۸۶۶۱۳۶
۱۴ نظر
۵۰۰۰
۱۴ نظر
۵۰۰۰
پ

اجاره‌بها با دستورات پادگانی کنترل نمی‌شود

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با تاکید بر اینکه تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن هیچ کمکی به کنترل اجاره بهای مسکن نمی‌کند، گفت: این دستورات پادگانی در دولت های نهم و دهم نیز اجرا شده و نتیجه عکس داده بود.

خبرگزاری فارس: مصطفی قلی‌خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک در پاسخ به این سؤال که وزارت راه و شهرسازی به دنبال ارائه پیشنهاد جدیدی با ابزارهای مالیاتی برای تعیین سقف اجاره‌بها است، گفت: دستورات پادگانی برای تعیین نرخ اجاره‌بها در دولت نهم و دهم با زور تعزیرات اجرا شد و مقرر شد در سال اول ۷ درصد اجاره‌بها رشد کند و در سال بعد ۹ درصد باشد.

وی افزود: این اقدام نه تنها بازار اجاره‌بها را کنترل نکرد بلکه باعث شد تا بسیاری از موجران با مستأجران به صورت زیرمیزی اقدام به افزایش نرخ اجاره‌بها بسیار بالاتر از نرخ اعلام شده کنند.

خسروی در پاسخ به این سؤال که چرا نمی‌توان برای مسکن و یا اجاره‌بها همانند سایر کالاها قیمت تعیین کرد، اظهار داشت: مالکیت در اسلام محترم است بنابراین مسکن با سایر کالاها متفاوت است چرا که برای کالاهایی مثل موبایل، تلویزیون، دوربین و لوازم خانگی می‌توان جایگزین از طریق واردات ایجاد کرد اما آیا مسکن و زمین را می‌توان وارد کرد؟

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه با گذشت هزاران سال هنوز چاهی در مدینه به نام حضرت علی(ع) است و هیچ فردی نتوانسته آن را به نام خود کند، گفت: این پیشنهاد جدید وزارت راه و شهرسازی که گفته است تعیین سقف اجاره‌بها با ابزارهای مالیاتی تنها یک مسکن چند دقیقه‌ای است و چاره کار تنها رفتن به سمت صنعتی‌سازی و صنعت اجاره است.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا دولت به سمت صنعت اجاره حرکت نمی‌کند، گفت: چون هنوز سازوکاری برای آن ندیده است و بهترین کار الگوبرداری از اقدام ترکیه برای این منظور است که با همکاری شهرداری و تأمین اجتماعی واحدهای مسکونی استیجاری احداث و به خانه اولی‌ها به اجاره داده می‌شود.

خسروی در پاسخ به این سؤال که مگر موجران با دادن اجاره‌ واحد مسکونی مالیات می‌دهند که حال از مالیات معاف خواهند شد، گفت: در حال حاضر اجاره مسکن تا ۱۵۰ متر از مالیات معاف است اما سخن ما این است که دولت می‌تواند با دادن مشوق‌هایی به برخی دارندگان مسکن که اگر کار تولیدی دارند و اتفاقاً تعداد زیادی هم ملک دارند آنها را به ورود به صنعت اجاره تشویق کند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک افزود: در شهر دوبی که به اندازه پشت ناخن ایران هم نیست در اولین اقدام خود از هیچ سازنده‌ای مالیات نمی‌گیرد پس ما باید به این سمت حرکت کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ولی با جوسازی های تو املاکی های کلاشت میشه قیمت رو تا چند برابر بصورت تخیلی برد بالا!! این جواب میده!!!! برو خودت غول بزن!! برو املاکی های کلاشتو جمع کن که اگر جمع بشن مسکن کاملاً سرو سامان میگره و به قیمت واقعی عرضه میشه

      پاسخ ها

      • شانجانی

        اجاره بها فقط با دستورات قلی خسروی انجام می پذیرد.در غیر اینصورت لطفا مزاحم ما نباشید!!

    • بدون نام

      احسنت..مالکیت باید محترم شمرده شود وگرنه همه چیز بهم میریزد

      پاسخ ها

      • علی

        بله نظر مالک باید محترم شمرده بشه نه مالکی رو که اصلا رنگ و بویی از انسانیت نبرده و فقط به فکر منافع خودشه.

      • بدون نام

        مالکیت محترمه ولی سودجوئی و طمعکاری نه

    • بدون نام

      کی فکر می کرد قیمت خانه نجومی شود...

    • مهدی

      مشاوران املاک بایستی کارشناس و یا کاردان راه و ساختمان باشند.و اطلاعات درست از مشخصات فنی و قیمت ان را در اختیار خریداران قرار دهند.
      اجاره بها بر مبنای نوع ساختمان و فرمول خاص قابل محاسبه است.و تابعی از شرایط تحمیلی بازار مصنوعی نیست.

    • میثم تشویق

      اتفاقا چون ولش کروین به امان خدا اینطوری شده وضعمون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مستاجرها زیر بار زور صاحبخونه ها نروند .
        هیچ قانونی به مستاجر نمیگوید به دلیل اجاره خارج از عرف خانه را باید تخلیه کند ...

    • افشار

      لعنت خدا بر شما که خون مردم کردین تو شیشه و برا نفع خودتون مثل قوم بنی اسراییل برا هر کاری بهونه در میارید . قطعا کسی که از قوم مرفع باشه نمیتونه حال اون جوونی رو بفهمه که با
      هزار بدبختی هر روز سگ دو میزنه تا بتونه یه خونه ای بخره ولی این دلالهای لعنتی بدون هیچ زحمتی هر روز قیمتها رو میبرند بالا. حالا که شما برا هر کاریتون میتونید بهونه ای بیارید و ناعدالتی تو جامعه رواج بدین بهتر نیست حداقل از دین و بزرگترین انسان عادل عالم حضرت علی مایه نذارید؟؟

    • متذکر

      تو که فقط می خوای از اسلام استفاده ابزاری کنی تا به سودهای باد آوردت برسی! حتی اینو نمی دونی که در اسلام مالکیت محترم است ولی سودجوئی و طماعی کاملاً مذموم است.
      قیمتهای تخیلی هیچ سنخیتی با محترم بودن مالکیت و عدم سودجوئی و طماعی ندارد.
      قیمت عادلانه مسکن در نظر گرفتن هزینه ساخت به اضافه سود عادلانه به اضافه قدمت و فرسودگی ساختمان است و با محترم شمردن مالکیت هیچ تضادی ندارد.

    • بدون نام

      تو خودتو زدی به کوچه علی چپ!!!
      کسی مالکین رو مجبور نمی کنه خونشونو بزور بفروشن. بلکه اولاً باید دست واسطه هایی مثل و تو املاکی های کلاشت از قیمتگذاری و فروش املاک مردم به قیمتهای تخیلی کوتاه بشود و ثانیاً از به طمع انداختن مالکین جهت سودجوئی توسط املاکی های کلاش جلوگیری شود.

    • بدون نام

      در اسلام همانقدر که مالکیت محترمه، سودجوئی و طمعکاری منفوره. حالا تو از کدام دسته مالکین هستی؟ مالکین خوش انصاف یا طمعکار که میخواد خون مردمو تو شیشه کنه؟! مسلماً حداقل توی این دو سال ثابت کردی دومیش هستی.

    • بدون نام

      دوستان عزیز بجای این همه صحبت کردن بهتر بیشتر عمل کرد تا شاید بشه دست شیادهایی رو که تو بازار دارن دلالی میکنن رو کوتاه کرد پس بهتر هرجا تپ هر سایتی و یا تو هر نرم افزاری مثل دیوار که دیدید قیمتها نامعقوله سریعا اعتراض کنید که هم انسانهای نااگاه تو دام این قیمتها نیفتند و هم قیمتها معقولتر بشه اگر منتظر این هستید که کسی بیاد و قیمتها رو کمتر کنه زهی خیال باطل . به عمل کار براید به سخنرانی نیست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج