۸۶۶۴۴۸
۱۸ نظر
۵۰۱۲
۱۸ نظر
۵۰۱۲
پ

رویا‌های احمدی‌نژادی‌ها برای مذاکره با آمریکا

روزنامه ایران در ستون درنگ شماره امروز خود با عنوان رؤیا‌های بهاری‌ها از زبان امیراحمدی نوشت: اینکه احمدی‌نژادی‌ها از اتاق شیشه‌ای (عنوان برنامه گفت‌وگومحور داوری) و مشخصاً گفتگو با محمد سرافراز، رئیس سابق صدا و سیما و هوشنگ امیراحمدی دنبال چه می‌گردند، منظور این نوشته نیست. آنچه درخور توجه و تأمل است، راهکار آقای امیراحمدی برای برون رفت از وضعیت فعلی ایران است که بعد از یک ساعت اتهام و ادعا مطرح کرد.

روزنامه ایران در ستون درنگ شماره امروز خود با عنوان رؤیا‌های بهاری‌ها از زبان امیراحمدی نوشت: اینکه احمدی‌نژادی‌ها از اتاق شیشه‌ای (عنوان برنامه گفت‌وگومحور داوری) و مشخصاً گفتگو با محمد سرافراز، رئیس سابق صدا و سیما و هوشنگ امیراحمدی دنبال چه می‌گردند، منظور این نوشته نیست. آنچه درخور توجه و تأمل است، راهکار آقای امیراحمدی برای برون رفت از وضعیت فعلی ایران است که بعد از یک ساعت اتهام و ادعا مطرح کرد.

راهکاری که از فرط سست بودن و بی مبنا بودن می‌توان اصطلاح «آبکی» را برای آن به کار برد. در طول گفتگو عبدالرضا داوری چند باری یادآوری می‌کند که آقای امیراحمدی ۴۴ سال در امریکا بوده و از او یک شخصیت علمی و تحلیلگر برجسته می‌سازد. اما آنچه در انتها بیان می‌شود، هیچ نشانه‌ای از تحلیل دقیق و معطوف به واقعیت‌های ایران در آن دیده نمی‌شود. آنجا که او در پاسخ به آخرین سؤال مجری مبنی بر اینکه الان با توجه به وضعیت ایران و امریکا چه باید کرد؟ حرف و خواسته بهاری‌ها (احمدی‌نژادی‌ها) را مطرح می‌کند به همان میزان از غیرکارشناسی بودنی که در میان بهاری‌ها می‌توان سراغ داشت.

راهکار هوشنگ امیراحمدی این گونه است که دولت روحانی باید برود و یک دولت نظامی تشکیل شود یک دولت نیمه نظامی تشکیل دهد و نظامی‌ها را با تفنگ به میز مذاکره بفرستند و مذاکرات هم از وزارت خارجه گرفته شود. این قبیل راهکار‌ها که البته گاهی از سوی برخی تلویزیون‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای خارج نشین هم مطرح می‌شود، بیش از هر چیز حکایت از بی اطلاعی از ساختار حقوقی و حقیقی حاکم بر نظام سیاسی در ایران دارد.

آقایی که ۴۴ سال در امریکا زندگی کرده، ایران را با نظام‌های پادشاهی منطقه اشتباهی گرفته و تصور می‌کند که جابه‌جایی دولت‌ها با اشاره چشمی و ظرف یک هفته انجام می‌شود. چنین راهکار‌هایی نه در ساختار حقوقی جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و نه در قاموس فکری و رفتاری رهبر معظم انقلاب نشانه‌هایی از آن وجود دارد. کما اینکه شهریورماه گذشته در دیدار اعضای خبرگان رهبری با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برخی پیشنهاد می‌دهند بخش‌های اقتصادی از دولت گرفته شده و به نهاد‌های دیگر داده شود. رهبر انقلاب، اما تصریح می‌کنند: «دعوا کردن راه اصلاح نیست، همچنان که ایجاد تشکیلات و کار موازی با دولت نیز به صلاح و موفق نخواهد بود و تجربه ثابت کرده است کار باید توسط مسئولان آن، در مجاری قانونی انجام بگیرد.»

در تجربه ۴۰ سال جمهوری اسلامی ایران هم که البته همراه با بحران‌ها و توطئه‌های مختلف بوده، هیچ گاه راهکار‌های ارائه شده از طرف تئوریسین بهاری‌ها نه تنها تجربه نشده که حتی به آن فکر هم نشده است. چنانکه تغییرات مدیریتی در چارچوب قانون و از طریق انتخابات انجام شده است. مضاف بر آنکه هیچ انتخاباتی حتی در شرایط جنگ هم لغو و حتی به تأخیر نیفتاده است. حال در این چارچوب مشخص نیست راهکار ارائه شده آقای امیراحمدی که بیشتر شباهت به تحولات امیرنشینان حاشیه خلیج فارس دارد، ذیل کدام اصل قانون اساسی و رفتارشناسی رهبر معظم انقلاب ابداع شده است. جز آنکه گفته شود این‌ها رؤیاپردازی‌های جریان موسوم به بهاری است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سلامممممم. ب اقا محمود . رای فقط ب اقا محمود بقیه نخیرررررررررررررررررر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر شرف آقای دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهور باکفایت محرومان و مستضعفان و فقرا و مستمندان و پابرهنگان.

    • بدون نام

      اگر میخواست مذاکره بکنه همون موقع که رئیس جمهور بود میکرد نه حالا

    • بدون نام

      درودخدا براحمدی نجات مردمی که عزیزترش میفرمایید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بخاطر رای مذاکره میکنه

      • بدون نام

        تمام بدبختیهای مردم از زمان همین آدم شروع شد

    • رسول

      بدجور میسوزی از بهاریها.عرضه داشته باش تو هم راهکار بده .نکنه آش وکشک خالته

    • رض

      درودبراحمدی‌نژاد‌عزیز‌بیا‌
      کارگرهای‌ساختمانی‌ازبیکاری‌مردیم
      مردم‌از‌بیکاری‌خودکشی‌میکنند‌بیا‌دلاور

    • بدون نام

      خدا حفظش کنه حاج محمود رو

    • ایرانی نژاد

      احمدی نژاد ثابت کرد مرد این مملکت است
      ایران امروز نیاز به همچنین مرد داره احمدی دوستت داریم .کلیدی های یاوه گو گمشید

      پاسخ ها

      • ایرانی

        ایرانی نژادگفته ایران امروز به احمدی نژاد نیاز داره واقعا که چه تحلیلگرانی داریم ما"احمدی نژاد فقط بلده خراب کاری کنه ولی ما مردم ثابت کردیم که لایق همین احمدی نژادیها هستیم متعصفانه

      • بدون نام

        از شما تعجب می‌کنم که این حرفو زدی معلومه تو این زمونه زندگی نمیکنی و خیلی تمایل داری که تو این دولت تاریکی ها و ناامیدی ها کلی ضرر و زیان بدبختی به تنت بمالی آفرین معلومه که خیلی پوستت کلفته

    • بدون نام

      اگه احمدینژاد عرضه داشت همان زمان بهترین موقع برای مذاکره بود اما هی به قطعنامه ها وتحریمهای آمریکا میگفت کاغذ پاره.حالا برای جلب نظر مردم ازمذاکره حرف میزنه.ریشه همه بدبختیهای که امروز می‌کشیم حاصل بگم بگم های ایشونه درانتخاب بین بد وبدتر.بهترین رئیس جمهور خاتمی بود.

    • بدون نام

      خدا حفظش کنه حاج محمود عزیز مردم ایران وجهان اسلام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود و ارادت خاصی محضر مبارک شما برادر بزرگوارم جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهور باکفایت محرومان و مستضعفان و فقرا و مستمندان و پابرهنگان..داشته داریم و صبور باقیات صالحات نیکوی امیر المومنین را رصد می کنیم. احمدی نژاد بزرگترین حامی ولایت و ایران است پاک دست خدا توان اورا صد هزار میلیارد بار زیاد کند فتبارک الله احسن الخالقین. والسلام

    • محمدپناهی

      واقعا . کاش نمیرد. وسالهای سال عمر از خدا بگیرد حاج احمداقا

    • بدون نام

      دولت احمدی نژاد به دنبال مذاگره با جنایتکاران نبود ..

    • علیرضافرامرزی دوزین

      بهترین قاضی مردم هستند بروید واز هزار نفر بپرسید مطمعنا حداقل نهصدنفر به آقای احمدی نژاد رای خواهند داد،خداوند حفظش کند مردم ایران همه البته مستضعفین و مردم سطح ضعیف ازایشان راضی هستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج