جاباما
۸۶۶۳۷۲
۱۷ نظر
۵۰۰۰
۱۷ نظر
۵۰۰۰
پ

آیا اقتدار مسی در لیگ برتر هم تکرار می‌شد؟

در صورت بازی در لیگ برتر انگلیس، مسی برتری در چند بخش آماری را از دست می‌داد.

وبسایت نود: به نقل از دیلی میل،فصل ۱۹-۲۰۱۸ لالیگا با قهرمانی بارسلونا به پایان رسید و مطابق انتظار، لیونل مسی ستاره اول تیم ارنستو والورده در کسب این قهرمانی بود. شاید در کمتر فصلی، بارسلونا تا این اندازه به لیونل مسی وابسته بوده است.

دبل مسی در مقابل ایبار در بازی هفته پایانی، تعداد گل های او را به عدد ۳۶ رساند تا مسی که عنوان ال‌پیچیچی خود را از مدتها قبل مسجل کرده بود، گام بلندی به سوی کسب کفش طلای اروپا هم برداشته باشد. مسی در حالی با ۳۶ گل به آقای گلی رسید که نزدیک ترین تعقیب کنندگان او، کریم بنزما و لوئیس سوارز ۲۱ گله بودند!

اما برتری مسی در لالیگا تنها به تعداد گل ها محدود نمی‌شود. اسکواکا با همکاری مرجع آماری اوپتا آمار برترین های لالیگای فصل ۱۹-۲۰۱۸ در ۱۵ پارامتر مجزا را استخراج کرده است. این پارامتر ها شامل تعداد گل، پاس گل، مجموع شوت، شوت های در چارچوب، موقعیت های ساخته شده، موقعیت های ساخته شده در جریان بازی، موقعیت های گل صد درصدی ساخته شده، تعداد دریبل های موفق، خطاهای کسب شده در یک سوم دفاعی رقبا، تعداد گل ها از خارج از محوطه، تعداد گل ها از ضربات ایستگاهی مستقیم، تعداد دبل ها، تعداد هت‌تریک ها، شوت های برخورد کرده به تیر دروازه و تعداد پاس ها در یک سوم دفاعی حریفان هستند.

در کمال اقتدار، لیونل مسی در ۱۴ پارامتر از این ۱۵ پارامتر آماری برترین بازیکن لالیگا شناخته شده و در کمال تعجب، تنها در زمینه تعداد دریبل های موفق یک رقیب را جلوتر از خود می‌بیند؛ صوفیان بوفال، ستاره مراکشی سلتاویگو که در فصل گذشته توانست بیشتر از مسی دریبل زنی کند. (۱۴۴ در مقابل ۱۳۴)

آیا اقتدار مسی در لیگ برتر هم تکرار می‌شد؟

مسی در تعداد پاس گل، خود را در کنار پابلو سارابیا می‌بیند اما در برخی از این پارامترها برتری فاحشی نسبت به نزدیک ترین تعقیب کنندگان خود دارد. برای مثال او در تعداد شوت، 56 شوت بیشتر از نفر دوم زده یا در بخش تعداد موقعیت های صد درصدی ساخته شده، دو برابر سارابیا موقعیت ساخته است. او با 6 ضربه ایستگاهی مستقیم، دو برابر کریستین تیو و آنتوان گریزمن از این شیوه گلزنی کرده و با 1139 پاس در یک سوم دفاعی رقبا، نزدیک به 270 پاس بیشتر از نزدیک ترین تعقیب کننده خود، جوردی آلبا داده است.

اما در ادامه اسکواکا به معرفی برترین های لیگ برتر انگلیس در همین پارامترها پرداخته و تلاش داشته بداند مسی در مقایسه با بازیکنان لیگ برتری چه عملکردی داشته است. این مقایسه نتایج جالب و شاید نگران کننده ای (برای لئو مسی) داشته باشد.

لیونل مسی که در لالیگا در 14 پارامتر از 15 پارامتر بهترین بازیکن بود، با اضافه شدن بازیکنان لیگ برتری تنها توانسته برتری خود را در 8 پارامتر حفظ کند. اما کدام بازیکنان لیگ برتری از مسی بهتر بوده اند و برتری آن ها در کدام پارامتر ها بوده است؟

آیا اقتدار مسی در لیگ برتر هم تکرار می‌شد؟

ادن هازارد با ۱۵ پاس گل بهترین پاسور فصل لیگ جزیره معرفی شده و رایان فریزر، پدیده بورنموث با ۱۴ پاس گل در رده دوم قرار گرفت. این در حالی است که مسی با ۱۳ پاس گل بهترین پاسور فصل لالیگا شد و در صورت حضور در لیگ برتر، پشت سر هازارد و حتی فریزر قرار می‌گرفت.

در زمینه موقعیت های ساخته شده، جیمز مدیسون از لسترسیتی در این فصل با خلق ۱۰۰ موقعیت، کمی بهتر از مسی (۹۲ موقعیت) عمل کرد. بعد از مدیسون، هازارد (۹۸) و فریزر (۹۳) هم عملکرد بهتری نسبت به مسی داشته اند. در زمینه موقعیت های ساخته شده در جریان بازی نیز هازارد عملکرد بهتری نسبت به مسی داشته است. (۸۰ در مقابل ۷۸)

در دریبل زنی، ادن هازارد با ۱۳۸ دریبل موفق بهترین بازیکن فصل لیگ برتر بوده و اگرچه در این زمینه هم از مسی بهتر بوده، اما هنوز تعداد دریبل های کمتری نسبت به بوفال داشته است.

در زمینه خطاهای به دست آمده در یک سوم دفاعی حریفان، ادن هازارد (۴۲)، ویلفرد زاها (۳۳) و جیمز مدیسون (۳۱) هر سه عملکرد بهتری نسبت به مسی داشته اند که در فصل گذشته ۲۹ بار توسط حریفان با خطا متوقف شده است. در تعداد هت‌تریک نیز سرخیو آگوئرو عملکرد مشابهی نسبت به هموطن خود داشته است.

آخرین زمینه نیز تعداد پاس ها در یک سوم دفاعی رقبا است. ادن هازارد در این بخش هم با ۱۲۰۹ پاس بهتر از مسی با ۱۱۳۹ پاس عمل کرده است.

همانگونه که مشاهده شد، مسی در مقایسه با رقبای لیگ برتری خود چالش های بیشتری را تجربه کرده و جالب تر آن که بسیاری از رقابت ها را به بازیکنی به نام ادن هازارد واگذار کرده است؛ ستاره ای که به احتمال فراوان در تابستان ۲۰۱۹ راهی رئال مادرید خواهد شد. با توجه به این آمار، جدال فصل بعد مسی-هازارد در لالیگا می‌تواند بسیار دیدنی باشد. جدالی که شاید مانند جدال مسی-رونالدو به رقابت گلزنی تبدیل نشود، اما می‌تواند فانتزی ترین رقابت ممکن لقب گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لوله فسی فقط وفقط تو اسپانیا جواب میده جرات نداره تیمشو عوض کنه بز دل.ترسوخخخخخخ

      پاسخ ها

      • مرتضی

        داداش تو که زغالی هستی و طرفدارا رونالدو چیزی به اسم تعصب نمیدونی چیه چون بهترین بازیکن تیمتون الان یوونتوس چون بهش پول کم دادن .پویول ژاوی اینیستا هم از نظر تو بزدلن چون زغالی هستی میسوزی از تعصب کاتالان ها

      • بدون نام

        لایک

      • ساسی

        میسوزی بدجوره بدبخت کینگ‌مسی فقط

      • محسن

        خیلی بی جنبه ای وقتی توپ طلای ششم رو گرفت بیشتر بیشتر حرصت درمیاد خخخخخخ

      • بدون نام

        دوست عزیز اول برو درست بخون در جیزی که تخصص نداری حرف نزن برای تو آرزوی سلامتی دارم

    • بدون نام

      مسی اون قدر وفادار هست که مثل پنالدو کثیف خائن به پول تیمش رو نفروشه

    • بدون نام

      مسی یک ماه مصدوم بود و بیشتر از همه استراحت کرد

    • بدون نام

      خدای من ببین مسی رو با کی داره مقایسه میکنه هازارد خخخخخخخخخخخخخخخخ
      کینگ مسی یدونست

    • بدون نام

      ببینم مگه با بازی های کمتر اول بودن تو هشت پارامتر بده؟
      مثلا میخواین کینگ مسی رو ضایع کنین خخخخخخ

    • جابر

      مرده توی 8 امار دیگه بهتر بوده...اونوقت هازاردی که توی 3 ایتم بالاتر بود ازش و رقیبش کردین!!!!کامل ترین بازیکن دنیا بلاشک مسی میباشد...10فصل که این امارهاش خیره کننده هست

    • بدون نام

      اگه مسی بره انگلیسی دوتا گل هم نمیتونه بزنه

    • fcbg

      اصلا اینطور قیاس اشتباه است.

    • بدون نام

      طرفدادان پنالدو مطمعن باشین امسال مسی هم کفش طلای شیشم رو میگیره و هم توپ طلای شیشم . هیچ تیمی جز بارسا برازنده کینگ مسی نیس

    • بدون نام

      داداشای کاتالونیایی اونی که دم به دقیقه قرار داد میبنده مسی هست نه رونالدو بعد شما بگین که رونالدو پول پرسته خائنه رونالدو رفت به یوونتوس ولی خودش گفته خونه من مادریده به خاطر پرز حرومی رفت که قول داده بود قرار دادشو ببنده اما نبست کینگ چسی شما پول پرسته که هر چند ماه قراردادش تمدید میکنه پولش بیشتر میکنند که نره از بارسا مسی سه سال تو چمپیونز محو بوده تورو خدا جک نگید مرسی در ضمن غارسایی آب و بریز اونجا که میسوزه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقای بز . کینگ مسی رو بخاطر فوتبالم که شده با پنالدو مقایسه نکن

    • بدون نام

      گوسفند جان اگه چسطورتون پنالتی زدن بلد بود جام ملی داشت پس لطفا خفه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج