۸۶۶۲۵۵
۲ نظر
۵۰۱۴
۲ نظر
۵۰۱۴
پ

حافظ‌خوانی نوجوانان را به رسمیت بشناسیم

پس از دست به دست شدن ویدیویی که در آن دانش‌آموزان با آهنگ یکی از خوانندگان خارج نشین شادی می‌کردند، در مقابل آن یکی از مدارس دخترانه در رشت کلیپی پخش کرد که در آن نوجوانان با خواندن غزل زیبایی از حافظ به نوعی می‌خواستند به رفتارهایی که در کلیپ موسوم به «جنتلمن» انجام شده است واکنش نشان دهند.

خبرآنلاین: پس از دست به دست شدن ویدیویی که در آن دانش‌آموزان با آهنگ یکی از خوانندگان خارج نشین شادی می‌کردند، در مقابل آن یکی از مدارس دخترانه در رشت کلیپی پخش کرد که در آن نوجوانان با خواندن غزل زیبایی از حافظ به نوعی می‌خواستند به رفتارهایی که در کلیپ موسوم به «جنتلمن» انجام شده است واکنش نشان دهند.

حافظ‌خوانی نوجوانان را به رسمیت بشناسیم

باتوجه به‌اینکه مولوی خوانی، حافظ خوانی، سعدی خوانی، خیام خوانی، فردوسی خوانی و ... در بسیاری از خانواده‌ها و مراسم و اعیاد ما ایرانی‌ها مرسوم است ولی دقت داشته باشید که این نمونه‌ها نباید در واکنشی باشد بلکه همواره باید بر آن تاکید شود و از سوی آموزش و پرورش، صدا و سیما و وزارت ارشاد بر اشاعه فرهنگ حافظ خوانی و مولوی خوانی تاکید داشته باشند.

نکته اساسی این است که صداوسیما قرار بود بعد از انقلاب اسلامی تبدیل به دانشگاه عمومی بشود در حال حاضر باید پرسید در این موارد چه کاری انجام داده است؟ برخی گمان می‌کنند که تفکرات حافظ و مولانا نباید در کشور ترویج شود ولی نباید فراموش کنیم که تا زمانی که نخواهیم بر حافظ‌خوانی و مولوی‌خوانی و بازگشت به فرهنگ ایرانی، اسلامی خودمان تاکید داشته باشیم با مواردی مانند «ساسی مانکن» و «امیر تتلو» روبه‌رو خواهیم شد، البته باید به همه سلیقه‌ها احترام گذاشت. در این بین باید به نقش پر رنگ رییس جمهور که رییس شورای انقلاب فرهنگی است اشاره کنیم که می‌تواند دستور دهد تا انتشار چنین ویدیوهایی افزایش پیدا کند تا به‌نوعی در برابر چند ویدیو که در مدارس خاص گرفته شده است غافل‌گیر نشویم.

باید به این نکته هم اشاره کنم که مردم ما از دیرباز به شعر علاقه‌مند بوده اند ولی باید این سوال را مطرح کرد که مسوولان فرهنگی ایران برای نسل جوان چه کردند تا در برابر هجوم فرهنگی که سال‌هاست برای آن برنامه‌ریزی می‌کنیم مقاومت کنند؟ اگر ما بتوانیم در صدا و سیما و وزارت آموزش و پرورش حافظ خوانی و مولانا خوانی را گسترش دهیم می‌تواند وضعیت اخلاقی جامعه را هم بهبود بخشد.

متاسفانه باید به این موضوع هم اشاره کنم که مسوولان کشور ما همواره به فکر مشکلات اقتصادی هستند و گویا موضوعات و مسائل فرهنگی برای آنها هیچ ارزشی ندارد. زمانی می‌توانیم نظر دانش‌آموزان و خانواده‌ها را به فرهنگ ایرانی اسلامی جذب کنیم که حافظ، مولانا، سعدی، خیام، فردوسی ... را در اولویت برنامه ها قرار دهیم .

نباید وضعیت به این صورت باشد که در مقابل پخش صدای ساسی مانکن در مدارس به صورت عکس العملی وسراسیمه حافظ خوانی در مدارس را پخش کنیم بلکه این موضوع نیاز به برنامه‌ریزی دارد تا اشعاری که متناسب با سن و اشتیاق دانش آموزان است را به آنها بیاموزیم. وزیر آموزش و پرورش هم به‌جای برخورد با عوامل پخش این کلیپ‌ها باید بر حافظ خوانی و مولانا خوانی همراه با آهنگ شاد تاکید کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زور زیادی نزنید ....

    • یوناس حقی

      وقتی حافظ خوانی ونظایر هم باید تایید برخی دوستان راداشته باشد و شما نتوانید تمام آنچه گفته اند را بیان کنین و سانسور خواهد شد، پس سخن از این موارد اوج کوته فکری و بی اطلاعی نگارنده است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج