جاباما
۸۶۶۴۶۷
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

ابراز نگرانی از افزایش تهدید جنگ اتمی در جهان

یک کارشناس امنیتی ارشد در سازمان ملل تاکید کرد، خطر استفاده از تسلیحات هسته‌ای در بالاترین سطح از زمان جنگ جهانی دوم قرار دارد و این مساله‌ای فوری است که جهان باید آن را بسیار جدی مورد رسیدگی قرار دهد.

خبرگزاری ایسنا: یک کارشناس امنیتی ارشد در سازمان ملل تاکید کرد، خطر استفاده از تسلیحات هسته‌ای در بالاترین سطح از زمان جنگ جهانی دوم قرار دارد و این مساله‌ای فوری است که جهان باید آن را بسیار جدی مورد رسیدگی قرار دهد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، رناتا دوان، مدیر موسسه تحقیقات خلع سلاح در سازمان ملل (UNIDIR) گفت تمام کشورهای مجهز به تسلیحات هسته‌ای برنامه‌های مدرن‌سازی هسته‌ای در دستور کار دارند و چشم‌انداز کنترل تسلیحاتی در حال تغییر است و عمده دلیل آن رقابت استراتژیک میان چین و ایالات متحده آمریکاست.

این مقام سازمان ملل متحد به خبرنگاران در ژنو گفت، تدابیر کنترل تسلیحاتی سنتی هم با ظهور انواع جدید جنگ، با افزایش شیوع گروه‌های مسلح و نیروهای بخش خصوصی و فناورهای جدید که فاصله میان دفاع و تهاجم را محو کرده، از میان رفته است.

او افزود، با توجه به بن‌بستی که در دو دهه گذشته در مذاکرات خلع سلاح به وجود آمده است، ۱۲۲ کشور یک معاهده‌ای را برای ممنوعیت تسلیحات هسته‌ای امضا کردند که بخشی ازآنها از روی استیصال و بخشی از روی درک این خطرات بوده است.

مدیر موسسه تحقیقات خلع سلاح در سازمان ملل تاکید کرد: فکر می‌کنم که این واقعاً فراخوانی برای درک است- این مساله تا حدی در پوشش رسانه‌ای گم شده است - که خطرات استفاده از سلاح‌های هسته‌ای اکنون بالاست و خطراتی که استفاده از تسلیحات هسته‌ای دارد، با توجه به برخی از عواملی که اشاره کردم، در حال حاضر بیشتر از هر زمانی از زمان جنگ جهانی دوم است.

این معاهده منع هسته‌ای که رسماً با عنوان "پیمان منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای" شناخته می‌شود، مورد حمایت کمپین بین‌المللی امحای تسلیحات هسته‌ای (ICAN) که سال ۲۰۱۷ جایزه صلح نوبل را برد، قرار دارد. پیمان مذکور تاکنون ۲۳ رای موافق از ۵۰ رایی که برای اجرایی شدن نیاز دارد، دریافت کرده است. از جمله کشورهای حامی آن آفریقای جنوبی، اتریش، تایلند، ویتنام و مکزیک است. اما روسیه، ایالات متحده و سایر دولت‌های مجهز به تسلیحات هسته‌ای با آن مخالفند.

مدیر موسسه تحقیقات خلع سلاح در سازمان ملل تاکید کرد، جهان نباید خطر تسلیحات هسته‌ای را نادیده بگیرد. او گفت: آنچه من درباره آن فکر می‌کنم و اینکه ما چطور به این خطر و مدیریت این خطر واکنش نشان می‌دهیم، از نظرم بسیار مهم و سوالی فوری است که به صورت جامع در شورای امنیت بازتاب پیدا نکرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قطعا ايران هم محل خطر است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا دماوند هست. زندگی باید کرد

    • بدون نام

      مرگ یکبار ، شیون یکبار ، از بمب اتمی هم نمی ترسیم ، اگر اتفاقی بیفتد اسرائیل نابود می شود .

      پاسخ ها

      • بانام

        احسنت آمریکا هم نابود مشود اما بعد دنیاگلستان مشود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج