جاباما
۸۶۶۱۹۹
۱۱ نظر
۷۲۲۱
۱۱ نظر
۷۲۲۱
پ

۷ شهر ویژه ایران برای گردشگران حرفه‌ای

گردشگران معمولاً سفر به شهر‌های بزرگ و مطرحی نظیر اصفهان و مشهد را در برنامه خود قرار می‌دهند، حال آن که شهر‌های کمتر شناخته شده ایران نیز در نوع خود دیدنی و جذاب هستند.

روزنامه هفت صبح: با این که اصفهان و شیراز، سهم زیادی از گردشگران خارجی و حتی داخلی را از آن خود کرده‌اند، اما شهر‌های فوق العاده زیبای دیگری نیز در ایران وجود دارند که سفر به آن‌ها می‌تواند به اندازه این دو شهر جذاب و به یادماندنی باشد. از آنجا که این شهر‌ها نیز ارزش دیدن دارند، با مطالعه این مقاله می‌توانید اطلاعات بیشتری از آن‌ها به دست آورید.»

اهواز

اهواز جزو شهر‌هایی است که مورد بی مهری قرار گرفته است و معمولاً در فهرست برنامه گردشگران نیست. گرمای سوزان و طوفان‌های گرد و غبار عملاً آن را برای بخش اعظمی از سال غیر مسکونی کرده است. با این حال چند هفته اول فصل بهار می‌تواند فرصت خوبی برای آشنایی با فرهنگ غنی و مردم مهمان نواز اهواز باشد.

۷ شهر ویژه ایران برای گردشگران حرفه‌ای

رودخانه کارون پرآب‌ترین رودخانه ایران با سرچشمه گرفتن از کوه‌های بختیاری، با ورود به اهواز، این شهر را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می‌کند. پس قایق سواری روی کارون و همچنین بازدید از شهر‌های مجاور، آبادان و خرمشهر را نیز می‌توانید در برنامه خود قرار دهید. تا در این شهر جنوبی هستید، غذا‌های محلی نظیر قلیه ماهی (غذای تندی با ماهی) و غذا‌های خیابانی لشکرآباد را حتماً امتحان کنید و تجربه‌ای به یاد ماندنی برای خود بسازید.»

نطنز

نطنز در مسیر کاشان به اصفهان قرار دارد و چند ساعت گشت و گذار در این شهر مملو از زمین‌های کشت زعفران و باغ‌های انار می‌تواند لذت بخش باشد. آرامگاه شیخ عبدالصمد در نطنز با گنبد گچی زیبا و درخت چنار چند صد ساله و معبد آتش نیز از جا‌های دیدنی نطنز به شمار می‌روند. این شهر را به سفال‌هایش می‌شناسند، پس در کارگاه سفالگری مجاور مسجد توقف کنید و با این هنر زیبا بیشتر آشنا شوید.

۷ شهر ویژه ایران برای گردشگران حرفه‌ای

سپس در شهر قدمی بزنید، مطمئناً تماشای خانه‌های خشتی با در‌های رنگارنگ می‌تواند جذاب باشد. در باغ شهر تاریخی نطنز آثار تاریخی متعددی وجود دارد از جمله مسجد جامع نطنز، آتشکده ساسانی، مجموعه آب انبار‌های تاریخی در محلات نطنز، مسجد کوی میر، حمام افوشته، شربتخانه سیدواقف، مسجد جامع افوشته، آسیاب‌های سرشک، سرابان و پمه، مسجد خواجه، کاروانسرای میرابوالمعالی (قلعه کوهاب)، گنبد باز و دژوشاق.»

همدان

همدان در منطقه غربی و کوهستانی ایران قرار دارد و میراث دار تمدن باستانی هگمتانه با قدمتی بیشتر از هخامنشیان است. اینجا اولین پایتخت نخستین شاهنشاهی ایران، مادها، بوده است؛ با این حال قدیمی‌ترین آثار یافت شده از محوطه باستانی هگمتانه و نیز کتیبه‌های گنج نامه مربوط به دوران هخامنشیان هستند.

۷ شهر ویژه ایران برای گردشگران حرفه‌ای

همچنین این شهر در روزگار هخامنشیان، اشکانیان، ساسانیان، آل بویه و سلجوقیان نیز یکی از پایتخت‌های کشور بوده است. از جا‌های دیدنی همدان می‌توان به آرامگاه ابوعلی سینا و باباطاهر، گنج نامه (کتیبه‌هایی به خط میخی که به دستور داریوش بزرگ و خشایارشاه حجاری شده‌اند و هر کدام در سه ستون ۲۰ سطری به زبان‌های پارسی باستان، عیلامی و بابلی نو هستند)، گنبد علویان، آرامگاه استر و مردخای، برج قربان، مسجد جامع همدان و بازار همدان اشاره کرد.»

شوشتر

شوشتر نیز جزو شهر‌هایی است که کمتر مورد توجه گردشگران قرار گرفته است، هر چند یکی از شگفت انگیزترین مهندسی‌ها را می‌توان در سیستم تاریخی هیدرولیکی شوشتر مشاهده کرد. قدمت این سیستم آبرسانی باستانی که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، به زمان هخامنشیان و پادشاهی داریوش بزرگ در سده پنجم میلادی بر می‌گردد.

۷ شهر ویژه ایران برای گردشگران حرفه‌ای

بازدید از قلعه سلاسل، ارگ باستانی شوشتر با قدمت دوهزار سال که بخشی از سیستم دفاعی شهر در دوران باستان بوده است نیز می‌تواند برای گردشگران جذاب باشد. برای صرف یک ناهار لذیذ می‌توانید به رستوران خانه مستوفی از معروفترین عمارت‌های تاریخی شوشتر متعلق به دوره قاجار بروید.»

بندر لافت

قشم را به خاطر طبیعت بکر و شگفت انگیزش، جزیره عجایب هفتگانه می‌دانند؛ با این حال یکی از مناطقی که گردشگران قبل از ترک جزیره باید ببینند بندر لافت است. این منطقه بندری آرام و تاریخی در گوشه شمال غربی قشم قرار دارد و وجود تعداد زیادی بادگیر درخط افق آن می‌تواند برای هر گردشگری جذاب باشد. بنا‌های روستا خیلی نزدیک به هم ساخته شده و کوچه‌های آن نیز بسیار تنگ و باریک هستند.

۷ شهر ویژه ایران برای گردشگران حرفه‌ای

بادگیر‌های کوچک و بزرگ خانه‌های روستایی که در میان باغ‌ها و نخلستان‌ها قرار گرفته‌اند، شکوه و زیبایی خاصی به این روستای ساحلی بخشیده‌اند. علاوه بر این چهره طبیعی روستای لافت در میان درختان سبز گرمسیری و نخلستان‌های بلند، همراه با زیبایی خیره کننده دریا و جنگل شناور حرا برای هر تازه واردی جذاب است.»

بندر انزلی

بندر انزلی در استان گیلان و در امتداد دریای خزر قرار دارد و مرکز تولید خاویار ایران به حساب می‌آید. شهر انزلی به واسطه سواحل خزر و تالاب بین المللی بندر انزلی از چند جزیره و شبه جزیره تشکیل شده است که با پل به هم مرتبط هستند.

۷ شهر ویژه ایران برای گردشگران حرفه‌ای

این شهر بندری آرام که گله‌های گاو و مرغ به آزادی در آن رفت و آمد می‌کنند، تالاب انزلی را در خود جای داده که زیستگاه گونه‌های مختلف پرندگان و نیلوفر آبی خزر است. قایق سواری در سفید رود و تماشای حیات وحش هم می‌تواند برای گردشگران جذاب باشد. پل‌های تاریخی انزلی و غازیان، کاخ موزه نیروی دریایی، موج شکن برخی از جا‌های دیدنی بندر انزلی به شمار می‌روند.»

نیشابور

شهر‌های شرق ایران اغلب شاهد تعداد کمی از گردشگران هستند، در این میان می‌توان به نیشابور اشاره کرد که حتی شاعر آرژانتینی، خورخه بورخس، در نوشته‌هایش از این شهر یاد کرده است. نیشابور در روزگاران گذشته جزو ۱۰ شهر بزرگ ایران بوده است که بعد از حمله مغول‌ها در قرن سیزدهم میلادی رو به افول نهاد.

۷ شهر ویژه ایران برای گردشگران حرفه‌ای

آرامگاه شاعران بزرگ ایرانی نظیر خیام، عطار و یغما و نقاش معروف کمال الملک در این شهر قرار دارد. موقعیت استراتژیک کاروانسرای شاه عباسی باعث شده بود که در گذشته محل رفت و آمد‌های زیادی باشد، هرچند اکنون به موزه تبدیل شده است و ارزش دیدن دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سام

      کرمان یادتون رفته

    • بدون نام

      سلام‌
      همداااااااان رو بهتون توصیه میکنم بشدت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردمان هیز.ما یک سفر چند روزه تیران گردی داشتیم.هیچ جا به ما خانم ها بی احترامی نکردن، الا تو همدان که راه به راه تیکه های زشت انداختن.متاسفم براشون

      • بدون نام

        کاربر ۸:۴۹عزیزم همه جا ادم های خوب و بد پیدا میشه ولی ب نظرم خوب نیس ی تنه ب قاضی بری و ی شهر و زیر سوال ببری .
        همدان شهر زیبا و خوبیه‌.
        من خودم همدانی هستم
        تابستان های دلچسبی هم داره .
        اگ دوست داشتید بیاید حتما

    • بدون نام

      اصفهان و شیراز و یزد هم خو هیچی؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونا رو ک همه میدونن و میرن!

    • بدون نام

      اصفهان و شیراز که بدون گفتن طالب دارند باید جاهایی رو معرفی کرد که کمتر شنیدیم

    • بدون نام

      همدان ما هم رفتیم بسیار بهتر از چیزی بود که فکر می کردم

    • بدون نام

      نطنز؟:)))

    • بدون نام

      اصفهان چی

    • بدون نام

      ای جان همداااااان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج