۸۶۵۹۳۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

خانه تکانی بایرن با کواچ یا بدون او؟

بایرن‌مونیخ با پیروزی ۵ بر یک مقابل آینتراخت فرانکفورت هفتمین قهرمانی پیاپی خود در بوندس‌لیگا را به دست آورد اما سخت‌ترین قهرمانی‌اش در این یک دهه نیاز به خانه‌تکانی را بیش از پیش نشان داد.

ورزش سه: هواداران فوتبال آلمان از رقابت نزدیک بایرن با بوروسیادورتموند برای قهرمانی فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ لذت بردند اما ۷۸ امتیاز کمترین امتیاز در هفت فصل سلطه بایرن بود و گویا فاصله زیادی با روزهای اقتدار بایرن با مربی‌هایی مثل یوپ هاینکس، پپ گواردیولا و کارلو آنچلوتی که یک تا دو ماه قبل از پایان فصل قهرمانی را قطعی می‌کردند، به وجود آمده.

وقتی در تابستان گذشته بایرن تصمیم گرفت بازیکنی نخرد، مشخص شد که نیمکت مربیگری به دست گزینه کم تجربه‌ای مثل نیکو کواچ سپرده می‌شود که از آینتراخت فرانکفورت آمد. این تیم که شنبه آینده برای رسیدن به قهرمانی جام حذفی با لایپزیگ دیدار می‌کند، آنقدر پرفراز و نشیب بوده که آینده مربی کروات همچنان مبهم است. تیم قهرمان در طول فصل مبارزه سختی داشت و اواخر سال ۲۰۱۸ از تیم صدرنشین دورتموند ۹ امتیاز عقب افتاده بود.

بایرن بعد از شروع خوب و چهار برد متوالی، در هشت بازی بعدی‌اش تنها دو پیروزی به دست آورد. دفاع لرزان با حضور ژروم بواتنگ و متس هوملس که سابقه قهرمانی جهان را دارند اما فاصله زیادی با اوج داشتند به علاوه مصدومیت‌های جدی کورنتین تولیسو، کینگزلی کومان و آرین روبن تیم را دچار مشکل کرد.

خانه تکانی بایرن با کواچ یا بدون او؟
اما کواچ به تدریج راه حل پیدا کرد و از نیکلاس سوله در قلب دفاع و سرژ گنابری در پست بال استفاده کرد ضمن اینکه درخشش یاشوا کیمیش و همچنین روبرت لواندوفسکی تیم را به نتیجه رساند. گنابری، بازیکن تیم ملی آلمان در نخستین فصل بازی برای بایرن ۱۰ گل زد و پنج پاس گل داد ضمن اینکه بازگشت کومان از مصدومیت به کناره‌های تیم سرعت داد.

در پایان ماه ژانویه که یک فرصت دیگر برای تقویت تیم از دست رفت، بایرن با هفت پیروزی متوالی نزدیکترین رقیب دورتموند شد و با پیروزی ۵ بر صفر مقابل این تیم مدعی اصلی قهرمانی شد. با توجه به اینکه بازیکنان باتجربه، فرانک ریبری، روبن و رافینیا از تیم جدا می‌شوند و چند نفر دیگر نیز در مسیر خروج هستند، تغییرات عمده‌ای در راه است.

این تغییرات شاید به نیمکت هم برسد چون کواچ بیشتر فصل اول را تحت فشار سپری کرد. حتی دوگانه قهرمانی هم شاید برای تیم تشنه موفقیت بایرن کافی نباشد.
منبع: رویترز

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج