۸۶۶۱۱۹
۲۱ نظر
۵۰۱۴
۲۱ نظر
۵۰۱۴
پ

علیرضا زیبا؛ جعبه‌ سیاه بابک زنجانی را باز کردند

روز گذشته سومین جلسه رسیدگی به اتهامات علیرضا زیبا حالت منفرد معروف به «جعبه سیاه» پرونده بابک رنجانی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

برترین‌ها: روز گذشته سومین جلسه رسیدگی به اتهامات علیرضا زیبا حالت منفرد معروف به «جعبه سیاه» پرونده بابک رنجانی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

متهم علیرضا زیباحالت‌منفرد متواری بوده است، بنابراین با پیگیری شبانه‌روزی این متهم در کشور دومینیکا شناسایی شده و در دی‌ماه سال ۹۵، به دست پلیس بین‌الملل دستگیر و نهایتا به کشور بازگردانده شده است.

علیرضا زیبا؛ جعبه‌ سیاه بابک زنجانی را باز کردند

اتهام این متهم مشارکت در اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی کشور، مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای از شرکت HK به میزان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو و مشارکت در پول‌شویی به میزان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو اعلام شد.

مشروح دادگاه علیرضا زیباحالت‌منفرد معروف به جعبه‌سیاه بابک زنجانی را بخوانید:

بر اساس کیفرخواست قرائت شده از سوی قاضی صلواتی: علیرضا زیباحالت‌منفرد متواری بوده است، بنابراین با پیگیری شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان (عج) این متهم در کشور دومینیکا شناسایی شده و در دی‌ماه سال ۹۵، به دست پلیس بین‌الملل دستگیر و نهایتا به کشور بازگردانده شده است.

این متهم، چون تابعیت دومینیکا را داشته، توانسته است سفیر این کشور در کشور مالزی شود و توانسته مقام‌های تحت نظر پادشاهی را در این کشور به دست آورد.

این متهم مدیریت شرکت‌های نفتی مفسد بابک زنجانی را بر عهده داشته و برای بابک زنجانی اقدام به خرید بانک نیز کرده است.

علیرضا زیبا؛ جعبه‌ سیاه بابک زنجانی را باز کردند

مدیر حقوقی شرکت ملی نفت در دادگاه:

* پس از مشخص‌شدن نقش علیرضا زیباحالت‌منفرد در راستای فرایند مجرمانه اقدامات بابک زنجانی و سایر شرکا، وکلای شرکت HK شکایت لازم را دایر بر کلاهبرداری، تحصیل مال نامشروع و خیانت در امانت به مرجع قضائی ارائه شد.

* از دیگر اتهامات این فرد که نسبت به آن شکایت شده است، جرم جعل و استفاده از سند مجعول در سربرگ شرکت HK است که این اقدام از سوی متهم محرز است.

* شرکت مالزیایی با مالکیت آقای فلاح هروی و آقای زنجانی در منطقه لاووان مالزی ثبت شده بود و این افراد با شرکت HK وابسته به شرکت ملی نفت، در سال ۹۱ درخصوص خرید و فروش سه محصول بر پایه نفت به انعقاد ۱۱ قرارداد اقدام می‌کنند.

* آقای منفرد از عملیات‌های مجرمانه آقای زنجانی اطلاع و به آن علم داشته؛ به‌طوری‌که این متهم در اظهارات خود گفته است شرکت SCT شرکتی صوری بوده که در مالزی ثبت شده که برای اقدامات کلاهبردارانه از نام این شرکت استفاده می‌شده است. مدیر حقوقی شرکت ملی نفت گفت: همچنین متهم در اقاریر خود گفته است در راستای جابه‌جایی حواله‌ها، اقدام به ثبت چند شرکت صوری در مالزی کرده بودیم.

* این متهم بابت جابه‌جایی هر حواله‌ای، مبالغ زیادی را از شرکت ملی نفت دریافت می‌کرده است. همچنین آ‌قای هروی در اقاریر خود گفته است که ۹۰ درصد منابع آقای زنجانی که حواله می‌شد از حساب آقای منفرد می‌رفته است؛ چون وی در هیئت حسابرسی بانک FIIB عضو بوده است.

* همچنین شرکت ایزو از سوی آقای منفرد تأسیس شده و از طریق این شرکت به واسطه‌گری بین شرکت‌های مختلف اقدام می‌کرده است و بنا بر اظهارات مهدی شمس، این متهم نقشی اساسی در تعیین محل و میزان ذخیره‌سازی محصولات نفتی داشته است و در این راستا توانسته حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیون دلار پول کسب کند.

علیرضا زیبا؛ جعبه‌ سیاه بابک زنجانی را باز کردند

افزودن آب به نفت و خرید نفت‌کش برای دومینیکا

* در راستای انجام اقدامات بزهکارانه در جهت نشان‌دادن کسری در محموله‌های نفتی، این متهم اقدام به اضافه‌کردن آب به میعانات نفتی می‌کرده است. همچنین این متهم نفت‌کشی را خریداری کرده که در‌حال‌حاضر با نام نخست‌وزیر دومینیکا و تحت پرچم این کشور در حال فعالیت است.

* اقدامات این متهم در بردن اموال شرکت ملی نفت از طریق کلاهبرداری به روش تأسیس شرکت‌های کاغذی، همکاری و فعالیت با بابک زنجانی و اقدام به جعل و استفاده از سند مجعول در سربرگ شرکت HK، اخذ پورسانت‌های کلان و نیز تحصیل مال نامشروع محرز بوده است و درخواست رسیدگی و مجازات متهم را دارم.

* پرداخت اصل کلیه محصولات، پرداخت کلیه پورسانت‌ها و خسارات وارده از هر حیث و ضبط کلیه اموال این متهم را دارم. مدیر حقوقی شرکت ملی نفت گفت: با توجه به اینکه شکایت جعل و استفاده از سند مجعول این متهم هنوز تعیین تکلیف نشده لذا درخواست دریافت ضرر و زیان ناشی از وقوع جرم را تا پایان دادرسیرا داریم.

علیرضا زیبا؛ جعبه‌ سیاه بابک زنجانی را باز کردند

اظهارات علیرضا زیباحالت‌منفرد (جعبه‌سیاه بابک زنجانی) در دادگاه:

* در سال ۸۴، جهت تحصیل فرزندانم به مالزی مهاجرت کردیم و فعالیت اقتصادی خود را رفته رفته در ایران قطع و به مالزی منتقل کردم که به جهت فعالیت در کار دکوراسیون توانستم با شخصیت‌ها و با مقامات مالزی ارتباط برقرار کنم و به خانه‌های آن‌ها بروم.

* در سال ۸۹، در سفری که مشاور عالی نخست‌وزیر مالزی به ایران داشت، همراه وی بودم که در این سفر نیز به کیش رفتم و در آنجا با آقای بابک زنجانی آشنا شدم. او در آن سفر که میهمان وی بودیم به من گفت که نیاز به مجوز تأسیس صرافی در مالزی دارم.

* در آن مقطع اینجانب هیچ اطلاعات دقیقی از سیستم بانکی چه در داخل ایران و چه در خارج از آن نداشتم؛ اما آقای زنجانی از ما قول همکاری گرفت. پس از بازگشت به مالزی پیشنهاد خریداری بانک سرمایه‌گذاری اسلامی با نام FIIB را که در منطقه لاووان بود و هیچ گونه فعالیتی نداشت، ارائه کردم و بلافاصله اسناد را برای زنجانی فرستادم که با استقبال او مواجه شد.

* پیش از این آقای زنجانی توسط وکلای ایرانی خود که در مالزی داشتند، برای اخذ مجوز بانک اقدام کرده بود و یک شرکت به نام آیوان تو آیوان تأسیس کرد تا حواله‌جات را از طریق بانک CIM جابه‌جا کند، وی با توجه به خرید مجوز بانکی در گرجستان و یک مؤسسه مالی در کردستان عراق مشکل سابقه بانکی خود را حل کرده و پس از آن مشکل اقامت مطرح بود که این مشکل نیز با اخذ اقامت دوبی توسط آقای زنجانی حل شد و بعد از گذشت چهار ماه از نقل و انتقال مجوز به بابک زنجانی منتقل و دفتر مستقر شد.

* اما صحبتی بابت دستمزد اینجانب نکرد که از طریق بابک زنجانی معادل ۶۰۰ میلیون تومان را در آن زمان به عنوان دستمزد خود اعلام کردم که در تهران دریافت کنم که ۱۵۰ میلیون تومان به عنوان حق معرفی پرداخت شد و آقای زنجانی این بانک را همراه با دفتر در اختیار وکلای ایرانی خود قرار داد و من اصلا در شعبه بانک آقای زنجانی حضور نداشتم؛ اما ارتباط من روز به روز با وی بیشتر و مشکل از جایی شروع شد که مشخص شد حتی با داشتن بانک در خارج امکان انتقال حواله‌جات وجود ندارد.

علیرضا زیبا؛ جعبه‌ سیاه بابک زنجانی را باز کردند

اقداماتی که من انجام دادم امروز دکترین تحریم می‌نامند!

* من از اقدامات بابک زنجانی خبر نداشتم و سرور‌های سوییفت نیز از طریق خانم مهربانی در تهران اداره می‌شد. متهم منفرد بیان کرد: من اعتراف می‌کنم در کشوری غیر از وطنم به نفع وطنم ممنوعیت‌های ناشی از تحریم‌ها را نقض کردم.

* من توانمند بودم که در راستای خدمت به وطن در مسیری قرار گیرم که آن را امروز دکترین تحریم می‌نامیم.

* من با اعتماد به اینکه بابک زنجانی در حال دورزدن تحریم‌های بین‌المللی است و مورد وثوق است، این اقدام را انجام دادم.

بنده به هیچ عنوان هیچ نیتی جز آنکه عرض کردم نداشتم و از طرفی هیچ‌گونه رابطه علت و معلولی با همکاری بنده و اتهامات بابک زنجانی وجود نداشته است.

* (درباره اضافه‌کردن آب به میعانات نفتی): این اتهام صرفا بر اساس گزارش‌های آقای مهدی شمس بوده است و دلیل دیگری وجود ندارد.

* بر اساس قرارداد از هشت محموله بار نفتی فقط نسبت به یک محموله ادعای وجود آب شده است، اما برای این حرف هیچ‌گونه مدرک معتبر وجود ندارد و اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد، آن دو کشتی دریافت‌کننده و تحویل‌دهنده به‌هیچ‌وجه نباید از یکدیگر جدا شوند تا یک مرجع بین‌المللی به این موضوع رسیدگی کند.

* البته شاید مطرح شود که پلمب مخازن شکسته شده است که باید گفت هزینه شکستن پلمب‌ها بسیار بیشتر از آن میزان آبی است که مورد ادعا بوده و به‌هیچ‌عنوان ارزش ندارد که بخواهند پلمبی را بشکنند. او گفت: هدف از طرح این ادعا جبران کسری میعانات در جا‌های دیگر است که توسط متهمان دیگر سعی شده این اتهام به من چسبیده شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      با پیچ گوشتی؟

    • ناشناس

      مگه بابک هواپیماست که جعبه سیاه داره؟

    • بدون نام

      مفسد اقتصادی منافقان و سربازان آمریکا اسراییل هستن باید اعدام بشن دوشمنان نظام ورهبری هستن اعدامشان کنید

      پاسخ ها

      • محمد

        خودت رو باید اعدام کرد.
        دنیا گرده.

      • محمد

        ناظر محترم. لطفاً هر چی کامنت گذاشتم زیر این پست رو حذف بفرما. ما رو چه به این قلطا. کار دست ما نده سر تابستونی.

      • دونالد ترامپ

        تو خودت دوشمن هشتاد میلیونی با اون عقایدت

    • بدون نام

      همش الکیه

    • بدون نام

      وزارت نفت هم عجب ساده بوده که به این ادمها راحت
      اختیار میداده اونم هزاران میلیارد
      چقدر راحت به چه سادگی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر به یاد داشته باشید .پمپ بنزین ها به افراد بنزین در دبه و خارج ار باک تحویل نمیدادن. حالا چطور در آن زمان ،‌نفتکش نفتکش ،‌نفت به بابک زنجانی اونم مجانی تحویل داده میشده تا بفروشه و بعدا پول ان را بدهد؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      اگر اینطور هست به این آفا لوح تقدیر هم بدهید!!!؟

    • بدون نام

      خدايا اين تحريم ها چه سفره هاي كلاني براي دلال ها باز كرد ......به اندازه ساخت 4 تا كشور از صفر تا 100 از ايران پول اختلاس شده و رفته .....

      خدا ميدونه كه چقدر بيت المال به تاراج رفته

    • بدون نام

      بابا بذارید پول بده مردم بره خرج زندگیشو کنند .میخواهین این پول کلان را به کجا ببرید.

    • cactus

      ...!
      جان من منتشر کن من دلم خنک شه

    • دونالد ترامپ

      پول ادمو سفیر میکنه

    • دونالد ترامپ

      مارمولک سفیر شدی که مصونیت دیپلماتیک داشته باشی؟

    • بدون نام

      عجب كلاهبرداري؟

    • بدون نام

      چرا زیر لباس زندان لباس دیگه ای پوشیده ؟

    • بدون نام

      یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو !!!!!!! مخ من هنگ کرد.چه بخور بخوری راه افتاده در مملکت که قطعا با حمایت پشت پرده ای ها صورت گرفته

    • بدون نام

      چرا اینقدر پرت و پلا مطلب مینویسین.دو بار خوندم و نفهمیدم اینها دقیقا چی کار کردن. فقط نوشتین اما بی سر وته. از یه بانکی یهو رفته به یه بانک دیگه و خلاصه روند اختلاس گری اینها بطور شفاف بیان نشده.چه غلطی کردن

    • رضاحاجیجان

      بیخود نیست که یه عده باتحریم ایران موافقند چون کاسبیشان درتحریم هست بایدم با اف ای تی ف مخالف باشند چون مانع کاسببی شان میشود

    • خدا

      چیکار کردین با این مملکت؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج