۸۶۶۳۷۵
۳۶ نظر
۵۰۰۸
۳۶ نظر
۵۰۰۸
پ

مشاوران املاک عامل گرانی مسکن نیستند

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه رسالت اتحادیه مشاوران املاک، کاهش قیمت مسکن است، گفت: باید این ذهنیت که مشاوران املاک عامل گرانی مسکن هستند، اصلاح شود.

خبرگزاری مهر: مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک امروز سه شنبه (۳۱ اردیبهشت) در بازدید از یکی از سایت‌های تخصصی املاک کشور اظهار داشت: فعالیت مجموعه‌های دانش بنیان در کشور بسیار حائز اهمیت است.

ایجاد مجموعه‌های مبتنی بر دانش در کشور بسیار مفید است اما باید با مجموعه‌هایی که متأسفانه از واژه‌های دانش بنیان در جهتی خلاف بر رسالت خود استفاده می‌کنند مقابله کرد و از مجموعه‌هایی که با بهره گیری از دانش تخصصی به فعالیت می‌پردازند حمایت کرد تا با دانش خود باعث تعالی کشور شوند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد: به طور کلی ما از اپلیکیشن‌های مسکن و فعالیت‌های نوآورانه در بخش خرید و فروش املاک حمایت می‌کنیم اما این مجموعه‌ها باید از قوانین و اصولی خاص پیروی کنند در نتیجه از آشفتگی در بازار مسکن جلوگیری به عمل آید.

وی در خصوص سایت‌هایی که باعث ایجاد تشویش در بازار مسکن شده اند، افزود: متأسفانه برخی از سایت‌ها با ارائه قیمت‌های غیر واقعی بازار مسکن را دچار تشویش کرده اند که خوشبختانه با دستور دادستانی قیمت گذاری در این سایت‌ها ممنوع و بلافاصله پس از چند روز، تأثیر مثبت این اقدام در بازار مشاهده شد.

قلی خسروی با بیان اینکه سایت‌های خرید و فروش مسکن، پل ارتباطی بین آژانس‌های املاک و متقاضیان ملک است، در رابطه با چگونگی کنترل مشاوران املاک برای جلوگیری از عرضه قیمت‌های غیرواقعی توسط اتحادیه مشاوران املاک تصریح کرد: در حال حاضر پایه شفافیت در حوزه املاک کد رهگیری است که با مراجعه به این سامانه می‌توان شاهد شفافیت در قیمت گذاری ها بود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک بیان کرد: ما در سال‌های گذشته ۴ بار جهش قیمتی را تجربه کرده ایم. در سال‌های ۶۸، ۸۶، ۹۱ و ۹۷ که در سال ۹۱ با افزایش قیمت دلار به میزان ۳ برابر، قیمت ملک نیز ۳ برابر افزایش یافت اما در سال بعد افزایش قیمتی رخ نداد زیرا قدرت خریدی برای مردم وجود نداشت.

وی گفت: در سال جاری نیز طبق آمار ۳۱ درصد تعداد معاملات در تهران کاهش یافته است و اگر قیمت از این میزان نیز بالاتر رود، رکود بیشتری در بازار مسکن مشاهده خواهد شد. بنابراین با توجه به اینکه رسالت ما کاهش قیمت مسکن است باید دیدگاه‌ها را در این زمینه که مشاوران املاک عامل افزایش قیمت است را اصلاح کرد.

قلی خسروی افق پیش روی بازار مسکن را زیر شاخص تورم دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی، سازندگی‌ها شروع و بافت‌های فرسوده نیز بازسازی خواهند شد و رونق بازار را شاهد خواهیم بود، ۱۷۴ شغل اساسی مربوط به ساخت و ساز است و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که امسال را سال رونق تولید نامگذاری کرده اند ما باید ساخت و ساز را که باعث اشتغالزایی بالایی است را توسعه و رونق بخشیم.

در پایان این بازدید پریسا یزدان پرست مدیر یکی از سایت‌های خرید و فروش مسکن نیز با بیان اینکه یکی از بهترین راه‌های برای تقویت سایت‌های اعلام خرید و فروش ملک، ایجاد ارتباط میان این سایت‌ها با اتحادیه مشاوران املاک برای دریافت آگهی‌های فروش مسکن از طریق آژانس‌ها و بنگاه‌های معاملات ملکی زیر نظر این اتحادیه است تا بازار دچار نوسان قیمتی در اثر تبلیغات و آگهی‌های غیر واقعی فروش مسکن با ارقام مخل بازار نشود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در این سایت، اولاً صرفاً مشاوران املاک می‌توانند اقدام به درج آگهی کنند و کاربران عادی امکان درج آگهی فروش مسکن را ندارند ثانیاً در آگهی‌هایی هم که مشاوران املاک به این سایت ارائه می‌دهند، قیمت‌ها بلافاصله منتشر نمی‌شود بلکه پس از بررسی و مقایسه قیمت پیشنهادی مشاوران املاک با نرخ‌های معمول بازار در آن منطقه و محله، قیمت مورد نظر آن مشاور املاک بر روی سایت قرار می‌گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      در حال حاضر در تمام این اپلیکیشن های مسکن متاسفانه قیمت درج می شود

    • بدون نام

      همتون سرتاپای کرباسی، بنگاه دنبال کمسیون بیشتره، هرچقدربیشترمعامله روببره بالابیشترکمسیون میگیره، این پولاروراحت میگیرن میخورن، حرامشون باشه بیشرفها

    • 00000

      هستند بله که هستند ۹۹درصد عامل گرانی مسکن بنگاهی ها هستند مگه دلال تراز بنگاهها هم وجودداره؟ این خابه زنک بازی ها رو جمع کن. مستاجرین درشرایط وحشتناکی قرار گرفتند.

    • بدون نام

      اتفاقا خون مردم رو مشاوران املاک البته اون عده ای که یا نذول خورن یا چند نفر نذول خور ودلال دارن میمکن

    • بدون نام

      اکثرا تبانی ها در مشاورین املاک اتفاق میافته چطور این حرفو میزنی ؟ حتما خریدار مقصره

    • بدون نام

      آنقد نفرتم میاد از این مشاور املاک حرام خواران یه شغل کاذب وکذب و حرامی تف به همشون

    • بدون نام

      باعث گرانی هستند املاک کمیسیون نباید روی قرارداد باشه

    • مهدی

      مسئله کمیسیون مشاور املاکی هاست که به اشتباه صلیبی از قیمت است نه در صد فعالیت یک شغل.به همین دلیل به تعداد مشاورین بی ضابطه افزوده می‌شود.
      چرا قیمت نجومی را بنگاه ها برای ارائه قبول میکنند.
      چرا وقتی میگویی قیمت زیاد است متقاضی را مسخره میکنند.مثل اینکه شریک بدون دلیل مالکند.
      علت روحیه دلالی و بالا بودن حق مشاوره است.
      میگویند رکود است و روزانه سه معامله بیشتر نداریم.این یعنی درآمد یک دکتر.
      مشاور املاک سنتی یعنی دلالی مخرب و مشاور املاک تخصصی یعنی سامان یافتن روشها.البته اگر نظارت باشد.

    • ف

      بیشرف عالمند زبون باز و حقه باز

    • بهرامی

      اتفاقا نقش بسیار پر رنگی دارن

    • بدون نام

      چرا نگران باشند تازه بشکن هم میزنند
      آقای خسروی طبقه گفته خودتون اگه رسالت شما کاهش قیمت مسکن هست پس این قیمت 3برابری و اینهمه جهش قیمتها بدون کنترل و نظارت یعنی چه؟ وچطوری توجیه میکنید؟

    • بدون نام

      همش زیر سر املاکی هاس

    • خسته از ریا و دروغ

      عامل گرانی خو املاکی ها هستند خودتون هم میدونین اما چون الان مردم واسطه گری شما را دور زدن کاسه گدایی دس گرفتین و گرنه عامل گرانی سایت ها هم همون شما املاکی ها هستین
      صندلی نشین های مفت خور بی خاصیت

    • بدون نام

      اتفاقعن بر عکس میگی اقای خسروی نود درصد عامل گرانی مسکن املاکیها هستن

    • بدون نام

      پس عمه منه برای درصد کمیسیون از خداشونه قیمت بره بالا

    • حلیم ماسیده

      ها.کار خورزو خان بیده

    • بدون نام

      پ.ن من عامل گرانی هستم.

    • بدون نام

      این به اصطلاح آقا مردم رو هم مثل خودشون ... فرض کردن.
      اول و آخر همه این نابسامونیها دست ایشون و همکاران شریف تر از خودشونه..

    • ج.ح

      آقا "هیچ کس و هیچ چیز عامل گرانی نیس ! اصلا مرگ برآمریکا.
      خوبه؟؟

    • بدون نام

      گرانی املاک مقصر اصلی بنگاها هستن

    • بدون نام

      اقای خسروی وقت بازنسشتگی شماست لطفا برین خونه اینقدر طرفداری مشاورین املاک را نکنید بنگاها مستاجران بدبخت کردن

    • س.ش

      دیروز تو کرمان دنبال یه واحد 50 متری بودیم از طریق مشاورین املاک برای خرید . ملکی که تا چندماه قبل با 60میلیون تومن میشد خرید الان با 120 میلیون تومن هم بهمون نمیدن خیلی ناراحت کننده است . پولمون فقط به اندازه رهن یه خونه میرسه.

    • بدون نام

      مشاوران املاک بی وجدان وبی انصاف هستند تعداد انگشت شماری استثناء البته،بهتر است بگین دلالان املاک،همه میدانند کار خودشون است دست کم 90درصد شون،

    • بدون نام

      مشخص کردن درصد و پورسانت از دو طرف سازنده و املاکی بدون تعارف باعث افزایش قیمت مسکن میشود ، ثبت هزینه ثابت ، ودر صورت تخلف باطل کردن مجوز سازنده و املاکی می تواند یکی از گزینه ها باشد ( اکثرا مجوز ندارند ) ،هریه !

    • بدون نام

      مشخص کردن درصد و پورسانت از دو طرف سازنده و املاکی بدون تعارف باعث افزایش قیمت مسکن میشود ، ثبت هزینه ثابت ، ودر صورت تخلف باطل کردن مجوز سازنده و املاکی می تواند یکی از گزینه ها باشد ( اکثرا مجوز ندارند ) ،هریه !

    • یا خدا

      سلام
      دراین وضع بخدا مشاورین املاک بدتر از تحریمها هستند بخدا قسم ماشین ال نود 96 مشاور اتومبیل خریده 97 میلیون فروخته 116 میلیون در مورد املاک هم همین طور ملک ازت بخرنند وبعد یک ساعت برگردی همون ملک بخواهی بخری سود کلان نداشته باشه بهت نمی فروشد بخدا بخدا بخدا ایم مشاورین املاک وماشین از این اوضاع تحریم ها سود استفاده کردند اون وقت این آقا امده میگه شاورین املاک در گرانی دخالت ندارند هیچ بقالی نی گوید ماست من ترشه خدا لعنت کند

    • بدون نام

      داره براشون هر که بلند شده املاکی زده شهر کوچک ۵۵۰ املاکی اونهم دیوار به دیوار پس سود داره این همه املاکی برا چیه مملکت بی در و پیکر

    • تهرانچی

      همشون بی استثنا یک مشت عوضی و جیب برند که به دلیل درصدی که طبق قانون مندلیف از معاملات خرید و اجاره میبرند سودشان در بالابردن قیمت هاست. جالبه این اقای اتخادیه کلامی در مورد فرمول دستمزد درصدی حرف نمیزنه فقط چرندیات و ادبیات چرب زبونانه و حقه بازی املاکلارو استفاده میکنه

    • پرویز

      اصلا نمی دانستیم بنگاههای املاک مقصر نیستند تازه فهمیدیم که عمه من مقصر همه این افزایش ها بوده است زرشک

    • بدون نام

      آخه ببین کی داره میگه گرانی مسکن ارتباطی با مشاور املاک نداره
      ن پ بقال سرکوچه گرون میکنه
      کار خودتونه
      مردم بدبخت کردین آوره کردین بخاطر گرون کردن ملک و گرون کردن اجاره ها
      بخاطریکه هر چه قیمت بیشتر باشه کمیسیون بیشتر میگیری
      خودت سردسته و عامل این گرونی ها هستین
      بنظرم باید باید بره زیر نظر قوه قضایه تا به حسابتون رسیدگی بشه
      بذارین مردم راحت زندگی کنن
      مردم اینقد بدبخت نکنید بخاطر منافع خودتون
      بترسید از روزی که از تو دماغتون دربیاد

    • بدون نام

      مشاور املاک ها باید برن زیرنظر قوه قضاییه
      تا شاهد بدتر شدن اوضاع نباشیم
      املاکی ها همشون دستشون تو یک کاسه
      همشون به فکر منفعت بیشترن

    • بدون نام

      با سلام و احترام من به دفعات اعلام کرده ام که هیچ گونه نظارتی بر دفاتر املاک نیست نمونه بارز آن در شهر جدید پرند که واقعا قارچ گونه و بدون هیچ نظارتی رشد کرده اند از ابندای ورود به شهر گرفته تا تک تک فازها که هر سال اوضاع را برای مردم مشکلتر میکنند خصوصا در بحث تجاری که با پیشنهاد های نجومی به مالکان باعث رشد بدون دلیل قیمتها میشوند و به دلیل گرانی خیلیها از ادامه کار منصرف مبشوند و مدام به شمار بیکاران افزوده میشود.لطفا مسئولین رسیدگی عاجل بفرمایید.

    • عابد

      نه خير .من مقصر هستم که در به در دنبال خونه ميگردم و صدمتر زيربنا درشهرستان 120مليون تومان پيدانميشه ..دلالها و مشاورين املاک که اصلا قولنامه هايشان هم غيرقانوني وبدون کدوشناسه و سيستمي .خود قبل ازمالک براي گرفتن کميسيون بالا قيمتهارا بالا برده .و هزارنوع فريب درکارشان هست ..

    • حسن

      اتفاقا عامل اصلی گرانی مسکن بنگاها هستند بنده شخصا تجربه داشتم تو این زمینه معامله بنده رو بنگاه بهم زد بخاطر اینکه قیمت رو بالا ببره

    • علی الهایی

      من خانه ای برای فروش داشتم بنگاه دارازمن خواست گرانتربفروشم دراینصورت درصدبیشتری دریافت کند

    • بزرگمنش

      دلیل گرونی مسکن
      بالا رفتن نرخ ارز و هزینه ساخته
      چه ملت بیسوادی داریم حالم بهم خورد از این نظرات

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج