جاباما
۸۶۵۸۳۶
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

وقتی ترامپ از اف‌بی‌آی طلبکار است!

رئیس‌جمهوری آمریکا در توییتی نوشت نمی‌دانسته که مایکل فلن، اولین مشاور امنیت ملی دولت او به ظن اینکه عامل روسیه است تحت بازجویی قرار دارد و باید به او هشدار داده می‌شد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس‌جمهوری آمریکا در توییتی نوشت نمی‌دانسته که مایکل فلن، اولین مشاور امنیت ملی دولت او به ظن اینکه عامل روسیه است تحت بازجویی قرار دارد و باید به او هشدار داده می‌شد.

روزنامه واشنگتن پست نوشت، این یک شکایت گیج‌کننده است. در وهله اول سال ۲۰۱۸ گزارشی در یک کمیته مجلس نمایندگان آمریکا که در کنترل جمهوری‌خواهان بود و اغلب مورد انتقاد دونالد ترامپ قرار می‌گیرد، فاش کرد تحقیقات ضد اطلاعاتی درباره مایکل فلن، اولین مشاور امنیت ملی آمریکا در جریان است.

بنابراین این اطلاعات جدیدی نیست. دوم اینکه باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا به ترامپ هشدار داده بود که او را استخدام نکند؛ در گزارش بازرس رابرت مولر آمده است که این هشدار باعث شد تا ترامپ نسبت به فلن دل چرکین شود.

با این حال دونالد ترامپ در پیامی توییتری مدعی شد: اکنون روشن شده است که ژنرال فلن مدت‌ها پیش از آنکه علنی شود، تحت بازجویی بوده است. برایم غیر ممکن بود چنین چیزی را متوجه شوم و اگر مهم بود، با توجه به اینکه من یکی از نامزدهایی بودم که ممکن بود رئیس‌جمهور شوم، پس چرا به من نگفتند تا تغییری به وجود آورم؟

براساس گزارش واشنگتن پست، گرچه به ترامپ مستقیما گفته نشد که مایکل فلن ممکن است جاسوس روسیه باشد و تحت بازجویی قرار دارد اما نکته‌های دیگری وجود داشت که هشدار می‌داد فلن دردسرساز است و ترامپ انتخاب کرد که این را نادیده بگیرد.

فلن ۱۳ فوریه ۲۰۱۷ که مصادف با هفته‌های اولیه روی کار آمدن دولت ترامپ بود، روی کار آمدن و پیش از آن درباره مکالمه‌ای با سرگئی کیسلیاک، سفیر وقت آمریکا مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا را گمراه کرده بود.

مایکل فلن مدعی شده بود که از دولت روسیه نخواسته است تا پاسخی به تحریم‌های دولت اوباما ندهند. در حقیقت اما او چنین پیغامی را منتقل کرد و روسیه هم موافق بود.

در گزارش مولر تمرکز زیادی بر روابط فلن با کیسلیاک شده است و در آن آمده است: پیشتر اف‌بی‌آی تحقیقاتی را درباره فلن بر پایه روابط او با دولت روسیه آغاز کرد. تماس‌های فلن با کیسلیاک یکی از مولفه‌های اصلی تحقیقات بود. همچنین در ۱۸ نوامبر ۲۰۱۶ یکی از دموکرات‌های ارشد کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا نامه‌ای به مایک پنس نوشت و از او اطلاعاتی درباره تضاد منافع کار لابی‌گری فلن برای ترکیه خواست.

همچنین کریس کریستی، فرماندار سابق نیوجرسی که مدیر دولت انتقالی ترامپ شد، به شدت نسبت به انتصاب فلن برای این پست هشدار داده بود.

واشنگتن پست نوشت، رئیس‌جمهوری آمریکا به ندرت مسوولیت اقداماتش را بر عهده می‌گیرد. در نمونه فوق، او تقصیر خود را بر گردن اف‌بی‌آی می‌اندازد که هشدار داده بود. طرح این سوال جالب است که آیا اف‌بی‌آی حاضر است به فردی که نامزد پست ریاست جمهوری است بگوید آن فردی که کنار شما نشسته است، تحت بازجویی است و ممکن است جاسوس روسیه باشد؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وانک علا خلق عظیم

      این دیوانه قمارباز وبازاری از کجا آمد چیزی از سیاست نمیفهمه احمق هست در اختیار جون بولتون وپمپ اب هست

    • بدون نام

      افی پول ترامپ بده لازم داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج