جاباما
۸۶۶۴۹۷
۵ نظر
۵۰۱۴
۵ نظر
۵۰۱۴
پ

احتمال رفع توقیف صدا و آزادی خبرنگار شرق

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه کسی با نقد هیچ مخالفتی ندارد؛ خصوصاً زمانی که آن نقد، نقد منصفانه است، گفت: حتماً نقد منصفانه می‌تواند در جهت کمک به دستگاه‌ها، نظام اداری کشور و مجموعه دستگاه قضایی موثر باشد.

خبرگزاری میزان: رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه کسی با نقد هیچ مخالفتی ندارد؛ خصوصاً زمانی که آن نقد، نقد منصفانه است، گفت: حتماً نقد منصفانه می‌تواند در جهت کمک به دستگاه‌ها، نظام اداری کشور و مجموعه دستگاه قضایی موثر باشد.

احتمال رفع توقیف صدا و آزادی خبرنگار شرق

آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه در نشست با مسئولان و اصحاب رسانه:

* ما مجموعه رسانه‌ای کشور را همکاران اجرای عدالت می‌بینیم و حتماً لسان نقد شما هم می‌تواند در جهت اجرای عدالت کمک کند. کسی با نقد هیچ مخالفتی ندارد؛ خصوصاً زمانی که آن نقد، نقد منصفانه است. حتماً نقد منصفانه می‌تواند در جهت کمک به دستگاه‌ها، نظام اداری کشور و مجموعه دستگاه قضایی موثر باشد.

* نقد منصفانه حتماً می‌تواند کمک کند و ما نیز حتماً از آن استقبال می‌کنیم. نقد منصفانه می‌تواند در بهتر دیدن ما نسبت به مسائل و در جهت رفع مشکلات کمک کند و دوستان از همین موضع اگر نکاتی را مطرح می‌کنند، حتماً مورد استقبال هستند و مشکلی در این جهت وجود ندارد.

* ما در دستگاه قضایی خود را موظف به حمایت از آزادی رسانه‌ها و مطبوعات می‌دانیم و معتقدیم که این آزادی به نفع مردم و کشور است.

* بیان انتقادات از جانب رسانه‌ها حتما می‌تواند به رفع اشکالات و نواقص در نظام اداری ما کمک کند.

* در مقابله با صف آرایی دشمن، رسانه‌ها نیز وظیفه رصدگری را بر عهده دارند و باید مراقبت کنند تا نکته‌ها و سینگنال‌هایی که موجب شادمانی دشمن می‌شود، در جامعه منتشر و شنیده نشود.

* ما معتقدیم رسانه‌ها هم باید نگاه ما در حاکمیت را برای مردم تبیین کنند و هم نگاه مردم را به ما منعکس کنند؛ بنابراین معتقدیم باید کار رسانه‌ای یک جاده دوطرفه باشد.

* مسئولین با اقدام و عمل خود و رسانه‌ها با جلوگیری از فضاسازی دشمنان باید در جامعه امید آفرین باشند و ما تردیدی نداریم که آینده این کشور و نظام با پشت سر گذاشتن تنگنا‌های ایجاد شده از جانب دشمن روشن است.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضایی:

* (با اشاره به بحث توقیف مطبوعات): تبصره ۲ ماده ۵ قانون مطبوعات صراحت دارد که مصوبات شورای عالی امنیت ملی برای مطبوعات لازم الاتباع است و در صورت تخلف؛ دادگاه می‌تواند نشریه متخلف را موقتا تا دو ماه توقیف کند.

* ابلاغ این مصوبه با قوه قضاییه نیست؛ بلکه با شورای عالی امنیت ملی و حسب مورد با وزارت ارشاد است؛ بنابراین ما در قوه قضاییه تکلیفی در رابطه با این مصوبه نداریم.

* بر این اساس توقیف یک نشریه به سبب تخلف از مصوبه شورای عالی امنیت ملی، موقت است و سقف این توقیف نیز در قانون جدید دو ماه در نظر گرفته شده است.

* در مورد نشریه صدا نیز قرار شد همین اتفاق رخ دهد بنابراین این نشریه رفع توقیف خواهد شد و به حیات خود ادامه می‌دهد؛ البته رسیدگی به تخلفات آن در دادگاه و با حضور هیئت منصفه انجام خواهد شد.

* (با اشاره به اظهارات یکی از اصحاب رسانه مبنی بر بازداشت برخی عناصر رسانه‌ای): درست است یک نفر در بازداشت است؛ اما بازداشت این فرد ارتباطی با حوزه رسانه ندارد؛ نه بابت مقاله و نه بابت کار رسانه‌ای بوده است؛ بلکه آن فرد به اتهام اقدام علیه امنیت واخلال در نظم عمومی در کف خیابان بازداشت شده است. درست است آن فرد شغل رسانه‌ای دارد، اما برخوردی که با او شده، هیچ ارتباطی به حوزه رسانه نداشته و براساس گزارش ضابطین پرونده‌ی او در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

اظهارات مسئولان و اصحاب رسانه در نشست با رئیس قوه قضاییه:

*شفیعیان مسئول سایت انصاف نیوز: باید رسانه‌های حاکمیتی، از جمله میزان ساماندهی شوند. خبرگزاری میزان با قضات مصاحبه می‌کند؛ دست ما را هم باز کنید تا ما هم برویم این کار را بکنیم.

* هاشمی از خبرگزاری ایرنا: این رویکرد جنابعالی امید‌هایی را ایجاد کرده و تداوم این مسیر به اعتماد قوه قضاییه و اعتماد اجتماعی کمک خواهد کرد و انشاءالله این رویکرد تعاملی شما با اصحاب رسانه و افکار عمومی ادامه پیدا کند و یک رویکرد اقناعی ایجاد شود.

*کرمی، مدیر مسئول همشهری: شرایط جامعه و کشور ما به گونه‌ای است که تلقی فسادِ همه گیر می‌شود و انتظار این است که برخورد قوه قضاییه با فساد بدون تبعیض باشد. مواردی در جامعه این تلقی را ایجاد می‌کند که ابزار مبارزه با فساد در جهت مسائل سیاسی است.

*عبداللهی، مدیر مسئول روزنامه آرمان ، ارتباط بیشتر روسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها با مردم و برخورد با دانه درشت‌ها و مفسدان اقتصادی را خواستار شد.

* مظفری، مدیر مسئول روزنامه آفتاب یزد از نحوه برخورد بازپرسان و دادیاران دادسرای فرهنگ و رسانه تقدیر کرد و خواستار تشکیل شورای حل اختلاف روزنامه نگاران شد.

* محمدی، مدیر سایت عصر ایران : تا چند روز پیش رسانه‌ای به نام صدا داشتیم، اما امروز این رسانه به ناگاه اعدام یعنی توقیف شده است چرا که مصوبه شورای عالی امنیت ملی درباره تهدیدات آمریکا به این رسانه ابلاغ نشده بود و در نتیجه به سبب مطلبی که در این نشریه کار شده بود حکم به توقیف آن داده شد.

* رسایی از هفته نامه ۹ دی : متاسفانه در دوره قبل رسانه‌ها با سختگیری‌های خاصی مواجه می‌شدند و کسانی که به قوه قضاییه نقد داشتند- که البته اختصاص به قوه قضاییه هم نداشت- با برخورد‌های سختی مواجه می‌شدند و لذا شروع شما شروع خوبی است و‌ای کاش شکایاتی که قوه قضاییه از رسانه‌ها دارد را بررسی بفرمایید.

* ایمانجانی، مدیر مسئول روزنامه فرهیختگان : بعضی موارد و عملکرد‌ها در قوه قضاییه نیاز به جواب دارد. بعضی از این‌ها جواب داده شده و شاید از نگاه برخی مسئولین جواب دادن به این موارد، لزومی نداشته باشد؛ اما این‌ها نیاز به پاسخ بهنگام دارد و برخی از شبهات نیاز دارد با سرعت به آن‌ها جواب داده شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اینوری فک کنم ایرنا یا از شرق باشه داره با تبسم نگاه به اون اقاهه که دست به سینه ....هست میگه خیرت قبول برو بزار ماهم حرف بزنیم با قاضی القضات خخ

    • بدون نام

      نقد باید باشه خبرنگار وجدان بیدار جامعه اس باید امنیت داشته باشند

    • بدون نام

      کیهان وطن امروز دی رو مخ مردم اند کسی کاری باهاشون نداره این روزنامه ها درد مردم میگن توقیف شدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون هفته نامه درد مردم رو گفت یا کلا نمایش قدرت ارتش آمریکا بود؟؟؟

    • از مردم باش وبدون سانسور ثبتکن شاید فرجی شد

      جواب بعضی از اخباررو نمیشه همون صفحه داد ولی به جاش اینجا میگم که چندان خبرش بی ربط نیست اره جامعه رو همین بی عفتییییی ها نابود کرده اصلا هم کسی فکر نکنه که این دزدی ها واختلاص های بی شرمانه تواین اوضاع فجیع مردم عصبانی وشاکی کرده کاشکی میشد فیلم این اختاپوس هارو هم گرفت اونوقت میدیدی چقدر همه اشنا اند.... فقط برا مردم عادی زبونشون درازه جلو اصلی ها موش مرده اند..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج