جاباما
۸۶۶۳۰
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

۱۰ ستاره ای که توپ طلا را لمس نکردند

ستاره های زیادی هستند که در طول دوران حرفه ای به افتخارات زیادی رسیدند اما همیشه در حسرت کسب توپ طلا ماندند.

سایت گل: فرانک ریبری، ستاره فرانسوی بایرن گفته می داند که این آخرین شانس اش برای رسیدن به توپ طلاست و اگر نتواند امسال این جایزه را به دست بیاورد، باید رویای آن را فراموش کند.

اگر این اتفاق رخ دهد، ریبری به صف انبوهی از ستاره های بزرگ دنیای فوتبال اضافه خواهد شد که هرگز افتخار به دست آوردن توپ طلا را نداشتند. در اینجا فهرستی از 10 بازیکنی را آورده این که هرگز به توپ طلا نرسیدند؛ ستاره هایی که بیشتر آنها دروازه بان یا مدافع هستند:

10 - داور شوكر (كرواسي)

10 ستاره ای که توپ طلا را لمس نکردند

مهاجم سابق كروات‌ها دو بار در سال‌هاي ۱۹۹۶ و ۱۹۹۸ شانس فتح توپ طلا را داشت. او تيمش را به يك چهارم نهايي يورو و نيمه‌نهايي جام‌جهاني رساند. او ۴۵ گل در ۶۹ بازي تيم‌ملي كرواسي به ثمر رساند و در تركيب ديناموزاگرب، سه‌ويا و رئال‌مادريد درخشش خوبي داشت. او در سال ۱۹۹۸ در رقابتي نزديك اين افتخار را به رونالدوي برزيلي واگذار كرد.

۹ - پيتر اشمايكل (دانمارك)

10 ستاره ای که توپ طلا را لمس نکردند

يكي از سه دروازه‌باني كه در اين فهرست حضور دارد وقتي در سال ۱۹۹۹ ريوالدو توپ طلا را برد بسياري سنگربان دانماركي منچستريونايتد را مستحق آن مي‌دانستند. جالب اينكه او در بين سه نامزد نهايي جايي نداشت و با وجود درخشش با پيراهن منچستريونايتد و قهرماني با اين تيم در اروپا نتوانست توفيقي كسب كند. بدون شك او بهترين دروازه‌بان دهه ۹۰ بود كه به حقش نرسيد.

۸ - رائول (اسپانيا)

10 ستاره ای که توپ طلا را لمس نکردند

اسطوره فراموش نشدنی رئالي‌ها در طول دوران بازی اش به رکوردهایی مانند بهترين گلزن تاريخ رئال، بهترين گلزن تيم‌ملي اسپانيا و همچنين بهترين گلزن تاريخ لاليگا رسید. اما اينها براي انتخاب او به عنوان مرد سال كافي نبود. او سه بار پياپي در سال‌هاي ۲۰۰۰، ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ به عنوان دوم رسيد.

۷ - اوليوركان (آلمان)

10 ستاره ای که توپ طلا را لمس نکردند

او در جام‌جهاني ۲۰۰۶ توانست ينس ‌لمن را كنار زده و سنگربان نخست تيم‌ملي كشورش شود. بدون شك او يكي از بهترين دروازه‌بانان ۱۰ ، ۱۵ سال اخير فوتبال جهان است ۸۶ بار پيراهن تيم‌ملي را به تن كرده است. درخشش كان در جام‌جهاني ۲۰۰۱ عناوين بسياري را برايش به دنبال داشت اما در نهايت در سال‌هاي ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ در مكان سوم جاي گرفت.

۶ - الساندرو نستا (ايتاليا)

10 ستاره ای که توپ طلا را لمس نکردند

يكي از مستعدترين مدافعان دهه اخير كه اگر در شرايط مطلوب باشد هيچ‌كس بهتر از او نيست. درخشش در يورو ۲۰۰۰ و دو قهرماني با ميلان در ليگ قهرمانان براي اهداي توپ طلا به او كافي نبود و اين مدافع پرتجربه حتي در بين سه كانديداي نهايي هم جايي نداشته است. زوج او و كاناوارو در خط دفاعي با شناخت خوبي كه از هم داشتند، يكي از بهترين زوج‌هاي خط دفاعي تاريخ را تشكيل داده بود.

۵ - ليليان تورام (فرانسه)

10 ستاره ای که توپ طلا را لمس نکردند

شايد او بهترين مدافع تاريخ فرانسه باشد كه در كارهاي دفاعي جاگيري بسيار خوبي داشت. سرعت بالا، قدرت بدني خوب، هوش بالاي تاكتيكي، تكل‌هاي عالي و يك رهبر خوب، مشخصات مدافع سابق يوونتوس و تيم‌ملي فرانسه است كه او هم مورد توجه كارشناسان قرار نگرفت.

۴ - كافو (برزيل)

10 ستاره ای که توپ طلا را لمس نکردند

كمتر مدافع راستي در فوتبال سرعت و توانايي‌هاي او را داشته است. كافو سه بار با برزيل راهي جام‌جهاني شد و در سال‌هاي ۲۰۰۲ و ۱۹۹۴ جام قهرماني را كسب كرد. او ۱۴۲ بازي ملي براي برزيل انجام داد و در حالي فوتبالش را به پايان برد كه توپ طلا را از نزديك لمس نكرد.

۳ - جيان لوئيجي بوفون(ايتاليا)

10 ستاره ای که توپ طلا را لمس نکردند

بهترين دروازه‌بان نسل خودش كه شانس زيادي دارد تا به عنوان بهترين شوت‌گير تمام تاريخ انتخاب شود. او در سال ۲۰۰۱ گران‌ترين دروازه‌بان دنيا شد و نمونه‌اي كامل از يك گلر ايده‌آل است. البته او هنوز براي كسب اين عنوان شانس دارد اما سابقه نشان داده كمتر دروازه‌باني به اين سطح از موفقيت رسيده است.

۲ - تيه‌ري آنري(فرانسه)

10 ستاره ای که توپ طلا را لمس نکردند

بهترين گلزن تاريخ آرسنال و فرانسه كه در تالار افتخارات هر دو تيم جايگاه خاصي دارد آنري ستاره يورو ۲۰۰۰ بود و افتخارات بسياري را به همراه آرسنال و بارسا كسب كرده است اما رقبايش در فتح توپ طلا از او خوش‌شانس‌تر بودند.

۱ - پائولو مالديني (ايتاليا)

10 ستاره ای که توپ طلا را لمس نکردند

چه چيزي درباره يكي از وفادارترين بازيكنان تاريخ فوتبال كه در پست جناح چپ يكي از اسطوره‌هاي اين ورزش بوده است مي‌توان گفت؛ او نيازي به معرفي ندارد. پيراهن شماره سه روسونري به خاطر او بايگاني شد و با ۲۵ سال حضور در تيم نخست باشگاه ركوردي عالي را به جاي گذاشت. نكته تراژيك اين است كه حتي مالديني هم در فهرست ما قرار دارد و توجه بيش از حد به بازيكنان هجومي نفرات شايسته‌اي مثل او را در حاشيه قرار داده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر سام

      برای مالدینی بازی جلوی پرسپولیس از توپ طلا هم ارزش بیشتری داشت.

    • مجتبييي

      مگه ميشههههه توتي نباشه؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج