۸۶۶۱۰۷
۵ نظر
۵۰۰۸
۵ نظر
۵۰۰۸
پ

افزایش ۵۵درصدی مرگ منتسب به فشار خون

معاون کل وزارت بهداشت گفت: میزان مرگ و میرهای منتسب به فشار خون ۵۵ درصد افزایش داشته و متاسفانه شیوع سه برابری داشته است.

خبرگزاری ایسنا: معاون کل وزارت بهداشت گفت: میزان مرگ و میرهای منتسب به فشار خون ۵۵ درصد افزایش داشته و متاسفانه شیوع سه برابری داشته است.

دکتر ایرج حریرچی با اشاره به اینکه پرفشاری خون مهم‌ترین عامل خطر مرگ و میر و بیماری‌زایی ایرانیان در ۱۰ سال اخیر بوده است، گفت: بسیج ملی کنترل فشار خون از ۲۷ اردیبهشت ماه جاری به دستور رییس جمهور آغاز شده است و تا ۱۶ خرداد ماه مرحله آموزش و اطلاع رسانی به مردم و مجریان طرح بوده و از ۱۷ خرداد به مدت یک ماه در مراکز مختلف خانه‌های بهداشت، بیمارستان‌های دولتی، ایستگاه‌هایی که در سطح شهر ایجاد می‌شوند، فشار خون افراد اندازه‌گیری و بررسی می‌شود.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: گروه‌های هدف ما افراد ۳۰ سال و بالاتر هستند و هدف‌گیری کرده‌ایم که ۵۰ درصد جمعیت مورد نظر یعنی حدود ۲۰ میلیون نفر فشار خون‌شان اندازه‌گیری و بررسی شود و انتظار داریم که حداقل ۲ میلیون بیمار جدید مبتلا به فشار خون را در کشور شناسایی کنیم.

حریرچی خاطرنشان کرد: در ایران حداقل ۴۰ درصد و در برخی مناطق تا ۶۰ درصد از مردم از بیماری فشار خون خود اطلاع ندارند و اگر بتوانیم مردم را از وجود بیماری فشار خون‌شان آگاه کنیم، حداقل ۳۰ درصد از مرگ های ناشی از فشار خون، کاهش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۷ درصد از افراد بالای ۱۸ سال، فشار خون ۱۴ بالای ۹ دارند. اگر به سنین ۴۵ تا ۵۰ سال برسانیم یک سوم آنها و اگر به ۵۰ تا ۶۴ سال برسد نیمی از مردم و در سنین ۶۵ تا ۶۹ سال، ۶۰ درصد آنها و بالای ۷۰ سال نیز ۶۴ درصد یعنی دو سوم‌شان فشار خون بالا دارند.

بنابر اعلام وبدا، معاون کل وزارت بهداشت افزود: ۱۲۰۰ مرکز برای اندازه‌گیری و بررسی فشار خون تجهیز خواهد شد و نتایج در پرونده الکترونیک سلامت مردم ثبت می‌شود و در صورت بالابودن فشار خون به پزشکان ارجاع می‌شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نتایج بررسی به افراد در همان روز و به صورت گزارش نهایی نیز شهریور ماه جاری اطلاع رسانی خواهد شد. از آنجایی که این پویش ملی مهم‌ترین بسیج بهداشتی در منطقه به شمار می‌رود نتایج آن به سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اسلامی نژاد

      مرگ با فشار خون زیاد شده دلیلش فشار زیادی که مسئولان بی عرضه به مردم به بار اوردن اینجا هیچ مشکلی حل نمیشه بلکه با مشکل جدیدتر قبلی فراموش میشه بعد میگن مرگ با فشار خون خب اینقدر به ملت فشار نیارید تا فشارشون نره بالا

    • قلی

      دکتر فشار خون این روزها مربوط به گرونیه ..عاملش سیاست ندارها و نامدیران هستند...بخورد و خوراک ربطی نداره ...

    • بدون نام

      مرگ و میر در دولت اصلاخطلب بعلت فشارهای زندگی بیشتر شده !؟؟؟!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!

    • همان

      متاسفانه جوری شده که بیشترخوردوخوراک تقلبیه
      وبرای منفعت خودشان هزاران دردو مرضو به جون
      مردم میارن یکیش همین فشارخون

    • بدون نام

      سلام بعداززمين خوردن اورژانس منو به بيمارستان فيروزگربردن تاصبح خواهش كردم فشارمرا بگيريد هيچكس اهميت نميداد فقط يك دستگاه بديوار بود گفتند دستگاه فشار نداريم صبح تخت منو زيردستگاه فشار بردن١٩روي١٠بود نمردم شانس اوردم قديمها هردكتري يكدستگاه فشار خون داشتند متاسفانه بيمارستان فيروزگر اورژانسش فقط يك دستگاه بديوار داشت پرستار هم ناياب بودصبح هم يكمليون. فيش دادن دستمان تنهاچيزي كه اهميت نداشت جان من ناقابل بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج