جاباما
۸۶۶۵۳۴
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

کابل: محدودیتی برای واردات نفت از ایران نداریم

سخنگوی وزارت نفت و گاز افغانستان گفت: محدودیتی برای واردات نفت و فرآورده های نفتی از ایران نداریم و تغییری در سیاست‌های قبلی در قبال این موضوع به‌وجود نیامده است.

خبرگزاری فارس: «مصطفی خلازایی» سخنگوی وزارت نفت و گاز افغانستان درباره متوقف شدن واردات نفت ایران به این کشور، گفت: واردات نفت ایران از افغانستان قطع نشده و هیچ تغییری در سیاست‌های قبلی رخ نداده است.

وی ادامه داد: فرآیند واردات نفت از ایران و هر کشور دیگر باید موارد استاندارد دولت افغانستان در مورد مواد نفتی را رعایت کند و این استاندارد در مبادی ورودی و گمرکات ارزیابی شده و در صورت رعایت آن اجازه ورود داده خواهد شد.

خلازایی تاکید کرد: بنابراین معیار ورود مواد نفتی به افغانستان رعایت قوانین استاندارد بوده و در غیر اینصورت جلوی ورود نفت یا فراورده‌های غیر استاندارد گرفته خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون از ایران مواد غیراستاندارد وارد افغانستان می‌شده یا خیر نیز گفت: افغانستان ۳ نقطه مرزی با ایران دارد و از طریق این ۳ نقطه نفت وارد افغانستان می‌شود،‌ برخی از مواد وارد شده نرم و استاندارد مصرفی تعیین شده افغانستان را رعایت نکرده و بنابراین اجازه ورود به آنها داده نشده و در قرنطینه نگهداری می‌شود.

سخنگوی وزارت نفت و گاز افغانستان تاکید کرد: ورود مواد نفتی از ایران توسط تاجران افغانستان صورت گرفته و آنها نیز از پالایشگاه‌های ایرانی این مواد را خریداری می‌کنند،‌ بنابراین باید طرف ایرانی استانداردهای لازم را برای ادامه واردات مواد نفتی به افغانستان رعایت کند.

خلازایی همچنین تصریح کرد: واردات نفت از ایران هیچ محدودیتی ندارد و تنها محدودیت استاندارهای مصرفی دولت افغانستان است که باید رعایت شود در غیراین صورت از ورود این مواد جلوگیری خواهد شد.

برخی از رسانه‌های خبری افغانستان از قطع واردات نفت و مواد نفتی از ایران به این کشور خبر دادند و دلیل این امر را عدم رعایت استاندارد مواد نفتی از سوی واردکنندگان عنوان کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حق داره باید استاندارد باشه

    • بدون نام

      واردات نفت افغانستان از ایران .غلت نوشتین

    • ناشناس

      دست ب دامن افغانستان و ترکمنستان شدن اینه اون اقتدار ملی تون واقعا خااااک

    • بدون نام

      بگید درعوض تریاک و هرویین بیارن. بچه‌ها تامین باشن تحریم ها را دوربزنن

    • بدون نام

      خرید متوقف شده چند محموله هم بعلت نداشتن استاندارد پس فرستادن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج