۸۶۵۹۷۸
۱۵ نظر
۵۰۰۳
۱۵ نظر
۵۰۰۳
پ

بازیکن، مربی و لباس خارجی ممنوع!

مهدی تاج ریاست فدراسیون فوتبال امروز در جلسه استیضاح وزیر ورزش در مجلس حضور داشت و به دفاع از حواشی پیرامون فوتبال پرداخت. او در بخشی از صحبت هایش چند باید برای باشگاه ها تعریف کرد.

ورزش سه: طی هفته های اخیر دو بار مدیران عامل باشگاه های لیگ برتری جلساتی با مهدی تاج و سایر مسئولان اداره فدراسیون فوتبال داشته اند؛ جلساتی که به طور دقیق از آنچه در آنها گذشته اطلاعاتی در اختیار رسانه ها قرار داده نشد و فقط برخی مدیران عامل به موضوعاتی کلی اشاره کردند که تنها به آنها توصیه شده است.

توصیه هایی که یکی از آنها در رابطه با عدم استفاده از بازیکنان خارجی، آن هم در صورت تمایل باشگاه بوده است؛ حالا اما پس از حضور مهدی تاج در مجلس و مواضعی که مطرح کرده، به نظر نمی رسد حرف های او در حد توصیه باشد و منظور او دقیقا شبیه همان پستی است که چند روز پیش در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد و به باشگاه ها دستوری داد با این مضمون : « باشگاه های فوتبال ایران نباید برای برگزاری اردوهای پیش فصل، به کشورهای خارجی سفر کنند.»

بازیکن، مربی و لباس خارجی ممنوع!

مهدی تاج که امروز در جلسه استیضاح مسعود سلطانی فر وزیر ورزش شرکت کرده بود، در بخشی از جلسه هم صحبت کرد و توضیحاتی در مورد اینکه فدراسیون فوتبال نمی تواند از بروز تمام حواشی پیرامون فوتبال جلوگیری کند، ارائه داد و اینکه برای ریشه کن شدن مسائلی نظیر شرط بندی، فدراسیون فوتبال مسئول نیست و البته از اینکه شاهد فحاشی در استادیوم ها هستیم، از نمایندگان مردم عذرخواهی کرد.

اما بخش مهم صحبت های مهدی تاج در رابطه با جلساتی بود که با مدیران فوتبالی طی چند هفته اخیر برگزار کرده و با توجه به شرایط ویژه کشور به آنها دستوراتی را ابلاغ کرده است؛ دستوراتی که الزام او در رابطه با عدم جذب مربی خارجی جدیدتر از بقیه موارد بود.

رئیس فدراسیون فوتبال در حرف‎‌هایش، ضمن اشاره به سخنان رهبر کشور درباره آرایش دفاعی، بیان کرد: « به همه مدیران باشگاه ها توصیه شده که بعد از این دیگر نمی توانند مربی خارجی یا بازیکن خارجی جدید جذب کنند؛ ضمن آنکه باید از لباس های ایرانی استفاده شود.»

این موضع قاطعانه مهدی تاج در شرایطی روز دوشنبه در مجلس مطرح شد که هیچ وقت مدیران عامل باشگاه های حاضر در جلسه با رئیس فدراسیون، از مطرح شدن چنین مواردی حرف نزدند و فقط گفتند، فدراسیون توصیه هایی به آنها داشته است.

جالب اینکه از امیرقلعه نویی که یکی از مربیان مطرح فوتبال کشور است و بستن تیمی قدرتمند که چند بازیکن خارجی با کیفیت داشته باشد، در فصل آینده چه در سپاهان و چه در تیمی دیگر از اهداف او به شمار می رود، در کنفرانس خبری پیش از دیدار برابر استقلال خوزستان که آخرین دیدار فصل برای تیمش بود، در رابطه با توصیه فدراسیون پرسیده شد. سرمربی سپاهان البته پاسخ جالب توجهی داشت و اینگونه به سوال مطرح شده پاسخ داد : « قبلا هم شاهد اتخاذ تصمیم های آبکی بوده ایم. یک زمانی سقف قرارداد گذاشتند و قیمت بازیکنان را از 80 میلیون بردند به 450 میلیون و بعد هم طرح شکست خورد؛ چون مطالعه نکرده بودند. نمی شود که از بازیکنان و مربیان خارجی استفاده نکرد و ارتباط را قطع کرد.

ان شاالله مسئولان بروند به سمت و سویی دیگر. نمی شود که به یک دکتر متخصص گفت که 6 ماه با جایی ارتباط نداشته باش. عقب می افتد یا نمی افتد؟ نمی شود که ارتباط برقرار نداشت. آمدن بازیکن و مربی خارجی به فوتبال ما کمک می کند. به هر حال آنها هم پیشنهاد داده اند ولی کسی جدی نمی گیرد.»

مهدی تاج در شرایطی امروز به باشگاه های لیگ برتری دستور داده از مربیان و بازیکنان خارجی استفاده نشود که قطعا خودش بهتر از هر کسی می داند، یکی از اصلی ترین دلایل موفقیت پرسپولیس طی چهار سال گذشته، حضور برانکو ایوانکوویچ بوده و به عنوان مثال امیرقلعه نویی به سختی از داشتن کی روش استنلی که آقای گل لیگ هجدهم هم شده، در تیمش صرف نظر می کند یا مدیران استقلال که تلاش زیادی برای جذب پاتوسی و ایسما داشتند و حالا هم در فکر بازگرداندن مامه تیام، به سادگی حاضر به تن دادن به این خواسته و دستور رئیس فدارسیون نمی شوند.

حرف های تاج طی روزهای آینده واکنش های زیادی به همراه خواهد داشت و قطعا این موضوع و عواقب آن می تواند، سوال اول اهالی فوتبال ایران پس از برگزاری دیدارهای جام حذفی و حواشی آن باشد، که هنوز ذهن فوتبال را مشغول به خود نگه داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بقول اون اقا مثل یمنی ها لنگ بپوشید کیفش ببرید

    • بدون نام

      تاج هم مثل اکثر و اکثر مسولین کشور زر میزنه ..

      کثافت کردید کشور رو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بابا این جنگ روانی قبل بازی سپاهانه.میخواد روحیه تیمو بهم بریزه.اونجا که نتوانست کاری برا شله زرد کنه.حالا جنگ روانی شروع کرده.این یکی جامو براشون زنده کنه

    • بدون نام

      جمع کن بابا

    • کامران

      فقط مونده تو انتخاب همسرمون هم دخالت کنن، گند همه چی رو در نیارین

    • بدون نام

      خودش چرا اینهمه پول میده مربی خارجی برا تیم ملی.هنوز هیچی نشده ده تا کشور گشته دنبال ویلموتس تا قرارداد ببنده

      نقشهدهای قبلیش همه خراب شد حالا اینجور میخواد تیمای پایتخت بزنه زمین

    • بدون نام

      پس چجوری فدراسیون خودش اقدام به استخدام مربی خارجی کرده اول از خودش شروع کنه بعد دستور بفرمایند

    • بدون نام

      این رفته کلی از پول مردمو کرده تو جیب کی روش حالا اومده چسبیده به باشگاهها که سفر خارجی نرید برو اقا برو پی کارت هیچ کدوم از این طرح های مسخره جای اون پولی که الکی به کی روش دادی رو نمیگیره

    • مصطفی.

      وقتی از یک غیر متخصص در پست ریاست فدراسیون فوتبال استفاده میشه و کسی که با رانت روی کار آمده نتیجه ای بهتر از این نخواهد داشت.فوتبال حرفه ای یعنی استفاده از مربی و بازیکن خارجی.نه اینکه فقط شماره پیراهن تیمها لاتین بشه.

    • شش تایی

      تف به ان ذات کثیفت بی سواد،تو و کفاشیان فوتبال را به لجن کشاندی،ول کنید برید ازاین فوتبال با این طرحهای مسخره

    • بدون نام

      آقایان در این وضعیت اقتصادی قیمت دلار آوردن مربی خارجی و بازیکن خارجی ظلم فاحش است، به بازیکنان داخلی و مربیان داخلی حمایت بشه کارایی بیشتری دارد

    • بدون نام

      عامل اصلی موفقیت چند سال اخیر پرسپولیس برانکو نیست انصاف داشته باشید مهمترین عامل مدیریت پرسپولیس و بازیکنان ومجموعه همه چیز دخیل هستند وگرنه برانکو از تیم دسته 2 جام حذفی قشقایی با 4گل شکست خورد برانکو آنالیزور بیش نیست در این وضعیت اقتصادی دلار فدراسیون فوتبال باید جلوگیری مربیان و بازیکنان بگیره بازیکنان خارجی و مربی که در مشغول هستند در این وبهتر بازیکنان و سرمربی هست، آوردن مربی خارجی و بازیکن خارجی دلال بازی بیشتر نیست بودیمیر در پرسپولیس درحد تیم دسته 2 هم نبود انصاف داشته باشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انصاف داریم شفر چه غلطی کرد .باز برانکو ۴ساله یکه تاز لیگه.پس پولی که گرفته ناحق نبوده.شفر اونهمه پول گرفت هوادارا رو با اون حال رها کرد چی.لااقل پرسپولیسیا دلشون خوشه.استقلالیا و تراکتوریا چی بگن اونهمه پول خرج کردن هیچی به هیچی

      • بدون نام

        بودیمیر میگید چون ازونجا میسوزید که ۴امتیاز برا قهرمانی لازم داشتیم.۴تاشم بودیمیر گرفت.از منشا بهتر عمل کرد.هم گل اسیایی زد هم گل قهرمانی.

    • بدون نام

      ممنوع جز برای تیم حکومتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج