۸۶۶۴۱۴
۲۰ نظر
۵۰۱۰
۲۰ نظر
۵۰۱۰
پ

هشدار عجیب درباره شیوع ایدز در ایران

رئیس مرکز تحقیقات ایدز دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با روزنامه «ایران» می‌گوید: گزارش‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر حدود ۴۰ هزار بیمار مبتلا به ایدز درکشور وجود دارد اما آمار غیر رسمی از حقیقتی تلخ خبر می‌دهد و آن افزایش تعداد مبتلایان تا حدود دو تا سه برابر آماری است که امروز در دست ما قرار دارد.

رئیس مرکز تحقیقات ایدز دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با روزنامه «ایران» می‌گوید: گزارش‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر حدود ۴۰ هزار بیمار مبتلا به ایدز درکشور وجود دارد اما آمار غیر رسمی از حقیقتی تلخ خبر می‌دهد و آن افزایش تعداد مبتلایان تا حدود دو تا سه برابر آماری است که امروز در دست ما قرار دارد.

هشدار عجیب درباره شیوع ایدز در ایران

دکتر مینو محرز:

* (با اشاره به موج سوم ایدز در کشور): موضوع نگران کننده در جامعه امروز انتقال بیماری از راه تماس جنسی حفاظت نشده است که به واسطه نبود آموزش صحیح در میان جوانان و حتی افرادی که در دهه ششم زندگی خود قرار دارند هم دیده می‌شود. جوانان امروز به دلیل عدم آگاهی و ناتوانی در خویشتنداری به این بیماری گرفتار می‌شوند. متأسفانه آموزش و پرورش در آگاهی بخشی به کودکان و نوجوانان بسیار ضعیف عمل کرده است.

*تماس جنسی با فرد آلوده به نخستین راه انتقال این بیماری در میان افراد جامعه تبدیل شده است. به‌طوری که آمار نشان می‌دهد در دوسال اخیر 99 درصد از بیماران از طریق تماس جنسی مبتلا شده‌اند. پس از آن انتقال بیماری از مادر آلوده به جنین و دست آخر استفاده از سرنگ آلوده و یا هر وسیله‌ای که خون آلوده را به بدن شخص منتقل کند، که عامل سوم در جامعه ما بسیار کم رنگ شده است.

* آمارها نشان می‌داد مردان 96درصد تعداد مبتلایان و زنان حدود 4درصد را تشکیل می‌دادند اما در عرض دوسال اخیر به دلیل تغییر الگوی ابتلابه ایدز، تعداد زنان به حدود 35 درصد و مردان به 65 درصد رسیده است. متأسفانه حقیقت تلخ دیگر طیف سنی مبتلایان است.

* نوجوانان و جوانان و همچنین افراد مسن روز به روز به تعداد مبتلایان اضافه می‌شوند. یکی از مشکلاتی که معمولاً برای این طیف پیش می‌آید این است که معمولاً بیماری این افراد تا مرحله پیشرفته تشخیص داده نمی‌شود، چون پزشکان فکر نمی‌کنند آنها به ایدز مبتلا شده باشند.

* راه پیشگیری از تماس جنسی نیز به سه بخش تقسیم می‌شود. نخستین بخش خویشتنداری است اما آموزش و تقویت آن در مدارس خیلی مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

* دومین مورد وفاداری است یعنی یک همسر داشتن، متأسفانه اخیراً با بیمارانی مواجه هستیم که حدود 60 تا 65 ساله هستند و فرزندان 25 ساله یا 30 ساله دارند. ازدواج موقت عامل ابتلای این بیماران بوده که متأسفانه همسر اول خود را هم آلوده می‌کنند.

* استفاده از وسایل پیشگیری در روابط جنسی نیز یکی دیگر از راه‌های پیشگیری است که متأسفانه به دلیل گران شدن و کمیاب شدن کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در خیلی ازکشورها این وسایل به صورت رایگان توزیع می‌شود. از این رو توانسته‌اند موج سوم بیماری ایدز را کنترل کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مریم محمدی

      ازدواج های موقت، نوعی از بی بندو باری جنسی هستند.هدف اصلی از این نوع عملکرد بهره برداری صرفا جنسیه.شک نکنید و بهش برچسب مقدس ازدواج رو نزنید.

    • مهربانی

      حالا حالاها مونده بلایی که رسانه سر مان آورد خودش رو نشون بده.
      ازدواج سفید
      بی بندوباری
      پیرشدن جمعیت
      و...
      اونایی که مغز ماها رو شستن چند سالی هست بشدت روی تحکیم بنیان خانواده به شکلهای مختلفی که سردم دارش رسانه هست کار می کنند.
      طوری که علنا مهمترین مسئله ی تمام فیلم ها از تمام ژانر ها تقریبا خانواده شده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پرتيا ازدواج سفيديا با يه نفر هستن اين صيغه ها هستن كه ه دقيقه با يكي هستن

    • فرمانده ناتو

      بیشتر برای دهه هفتاد به بالا است چون به نظر خودشون باید هرکس یک سینگل داشته باشند مگرنه عقب افتاده هستن مگرنه ما دهه قبل هفتاد پاک پاک هستیم اصلا نمی دانستیم سینگل زید یا ،،، چیه فقط کار درس همین موج دوم ایدز از بزرگ شدن دهه ۸۰شروع خواهد شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا ما که دهه هفتادی هستیم نمیدونیم سینگل چیه شما مال چه دهه ای هستی میدونی

    • فرمانده ناتو

      بیشتر برای دهه هفتاد و هشتاد هست چون به نظر اونها باید هرکس یک سینگل داشته باشد اگر نباشد عقب افتاده هستن چچون دهه شصت فقط به درس و بعد کار فکر میکردی نه دنبال سینگل بود نه مدل بود اصلا پاک پاک هستن ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به نظر اونها باید هرکس یک سینگل داشته باشد...
        نه دنبال سینگل بود نه مدل بود...
        سينگل؟؟؟ وقتى معناى كلمه اى را نميدانى مجبورت كرده اند و اسلحه پس كله ات گذاشته اند كه حتما آن كلمه را به كار ببرى؟

    • بدون نام

      کاندوما رو سوزوندن که بچه دار بشیم عوضش همه ایدز گرفتن

    • بدون نام

      از وقتی احکام خدا زیر پا گذاشته شد نعمتها رفت و بلایا و مریضی ها اومد ولی همه کورند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        صیغه که حکم خداست!!! خوبم داره اجرا میشه

      • sh.a

        صیغه و غیر صیغه نداره. اگه هر کسی قبل از هر رابطه ای یه آزمایش ساده رایگان بده اصلا کار به اینجا نمیکشه.متأسفانه همون طور که توی خبر اومده بود خویشتندار نیستیم و جلوی خودمون نمیتونیم بگیریم.

    • بدون نام

      این هم یکی از محاسن آزادی وولنگاری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدایا به این جوانان بی عقل رحم کن و ریشه این دختران بی بند بارو از جامه ریشه کن کن

    • بدون نام

      خاک تو سر مسولین بی عقل که جامعه را به گند کشیدند

    • بدون نام

      توایرانما دروغه چون فساد اخلاقی نداریم

    • بدون نام

      ازدواج موقت صیقه یک روز و جند روز و جند ساعت هم نوعی رابطه پر خطره که متاسفانه این نوع رابطه ها بسیار شده و همسر دار و بی همسر ها هم که افتادند دنبال این رابطه های ازاد و هزاران دردهای بی درمان .

    • بدون نام

      شما میفرمایید جوانان ما چه خاکی برسرشون بریزن کار هیچ درامد هیچ مسکن هیچ تفریح هیچ شورونشاط هیچ امید به اینده هیچ هیچ هیچ هیچ هیچ این شده زندگی جوان ما که دراوج بلوغه ومیخواد مثلا از زندگی و جوانیش لذت ببره وازطرفی دیگ احساسات جوانیش جوش امده وسررفته و درحال انفجاره خانواده نداره تامینش کنه وسیله تفریحی سالمی هم نزدیک محل زندگیش پیدا نمیشه خوب شما بگویید عاقبت این جوان به کجاکشیده میشه باکوچکترین لغزشی غرق در منجلاب کثافت ایدزمیشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حقش همونه که ایدز بگیره بمیره

    • بدون نام

      کسی که ازدواج نمیکنه با آدم خوب و درست و پاک و سالم و وفادار و متعهد و پاکدامن و خانواده دار و آبرو دار و با غیرت و با حجاب ازدواج نمیکنه بی بند و باری و فساد و فحشا و زنا و هرزگی میکنه ازدواج سفید و ساندویچی میکنه این کثافت کاری ها میکنه حقشه همون ایدز بگیره بمیره همچین آدم پست و کثیفی

    • بدون نام

      تو جامعه ای که بیشتر دختران و پسران بیماری دارند آیا داشتن رابطه جنسی عاقلانست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج