جاباما
۸۶۶۳۷۴
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

چین خواستار خویشتنداری ایران و آمریکا شد

وزارت خارجه چین ابراز امیدواری کرده که طرف‌های درگیر در غرب آسیا با خویشتنداری نگرانی‌های موجود را رفع کنند.

خبرگزاری فارس: یکی از سخنگویان وزارت خارجه چین در نشست مطبوعاتی هفتگی که سه‌شنبه شب به وقت تهران برگزار شد، درباره افزایش تنش‌ها در «خلیج فارس» اظهار داشت که پکن در پی یافتن راه حل مناسبی برای کاهش تنش در منطقه است.

به نوشته «وبگاه وزارت خارجه چین» «لو کانگ» از سخنگویان وزارت خارجه چین در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران حاضر درباره شدت گرفتن تنش‌ها میان ایران و آمریکا اظهار داشت: «متوجه آخرین تنش‌ها در منطقه خلیج فارس هستیم. شما نیز در جریان هستید که چین اخیراً با ایران، آمریکا و دیگر طرف‌ها تبادل نظر کرده است.

ما موضع خود را روشن ساخته‌ایم که تقابل و ستیز راه به جایی نخواهد برد و گفت‌و‌گو و مشورت تنها راه حل این مسئله است. امیدواریم که طرف‌های درگیر با خویشتنداری و گفت‌و‌گو‌های بیشتر به درستی نگرانی‌های یکدیگر را رفع کنند.»

لو کانگ در ادامه از همه طرف‌ها خواست خویشتندار باشند. وی گفت: «تنش در منطقه خلیج فارس در حال حاضر به سود هیچ کشوری نیست و تاثیر منفی بر امنیت سیاسی، اقتصادی جهانی خواهد داشت. چین به طور قطع نگران است و به همین دلیل تلاش می‌کنیم طرف‌های درگیر را به خویشتنداری و جستجوی راه حل مناسب از طریق گفت‌و گو ترغیب کنیم.»

این دیپلمات چینی دیروز نیز در نشست مطبوعاتی هفتگی از روابط تجاری و اقتصادی پکن -تهران دفاع کرد و آن‌را قانونی برشمرد.

چین ضمن پایبندی به برجام، بارها مخالفت خود را با اقدام‌های ضد ایرانی آمریکا ابراز داشته و از جمله خریداران عمده نفت خام از ایران است.

دولت آمریکا اخیراً با بیان این ادعا که ایران در تدارک حمله به نیروهای آمریکایی است ناو «یو اس اس آبراهام لینکلن» و چهار بمب‌افکن را به منطقه اعزام کرده است.

دو رسانه آمریکایی پنجشنبه گذشته در گزارش‌هایی جداگانه بر تلاش «دونالد ترامپ» برای دورگزینی از درگیری نظامی با ایران تأکید کرده‌ و نوشته‌اند او از تلاش‌های خودسرانه برخی از مشاورانش برای کشاندن او به جنگ با ایران، ناخرسند است.

«سی‌ان‌ان» به نقل از منابع آگاه نوشته ترامپ معتقد است مداخله نظامی گسترده در ایران برای او از لحاظ سیاسی ویرانگر خواهد بود.

واشنگتن‌پست هم به نقل از چندین مقام آمریکایی نوشته ترامپ رویکرد دیپلماتیک برای حل و فصل تنش‌ها را ترجیح می‌دهد و خواستار گفت‌وگوی مستقیم با سران ایران است.

گزارش این دو رسانه آمریکایی و ادعاهای مطرح‌شده در آنها از قول مقام‌های دولت آمریکا را از طرف دیگر می‌توان در راستای نوعی فضاسازی برای چیدن واقعیت‌های میدانی در قالب بازی «پلیس بد-پلیس خوب» و در نهایت تحت فشار گذاشتن تهران برای انتخاب راه گفت‌وگو از دو گانه جنگ-مذاکره دانست.

برخی تحلیلگران می‌گویند دولت آمریکا بر اساس نوعی تقسیم کار در تلاش است شخص ترامپ را «پلیس خوب» و حامی گفت‌وگو با ایران و «جان بولتون» و «مایک پامپئو» را پلیس بد و طرفدار جنگ با ایران به تصویر بکشند.

از این نگاه، دولت آمریکا با اعزام ناو و بمب‌افکن به منطقه به دنبال راه انداختن جنگ روانی و تحت فشار قرار دادن ایران است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای چین منتظر جنگ این دو کشور باشید

    • بدون نام

      چرا هیچکس از اینکه ترامپ زیر قرار زده حرفی نمیزنه ما تحریم باشیم و روز بروز ضعیفتر بعد انتظار خویشتن داری ؟ خیر. نمیشود

    • حوزه های علمیه

      چین غلط کرد ، ما فقط جنگ میخواهیم .

    • بدون نام

      زودی جنگ شروع کنید یا بمیریم یا زندگی راحت داشته باشیم مردیم از استرس قیمت وسایل شده دقیقه ای این چه جور مملکتی است که هچی حساب وکتاب ندارد دوزد میازرن دزدی کنه بعد تورسانه چهار ماه سر مردم شیره می مالند

    • بدون نام

      زودی جنگ شروع کنید یا بمیریم یا زندگی راحت داشته باشیم مردیم از استرس قیمت وسایل شده دقیقه ای این چه جور مملکتی است که هچی حساب وکتاب ندارد دوزد میازرن دزدی کنه بعد تورسانه چهار ماه سر مردم شیره می مالند

    • بدون نام

      انها دنبال مذاکره اند تا درانتخابات اینده برگ برنده در مقابل دمکراتها داشته باشند لذا اقا حرف اخر راقبلا فرمودند که نه جنگ خواهد شد ونه مذاکره میکنیم ناوجنگی که سهله کل امریکا هم بیاد حتی جرات نمیکنند تیری شلیک کنند چون میدانند که اسراییل را آب خواهد برد وقتی جنگ بشود موشکهای سرگردان توهوا ظاهر میشن حالا یا ریاض ویا تل آویو وعمان ویا پاریسو لندن و......آنهرا خواهند دید لذا لابی صهیونیستی از ترس. نابودیش امریکا را نمیگذارد تیری شلیک کنند یا حتی به اطراف اقیانوس هند بیان خیالت راحت هموطن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج