جاباما
۸۶۶۵۲۶
۱۵ نظر
۵۰۰۷
۱۵ نظر
۵۰۰۷
پ

اتاق بازرگانی: به جای ارز ۴۲۰۰تومانی یارانه بدهید

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران از پیشنهاد این اتاق به دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و ارائه یارانه نقدی به اقشار آسیب پذیر خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران از پیشنهاد این اتاق به دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و ارائه یارانه نقدی به اقشار آسیب پذیر خبر داد.

مسعود خوانساری در خصوص پیشنهاد اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران به دولت در خصوص حذف ارز ۴۲۰۰ برای کالاهای اساسی و روش‌های جایگزین آن اظهار کرد: ما معتقدیم هرگونه تفاوت قیمت در نرخ ارز و ایجاد ارز چند نرخی، باعث فساد و رانت می‌شود و منافع تخصیص این ارز ترجیحی به هیچ وجه به مردم، مصرف‌کنندگان و بخصوص قشر آسیب‌پذیر جامعه نمی‌رسد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود:کالاهای اساسی جزو کالاهایی بوده که ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین آن اختصاص یافته بود ولی شما نگاه کنید، تورم آشامیدنی‌ها و خوراکی‌ها در سال گذشته حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد بوده است.

وی ادامه داد: یا در مورد کاغذ هم موضوع جالب توجه است؛ تامین کاغذ با ارز ۴۲۰۰ تومانی انجام می‌شده ولی قیمت کاغذ در بازار، حتی بالاتر از کاغذی است که با نرخ ارز آزاد به کشور وارد شود.

خوانساری با بیان اینکه مواردی از این دست نشان داده که سیاست ارز ترجیحی نتوانسته موفقیت آمیز باشد گفت: ما معتقدیم باید هرچه سریعتر، قیمت ارز بر اساس مکانیزم بازار تعیین شود و بانک مرکزی برای جلوگیری از نوسانات قیمتی، اقدامات کنترلی خود را انجام دهد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، برای آنکه افزایش قیمت ها به اقشار کم‌درآمد فشار مضاعفی وارد نکند لازم است تا در مقابل، برای کمک به اقشار آسیب‌پذیر باید یارانه نقدی را برای این بخش از جامعه درنظر گرفت.

گرانی در بازار انواع کالاها، حتی گرانی در بازار اقلام اساسی از جمله گوشت، شکر، کاغذ، لاستیک و ... طی سال گذشته درحالی به صورت لجام گسیخته رخ داد که در سال ۹۷، بیش از ۱۳ میلیارد دلار ارز دولتی برای واردات و تامین این اقلام تخصیص داده شده و دولت علی‌رغم حیف و میل شدن این مبالغ نجومی، نتوانست اقلام اساسی را با قیمت دولتی و مصوب به دست مصرف‌کنندگان برساند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فکر نکنم تخصوصی حرف زده باشن

    • بدون نام

      دولت بجایه یارانه و ارز به سوپسیت بده مثله قبل

      پاسخ ها

      • بی نام

        سو بسید

    • رضا

      چی عجب بلاخره یکی فهمید ارز دو نرخی یعنی سو استفاده یک عده پولدار ، حالا یک مرد پیدا شده زحمت بکشید باز کوپنی نکنید که از عدالت به دور هست ، بدونید یارانه نقدی عدالت کامل هست .

    • بدون نام

      اقاجان شما متوجه نشدید که ارز 4200تومانی مال دوستانه نه مال مردم بالخره دوستان اقای معاون هم انتظاراتی دارند

    • بدون نام

      کوپن خرید بدهید .

    • بدون نام

      اقای خوانساری کسانیکه از ارز 4200 تومانی سود میبرن هر گرز نمیگذارن این اتفاق بیافته

    • بدون نام

      پول پول ودید پول زور به این تجار انحصاری آقا زاده پول نقد بهتره پول ودید پولللللللللللال

    • بدون نام

      بعد یارنه به همون انازه بمونه که نشه باهاش یه پفک خرید.مقدار یارانه درزمان احمدی نژاددر حدود ۲۵ دلار بود الان ۲.۵ دلار.علی برکت الله.

    • بی نام

      سود دولت در چند نرخی بودن قیمت ارز است و علاوه بر سود آوری نرخ ارز سود مضاعف دیگری از بابت اختصاص ارز 42,000 ریال کالا ی اساسی برای دولت و افراد وابسته و کاسبان تحریم شامل میشود سیاست گذار این آشفته بازار تیم اقتصادی دولت است متضرر از این سیاست قشر وسیعی از مردم هستند

    • بی نام

      سود دولت در چند نرخی بودن قیمت ارز است و علاوه بر سود آوری نرخ ارز سود مضاعف دیگری از بابت اختصاص ارز 42,000 ریال کالا ی اساسی برای دولت و افراد وابسته و کاسبان تحریم شامل میشود سیاست گذار این آشفته بازار تیم اقتصادی دولت است متضرر از این سیاست قشر وسیعی از مردم هستند

      پاسخ ها

      • ح

        کالاهای خارجی به بهانه تحریم توی مملکت ما جمع شد کا لای ایرانی هم قیمتشان با کیفیت مذ خرفش به عرش رسید هر روزی اضافه قیمت نداشته باشیم روز خوشمانه قیمت گاز وبرق اب هم هر ما ه گرانتر میشه پس جمع کنید بساتتان منی که مستاجرم دختر دم بخت دارم با این وضعیت چکار کنم

    • م

      اره الان حرفتوگوش میکنن وبه مردم میدن

    • م

      اره الان حرفتوگوش میکنن وبه مردم میدن

    • علیرضا عسکرزاده

      ارز ۴۲۰۰ تومانی یعنی باز بودن راه سو استفاده دولتی ها و وابستگانشان و هیچ منفعتی برای مردم عادی ندارد اگه حذف بشه شاید یه شوک موقت کوتاه مدت وارد بشه اما در بلند مدت اوضاع بهتر میشه البته اگه بزارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج