۸۶۵۹۸۱
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

کاهش ۷۰درصدی تیراژ نشریات البرز

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات البرز با اشاره به اینکه وضعیت اقتصادی رسانه‌های مکتوب نگران کننده است، اظهار کرد: درآمدهای رسانه‌های مکتوب طی چند سال اخیر به شدت کاهش پیدا کرده و خرج و دخل آنها یکی نیست. این وضعیت نامناسب اقتصادی باعث شده تیراژ رسانه‌های مکتوب استان تا ۷۰ درصد کاهش پیدا کند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات البرز با اشاره به اینکه وضعیت اقتصادی رسانه‌های مکتوب نگران کننده است، اظهار کرد: درآمدهای رسانه‌های مکتوب طی چند سال اخیر به شدت کاهش پیدا کرده و خرج و دخل آنها یکی نیست. این وضعیت نامناسب اقتصادی باعث شده تیراژ رسانه‌های مکتوب استان تا ۷۰ درصد کاهش پیدا کند.

رضا عباس زاده در گفت‌وگویی اظهار کرد: در حال حاضر نشریات حال و روز خوبی ندارند و روزهای بدی را سپری می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر اغلب رسانه‌های مکتوب استان در تأمین منابع مالی نیاز خود دچار مشکل هستند و دریافت و پرداختی که دارند، پاسخگوی هزینه‌هایشان نیست.

سرپرست روزنامه شهروند ما در البرز در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص مشکل کمبود کاغذ گفت: طبق گفته وزیر فرهنگ و ارشاد کاغذ مورد نیاز برای رسانه‌های مکتوب باید با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی تأمین شود.

وی ادامه داد: متأسفانه رسیدن کاغذهای با این قیمت به دست صاحبان رسانه‌های مکتوب در استان‌ها خیلی سخت است و همین امر مشکلاتی را در توزیع عادلانه این کاغذها ایجاد کرده است. اگر سهمیه کاغذ هر استان به درستی مشخص شود و این سهمیه به معاونت امور فرهنگی و رسانه‌های ارشاد داده شود، امکان توزیع درست این کاغذها فراهم می‌شود.

عباس زاده توضیح داد: وقتی پرداخت حواله‌های کاغذ از تهران انجام می‌شود، گستره توزیع و تیراژ رسانه‌های استان‌ها به درستی مشخص نمی‌شود ولی اگر معاونت فرهنگی هر استان بر این روند نظارت داشته باشد، مشکلات کمتر می‌شود.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات البرز اظهار کرد: در هر استانی توزیع نشریات و روزنامه‌ها از سوی فردی مشخص انجام می‌شود و این توزیع کننده وضعیت تیراژ روزنامه‌ها را می‌داند و با استعلام از وی می‌شود زمینه توزیع عادلانه کاغذ دولتی در بین رسانه‌های مکتوب را فراهم کرد.

وی اظهار کرد: الان در چاپخانه‌ها اغلب در بحث چاپ، تیراژی غیرواقعی و غیر رسمی اعلام می‌شود؛ به عنوان مثال تیراژ یک هفته نامه هزار عدد است ولی پنج هزار عدد عنوان می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه وضعیت رسانه‌های مکتوب خوب نیست، مدیران آنها به سمت فضای مجازی و راه اندازی پایگاه‌های اطلاع‌رسانی پیش رفته اند. با این شرایط باید به دنبال راهکاری باشیم که ارگان‌ها و ادارات هزینه‌هایی که قبلاً به رسانه‌های مکتوب پرداخت می‌کردند به رسانه‌های مجازی تخصیص دهند.

وی در پاسخ به اینکه آیا عمر رسانه‌های مکتوب به پایان نرسیده، گفت: اگر کتاب را هم به عنوان یک رسانه در نظر بگیریم، هیچ وقت کسی کتابی را دور نمی‌اندازد و رسانه‌های مکتوب همچنان جایگاه خود را دارند.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات البرز توضیح داد: شاید میزان علاقه مردم به رسانه‌های مکتوب کم شده باشد ولی هنوز عده زیادی هستند که به شبکه‌های مجازی اعتماد ندارند و روزنامه‌ها را منبع اطلاعاتی خود می‌دانند.

وی اظهار کرد: به طور متوسط ۲۵ درصد افراد مسن جامعه هنوز علاقه مند به فضای مجازی رسانه‌های نیستند و هنوز روزنامه می خرند و می‌خوانند.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز نیز گفت: گرانی کاغذ باعث کاهش تعداد صفحات نشریات محلی شده است.

حسین جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: طی ماه‌های گذشته با مشکل جدی کمبود کاغذ در کشور مواجه بوده‌ایم. در حال حاضر بسیاری از نشریات محلی با کمبود کاغذ مواجه هستند که همین امر فرایند چاپ آنها را با مشکل مواجه کرده است.

وی توضیح داد: قبلاً آگهی‌های دولتی به نشریات محلی ای که بیش از هشت صفحه داشتند تعلق می‌گرفت ولی با بحران کاغذ بسیاری از این نشریات از عهده چاپ هشت صفحه بر نمی‌آیند.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته از اداره کل مطبوعات وزارت ارشاد، بنا شده آگهی‌های دولتی به نشریات محلی که در چهار صفحه چاپ می‌شوند نیز تعلق بگیرد. با توجه به اینکه جذب آگهی بخشی از محل درآمد نشریات محلی محسوب می‌شود، این اقدام در راستای حمایت از این نشریات صورت گرفته است.

وی گفت: بدون شک اگر حمایت‌های این چنینی از نشریات محلی نباشد، بسیاری از این نشریات دیگر نمی‌توانند چاپ داشته باشند و تعطیل می‌شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی خوب شد

      پاسخ ها

      • ش

        ما که فرموده بودیم‌ به خاطر نبود خواننده غیر از روز نامه کیهان .هیچ روزنامه ای چاپ ومنتشر نکنید.!!!!!

      • بدون نام

        واقعاً درست است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج