جاباما
۸۶۵۹۶۴
۱۰ نظر
۵۰۱۱
۱۰ نظر
۵۰۱۱
پ

سناتور جمهوری‌خواه: حادثه فجیره کار ایران بود

چند روز پیش قانون‌گذاران آمریکایی و از جمله چند تن از هم حزبی‌های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از بی‌خبری در مورد این تحولات شکایت کرده و عنوان کرده بودند که خواستار برپایی جلسات توضیحی دولت در مورد این تهدیدات و تصمیمات دولت هستند. با این حال، گراهام در توییت‌های امروز خود و پس از جلسه با جان بولتون با متهم کردن ایران، از موضع دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در قبال ایران حمایت کرده است.

تابناک: چند روز پیش قانون‌گذاران آمریکایی و از جمله چند تن از هم‌‌حزبی‌های دونالد ترامپ رئیس‌‌جمهوری آمریکا از بی‌خبری در مورد این تحولات شکایت کرده و عنوان کرده بودند که خواستار برپایی جلسات توضیحی دولت در مورد این تهدیدات و تصمیمات دولت هستند.

برخی اعضای دموکرات کنگره نیز گفته اند که مقام‌های ارشد دولت ترامپ باید نشست‌های علنی و همگانی در این مورد برگزار کنند.

«لیندسی گراهام»سناتور جمهوری‌خواه نیز اخیرا در پاسخ به خبرنگاران گفته بود که همه نمایندگان درباره افزایش نیروهای نظامی امریکا در منطقه برای مقابله با تهدید ایران و جزئیات این موضوع در بی خبری به سر می‌برند.

با این حال، گراهام در توییت های امروز خود و پس از جلسه با جان بولتون با متهم کردن ایران، از موضع دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در قبال ایران حمایت کرده است.

گراهام نوشته است که بعد از شنیدن توضیحات جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، درباره تنش با ایران، به این نتیجه رسیده که انفجار لوله‌های نفت و نفت‌کش‌های کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس کار ایران بوده است، همین طور تهدیدهایی که به گفته او نسبت به نیروهای آمریکایی در عراق انجام می‌شود.

گراهام نوشته است اگر تهدید ایران به اتباع و منافع آمریکا ادامه یابد مقصر جنگ احتمالی ایران است. لیندسی گراهام، از جمله سناتورهای بانفوذی است که دیدگاه‌های تندی نسبت به ایران دارد.

گراهام با انتشار این توییت ها نشان داده که هم فریب تبلیغات دروغ کاخ سفید را خورده و هم روحیه جنگ طلبی دولت آمریکا را به تصویر کشیده است.

به نظر می رسد، این توییت های گراهام نخستین مرحله رسمی متهم کردن ایران در حوادث فجیره و حمله به تاسیسات نفتی عربستان است.

در همین راستا، دور از انتظار نخواهد بود که با توجه به فریب کاری های جان بولتون، جریانی در کنگره زمینه های لازم برای اغفال ترامپ و فشار بر وی جهت درگیری با ایران را فراهم کنند. این در حالی است که ترامپ به صورت جدی اعلام کرده خواهان درگیری با ایران نیست و تمایلات جنگ طلبانه را کنترل خواهد کرد.

«روبن گالگو» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا ادعاهای دولت این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران را رد کرد و گفت: اطلاعات محرمانه ای که وی مشاهده کرده است، نشانی از وجود تهدید علیه منافع ایالات متحده ندارد.

این نماینده ایالت آریزونا در مصاحبه با واشنگتن پست با بیان اینکه روز جمعه اطلاعات طبقه بندی شده ای را دریافت کرده است، افزود: چیزی که من دیدم مملو از سوءتعبیر بود. این اطلاعات تهدیدی علیه موجودیت ما را نشان نمی دهد. حتی چیزی که نشان می دهد، بیانگر تهدید علیه منافع آمریکا نیست.

این عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت که اطلاعات محرمانه به نحوی دستکاری شده تا در تهدید ایران علیه ایالات متحده و متحدانش اغراق شود. او از قانونگذاران و کاخ سفید خواست تا در رابطه با این اطلاعات با خویشتنداری عمل کنند.

گالگو همچنین خاطرنشان کرد: جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا و تام کاتن سناتور جمهوریخواه ایالت آرکانزاس دو عامل اصلی ایجاد برداشت غلط از این اطلاعات محرمانه هستند. هر دو نفر در رسانه ها و همچنین در جلساتی که پشت درهای بسته برگزار شده، خواستار تندروی در مقابل ایران شده اند.

گالگو روز شنبه در توئیتی با رد ادعاهای کاتن نوشت: من همان اطلاعاتی را دریافت می کنم که کاتن دریافت می کند. او به شدت درباره اوضاع اغراق می کند تا ما را برای جنگ تحریک کند. فریب آن را نخورید.

به نوشته واشنگتن پست، گزارش ها حاکی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از بولتون و مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور به دلیل تشدید تنش ها با ایران ناخرسند است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کارای غیر عقلانی نتیجه خوبی نداره برای مردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با این کاری که ایرانی ها کرده اند جنگ آغاز خواهد شد

      • ( SHERVIN )

        داداش اصلا ایران نکرد من کردم حقتان بود آدم نامرد مثل شما را که خواب گاه کودکان را با هواپیما میزند را باید با سیخ روی آتش زندان زنده کباب کرد و جلوی سگ انداخت‌

    • اکبر

      کار ایران بود یا شماپدر سوخته دزد

    • بدون نام

      اگر لازم باشد تمام منطقه را هم به آتش میکشیم. مرگ بر امریکا

    • بدون نام

      جنگ

    • بدون نام

      دوس داشتیم .....جنگ جنگ تا پیروزی .......مرگ بر آمریکا .....باید با متحدانمان به منافع آمریکا حمله کنیم

    • بدون نام

      یمن میگه ما زدیم اینا میگن کار ایران بود

    • ایرانی

      قبول نیست ، چشم بسته از غیب گفتی !

    • بدون نام

      تا مشخص نشه بیمه پرداخت نمیکنه؛ کارشناسان بیمه اتریش اعلام کرده نحوه وقوع ... را ولی دقیقا اعلام نشده بسته مربوطه متعلق به کدام کشور بوده و فرضیات هست .....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج