردی برای این تیم ثبت شود.

یک نیم فصل بدون پیروزی و بقا در لیگ برتر رکود عجیب نفت مسجدسلیمان

نفت مسجدسلیمان در شرایطی موفق به بقا در لیگ برتر شد که در نیم فصل دوم صاحب پیروزی نشد و تبدیل به نخستین تیمی شد که یک نیم فصل بدون برد را پشت سر می‌گذارد و نهایتاً در لیگ برتر باقی می‌ماند.

8 شکست پیاپی و عدم سقوط به لیگ یک

پیکان در لیگ این فصل متحمل ۸ شکست پیاپی شد.تا پیش از این هر تیمی که در یک دوره بیش از ۷ شکست متوالی متحمل می‌شد در پایان فصل به لیگ یک سقوط می‌کرد اما پیکان توانست در لیگ برتر ماندنی شود.رکورد بیشترین شکست پیاپی در تاریخ لیگ برتر متعلق به برق شیراز است که در لیگ هشتم ۱۰ شکست پیاپی را تجربه کرد.

نیمکت پرتلاطم مربیان

این فصل از لیگ برتر، نیمکت مربیان از ثبات لازم برخوردار نبود و از مجموع ۱۶ تیم حاضر در لیگ برتر تنها ۵ تیم در طول فصل تغییر مربی نداشتند که این میزان رکورد تاریخ لیگ برتر است.پیش از این در لیگ هفتم ۶ تیم نیمکت بدون تغییر داشتند و رکورد تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شد.

۱۸رکوردی که لیگ هجدهم جابه‌جا کرد
کم گل‌ترین دوره تاریخ لیگ برتر

این فصل از لیگ هرچند بسیار پرهیجان و با رقابت نزدیک تیمها همراه بود ولی از نظر پرگل بودن ضعیف‌ترین دوره محسوب می‌شود. هجدهمین دوره تنها ۴۷۴ گل داشت تا با میانگین ۱.۹۸ گل در هر بازی کم گل‌ترین دوره مسابقات رقم خورد. این نخستین دوره تاریخ لیگ برتر است که میانگین گلی کمتر از ۲ گل در هر بازی ثبت شد.

تهرانی‌ها از اکثریت افتادند

در طول تاریخ لیگ برتر همیشه استان تهران به تنهایی رکورددار بیشترین تعداد نماینده را داشت ولی در این دوره برای نخستین بار در این عنوان با استان دیگری شریک بود و استان تهران و خوزستان با ۴ تیم بیشترین نماینده را داشتند هرچند که در پایان فصل یکی ازتیم‌های خوزستان به لیگ یک سقوط کرد.

ادامه روند افتخارآفرینی برانکو

برانکو ایوانکوویچ در این فصل به همراه پرسپولیس به سومین قهرمانی پیاپی خود دست یافت تا اولین مربی تاریخ لیگ برتر باشد که به همراه یک تیم در ۳ دوره پیاپی قهرمان شده است. پیش از این امیر قلعه‌نویی در ۳ دوره متوالی با دو تیم استقلال و سپاهان به قهرمانی رسیده بود.

۱۸رکوردی که لیگ هجدهم جابه‌جا کرد
فیروز کریمی رکورددار بیشترین تعداد تیم تحت هدایت

تا پیش از این دوره فیروز کریمی به همراه محمود یاوری با مربیگری در ۱۱ تیم مختلف، رکوددار تاریخ لیگ برتر بودند. این مربی کهنه‌کار در ابتدای این فصل سرمربی ماشین‌سازی بود و در روزهای آخر فصل نیز مسئولیت نفت مسجدسلیمان را بر عهده گرفت تا با هدایت ۱۳ تیم مختلف، رکورددار تاریخ لیگ برتر شود.

مهدی رحمتی رکورددار بیشترین تعداد بازی

مهدی رحمتی در این فصل مزد استمرار خود را گرفت و رکورد بیشترین تعداد بازی در لیگ را از آن خود ساخت. این دروازه‌بان تنها بازیکنی است که از نخستین دوره لیگ برتر سابقه بازی دارد و در این فصل تعداد بازی خود در لیگ برتر را به ۴۴۰ رساند.بیش از این، این رکورد در اختیار ابراهیم صادقی با ۴۳۷ بازی بود.

۱۸رکوردی که لیگ هجدهم جابه‌جا کرد
سید جلال به 7 رسید

سیدجلال حسینی این فصل برای سومین دوره پیاپی به قهرمانی رسید تا تعداد قهرمانی‌اش در لیگ برتر به عدد ۷ برسد. این بازیکن این تعداد قهرمانی را در ۱۵ دوره حضور به همراه سایپا، سپاهان و پرسپولیس بدست آورده است.

۱۸رکوردی که لیگ هجدهم جابه‌جا کرد
لی اروین رکورددار سریع‌ترین هت‌تریک

لی اروین مهاجم اسکاتلندی تراکتورسازی در حضور کوتاه مدت خود در ایران توانست یکی از رکوردهای تاریخ لیگ برتر را جابه‌جا کند. این بازیکن در دیدار هفته دوازدهم با ذوب‌آهن در دقیقه ۵۳ به زمین آمد و از دقیقه ۵۷ تا ۶۳ در طی ۷ دقیقه هت‌تریک کرد تا سریع‌ترین هت تریک تاریخ لیگ برتر را به نام خود ثبت کند.پیش از این، این رکورد در اختیار آرش برهانی بود که در لیگ هشتم در طی ۸ دقیقه هت‌تریک کرد.

۱۸رکوردی که لیگ هجدهم جابه‌جا کرد
شیمبا به ساسان رسید

لوسیانو پریرا در هفته‌های پایانی لیگ، با درخشش خود همه نگاهها را به سوی خود جلب کرد. این بازیکن با گلزنی متوالی توانست عنوان آقای گلی لیگ را بدست آورد. شیمبا در ۷ بازی پیاپی موفق به گلزنی شد تا با رکورد تاریخ لیگ برتر که در اختیار ساسان انصاری در لیگ شانزدهم است برابر شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      پرتماشاگرترین تیم چه تیمی بود

    • کاربر قدیمی

      و نوزدهمین رکود نتیجه نگرفتن تیم استهزا ! با وجود خرج زیاد و کمک زیاد وزیر پرسپولیسی! به آنها.
      و بیستمین رکورد اشتعال تمام ناشدتی کوچک و بزرگ این تیم گریان.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج