جاباما
۸۶۶۱۹۷
۲۹ نظر
۵۰۱۱
۲۹ نظر
۵۰۱۱
پ

وزیر کار: هیچ دوشغله‌ای در وزارت رفاه نداریم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره پایان مهلت سرپرستی مدیرعامل تامین اجتماعی خبر داد که هنوز این مهلت تمام نشده است.

خبرگزاری ایسنا: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره پایان مهلت سرپرستی مدیرعامل تامین اجتماعی خبر داد که هنوز این مهلت تمام نشده است.

محمد شریعتمداری در حاشیه نشست شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی که در وزارت کار برگزار شد درباره منع فعالیت دوشغله‌ها در وزارت رفاه گفت: پس از تصویب این موضوع در مرجع قانونگذاری، روند حرکت مدیرانی که در دو شغل مشغول بودند برای استعفا از یک شغل شروع شد گفت: عده‌ای خودشان اینکار را انجام دادند، ما نیز فشار مضاعفی را وارد کردیم و در آخرین مرحله ۳۸ چند شغله با اعلام استعفا از کارشان جدا شدند.

وی افزود: طبق گزارش سازمانهای ذیربط در این حوزه دوشغله دیگری مشغول به کار نیست اما اگر خلاف آن ثابت شود از هر دو شغل عزل می‌شوند.

وزیر رفاه درباره دریافت‌های مازاد بر مصوبات قانونی نیز گفت: افراد متخلف مکلف به بازگرداندن این دریافتی‌ها هستند؛ در صورتی که اینکار را نکنند به مراجع قضائی ارجاع می‌شود تا پولی که از بیت المال رفته را پس بدهند.

شریعتمداری درباره تحقیق و تفحص از شستا و نیز ادغام هولدینگ‌های پتروشیمی صندوق‌ها نیز اظهار کرد: بحث ادغام فعالیت پتروشیمی‌ها یک بحث کلی است و سیاست‌هایی را در این راستا دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: سرمایه شستا بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد و ارزیابی می‌شود که ۸۵ درصد آن معادل ۶۰ هزار میلیارد تومان از مجموعه سرمایه‌های شستا در بورس عرضه شده است و شفاف است.

وزیر رفاه درباره پایان اتمام مهلت سرپرستی مدیرعامل تأمین اجتماعی نیز اینگونه پاسخ داد که هنوز این مهلت تمام نشده است. انتخاب مدیرعامل سازمان باید در هیئت امنا مطرح و توسط مراجع ذی‌ربط به تصویب برسد.

شریعتمداری همچنین درباره مصوبات امروز شورای عالی رفاه توضیحاتی ارائه کرد و گفت: با ترکیب کلیه اعضا جلسه‌ای را تشکیل دادیم و دو موضوع اساسی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. نخست با توجه به اینکه تعدادی از صندوق‌های بیمه‌ای حمایتی دارای اساسنامه قانونی نیستند و باید ساختار آنها مورد بازنگری و اصلاح شورای عالی قرار بگیرد که امروز در این باره مباحثی مطرح شد.

وی ادامه داد: ۱۴ تا ۱۵ صندوق اینگونه‌اند. اولین مورد صندوق حمایتی بازنشستگی آینده ساز بود که در جلسه مطرح و با پیشنهاد اعضا، اصلاحاتی در آیین نامه داده شد که قرار شد در متن اساسنامه اعمال شود و با اجماع اعضا تقدیم شورای بالادستی مربوطه شود.

وزیر رفاه به اجرای ماده ۱۵ قانون جامع ساختار رفاه اشاره کرد و گفت: ترکیب ذخایر و نحوه بهره برداری از صندوق ها باید در شورای عالی رفاه مورد بازنگری قرار بگیرد. بر همین اساس دستورالعملی را تهیه کردیم که به صندوق‌ها اعمال شود و مکلف به اجرای آن شوند یعنی ذخایر دریافتی از بیمه شدگان در نهایت به نحوی مدیریت شود که به توانایی و پایداری صندوق در ادامه مسیر تبدیل شود.

شریعتمداری اضافه کرد: این دستورالعمل هم بحث و بررسی و پیشنهادات اصلاحی مربوطه مطرح شد. یکی از مهمترین مباحث مطروحه در این بخش که قابل پیگیری از نظر رئیس جمهور است، خروج صندوق ها از بنگاه داری است و از مهمترین مفاد ابلاغی به تمام صندوق ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه در این جلسه همچنین با توجه به نقش اجتماعی شورای عالی رفاه، سازمان‌ها و نهادهای حمایتی گزارشی از خدمت رسانی به مناطق سیل زده ارائه کردند گفت: از مهمترین موکدات شورای عالی رفاه پرفروغ نگه داشتن چراغ خدمات حمایتی به مردم آسیب دیده سیل زده بود. درباره ضرورت تامین اعتبارات مورد نیاز برای ادامه امدادرسانی مورد تاکید اعضای شورا بود.

وزیر رفاه در پاسخ به اینکه با توجه به گرانی‌ها، آیا بر تعداد اقشار آسیب پذیر افزوده شده است اظهار کرد: طبیعتا تحریم های ظالمانه علیه ایران منجر به کاهش ارزش پول ملی و آثار و تبعات اقتصادی دیگری شد. علیرغم همه تلاش دولت همچنان مردم در شرایط مطلوبی به سر نمی‌برند.

وی افزود: آنچه در توان دولت بود افزایش حقوق ها از جمله افزایش ۳۶.۵ درصدی حداقل حقوق بود. یکی دیگر از اقدامات توزیع بسته‌های حمایتی است. اخیرا نیز رئیس جمهور برای توزیع دور دوم بسته‌های حمایتی به خانواده مددجویان نهادهای حمایتی دستور داد.

شریعتمداری با بیان اینکه در زمینه شفافیت نیز اقداماتی انجام شده است و گام‌هایی در حال انجام است گفت: مسیر شفاف سازی در تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری از طریق سامانه‌های شفافیت به تکامل خود رسیده و خبر خوبی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عقاب

      آقای وزیز خجالت نمیکشید با این دامادتان برو بمیر بابا

      پاسخ ها

      • ( SHERVIN )

        تازه از فامیلهای دیگر خبر نداری
        فعلا دور دور اینهاست
        ترامپ جان بیا که منتظرت هستیم بیا و این ها را از کشور اخراج کن

    • بدون نام

      از داماد خوش حسابت بگو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودش از دامادش بدتره هزاران بار وبدتر نمایندگان مجلس که ازیه وزارتخانه برداشتنشو گذاشتنش یه وزارتخانه دیگه

    • بدون نام

      دو شغله به بالا داریم

    • بدون نام

      لز داماد اختلاسگرت چی خبر

    • بدون نام

      هادی جون چطوره؟سلام برسون.خخخخ

    • بدون نام

      دومادت کجان پولهات چیشد ...

    • فرنوش دخانیات

      عجب دامادی داری

    • یاس

      اگه ما بودیم از شرم و خجالت سرمون بالا نمی کردیم ده روز از خونه بیرون نمی یومدیم !!! مگه میشه آدم دادماد اختلاس گر داشته باشه و نفهمه از کجا میاره مثل چرک دست پول رفت و ریز می کنه ؟!!!!!!!! چطور تو مصاحبه استخدامی یه شرکت درپیت از هفت جد و اباد مون پرس و جو می کنن چیطور اینا خانوادتا دزدن کسی کاری به کارشون نداره؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      جناب وزیر برای صد هزار تومان ببرید روی حقوق بازنشته جانتان در میاد میفرماییدباعث تورم میشه.....میلیارد ها تومان دزدی آقا دامادتان تورم رو
      کاهش میده خجالت داره

    • بدون نام

      راست میگه بنده خدا یعنی دوشغل به بالا دارن

    • بدون نام

      دامادش از رانت این استفاده کرده این‌هم باید محاکمه بشه

    • بدون نام

      آره تو درست میگی

    • بدون نام

      پوستت ازکرگدن کلفتتر نمی دانم با چه روی میای تز میدهی

    • کامران

      حتما ده شعله هستند!؟
      نه دوشغله!

    • بدون نام

      خودت چی که چند شغله هستی

    • بدون نام

      خجالت م خوب چیزیه والا

    • فرزین خ

      فقط روز قیامت باید همتون جواب این ملتو بدید

    • کارمند

      راست میگه طفلکی
      بیشتر مدیرانش سه وچهار شغله وبالاتر هستند
      مدیر دوشغله نداره اما بیشتر را دارد

    • بدون نام

      داماتت چطوره

    • نفس های آخر ظلم

      چقدر کریه المنظر هستن بعضی یا اکثر مسئولان

    • بدون نام

      جناب تو کشور ما مد شده همه مسئولان ی جورایی دست بدست هم دادن خانواده اختلاسگر و مفسد اقتصادی رو رواج بدن .‌حالا این دامادشه یکی دیگه پسرشه اون یکی برادرشه واون یکی پسر عموشه.‌ خلاصه ی جوری به نوه ونتیجه هم میرسه. امان از دست این پول لامصب که ادمارو وسوسه میکنه..مردم بیچاره واسه ۲میلیون وام چ زجرا میکشن .جناب شریعتمداری ماه پشت ابر نمیمونه. اینقدر حقوق بگیران و کارگران و بازنشستگان و مستمر بگیران رو تحت فشار قرار ندید واسه ۱۰۰ تومن که اضافه میکنید ..

    • بدون نام

      دروغگووووووو
      یکی از معاونین تون رو شخصا میشناسم که دوشغله اس

    • بدون نام

      تو فامیل چطور؟ دو شغله دارید یا نه؟!

    • رز

      والا من اگه جای این بودم کلا صورتم و اپیلاسیون میکردم شناسایی نشم از خجالت چه برسه بیام نظر بدم...از ماست که بر ماست جرات نداریم جرشون بدیم

    • حبیب

      جالبه ایشون وزیر صنعت و تجارت بود با وزیر رفاه با هم استیضاح میشن یعنی لیاقت وزارت نداشتن فرداش میشه وزیر رفاه مگه قحط‌الرجال ؟؟

    • بدون نام

      راست میگه دو شغله ندارن اما ..سه شغله چهار شغله دارن ...

    • بدون نام

      جناب وزیر لطف کنید مدیران و کارمندانی که سابقه خدمتی آنها خیلی وقته تموم شده و انگیزه ای برای فعالیت و خدمت ندارند و صرفا برای اینکه اگر بازنشست شوند مزایایشان قطع خواهد شد و دیگر به حساب نمیاورند به کارشان خاتمه دهید و از نیروی جوان استفاده نمایید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج