۸۶۶۱۲۶
۱۲ نظر
۵۰۰۴
۱۲ نظر
۵۰۰۴
پ

سونامی کاهش جمعیت ایران صحت ندارد

رئیس انجمن جمعیت شناسی ایران گفت: هرچند که تا سال ۱۴۳۰ جمعیت ایران با بیش از ۱۵ درصد افراد بالای ۶۵ سال سن سالخورده می شود، اما ۶۳ درصد جمعیت فعال خواهیم داشت که باید برای آنها برنامه ریزی‌های لازم را داشته باشیم.

خبرگزاری ایسنا: رئیس انجمن جمعیت شناسی ایران گفت: هرچند که تا سال ۱۴۳۰ جمعیت ایران با بیش از ۱۵ درصد افراد بالای ۶۵ سال سن سالخورده می شود، اما ۶۳ درصد جمعیت فعال خواهیم داشت که باید برای آنها برنامه ریزی‌های لازم را داشته باشیم.

محمد میرزایی در همایش علمی "جمعیت، باروری، زندگی پایدار" که امروز(۳۰ اردیبهشت) به مناسبت روزملی جمعیت برگزارشد، به نقش پیدایش کشاورزی در رشد جمعیت دنیا اشاره کرد و گفت: براساس برآوردهای انجام شده در هشت هزار سال قبل از میلاد مسیح تعداد کل جمعیت دنیا پنج تا ده میلیون نفر بود که این جمعیت پس از پیدایش کشاورزی و در دو هزار سال پیش به ۳۰۰ میلیون نفر رسید.

وی بابیان اینکه رشد جمعیت دنیا تا زمان انقلاب صنعتی کُند بود، عنوان کرد: بعد از انقلاب صنعتی به واسطه پیدایش شهرها، شهرگرایی و شهرنشینی رشد فزاینده‌ای در جمعیت دنیا ایجاد کرد، به گونه‌ای که بین سالهای ۱۸۴۰ تا ۱۸۵۰ جمعیت دنیا میلیاردی شد.

رئیس انجمن جمعیت شناسی ایران به رشد بالای جمعیت جهان در سده اخیر اشاره کرد و گفت: از سال ۱۹۰۰ تا ۲۰۱۰ بیشترین رشد جمعیت جهان در کشورهای در حال توسعه یافته و کمترین میزان رشد هم در کشورهای توسعه یافته و قاره اروپا بوده است.

وی بابیان اینکه ایران در سطح کلان از نظر جمعیتی وضعیت خوبی دارد، افزود: هرچند تعداد موالید در کشور ما کاهش داشته، اما هنوز سالی یک میلیون نفر به جمعیت ایران اضافه می شود.

میرزایی "باروری زیرسطح جانشینی" را تنها چالش کنونی جمعیت ایران دانست و افزود: برای رفع این مشکل باید باتسهیل ازدواج، توانمندسازی و فراهم کردن اشتغال برای جوانان گام برداریم.

وی درخصوص وضعیت آتی جمعیت ایران نیز گفت: به واسطه تعدیل باروری که در کشور درحال شکل گرفتن است، تا سال ۱۴۳۰ کشوری سالخورده می شویم و این یعنی بیش از ۱۵ درصد از جمعیت کشور بالای ۶۵ سال سن خواهند داشت.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران بابیان اینکه در سال ۱۴۳۰ هرم جمعیتی ایران استوانه‌ای خواهد شد، اعلام کرد: البته در این سال ۶۳ درصد از جمعیت کشور را جمعیت فعالی تشکیل خواهد داد که باید برای آنها برنامه ریزی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: براین اساس صحبت‌هایی مبنی بر بحران جمعیتی و یا سونامی کاهش جمعیت در کشور که مطرح می شود، صحیح نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مردک دروغگو!

    • بدون نام

      جمعیت فعال داشته باشیم که چی بشه جعیتی فعال که تو بیکاری به گند و کثافت فرو برن یا افسرده بگیرن آخرشم یا خودکشی کنن یا مثل مرده متحرک روزگار بگذرونن

    • بیکار

      بچه بیاورند غم بیکاری نداری انها را بخریم وقتی ایندی ندارند باید گناه بچه دارشویم

    • بدون نام

      خوبم صحت داره

    • بدون نام

      اینجوری که معلومه ازدواج کردن فقط برای مرفعین اعیان و اشراف امکان پذیر خواهد بود که آنها هم تمایلی به آوردن فرزند ندارند
      بنابرین جمعیت کشور رو به کاهش و کهنسالی خواهد رفت......

    • بدون نام

      تو رو خدا کافیه هر چی برنامه ریزی کردید

    • بدون نام

      ولی با این حجم بیکاری و گرانی وبی همه چیزی تا ۱۴۳۰ اگه نصف نشیم خوبه کاکووووو

    • بدون نام

      وقتی ازدواجی نیست وجوانا مجردن از کجا جمعیت بیاد

    • علی آقا....

      هرچی کمتر بهتر!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به خاطرتابعیت به فرزندان پدران خارجی بازنان ایرانی اینومطرح میکنن جمعیت ومصنوعی بالاببرن تاتصویب بش خیانت قرن بودجه ومنابع شغل ایران به افغانیا هزینه نکنیدهمه چیزبه خدادرست میش چراحرف حق ومنطقی قبول نمیکنیدخودتون به خواب زدین ونفهمی

    • بدون نام

      جمعیت کمتر زندگی بهتر

    • کامران

      سونامی کاهش جمعیت ایران صحت ندارد اما دروغگویی تو صحت دارد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج