۸۶۶۵۵۳
۷ نظر
۵۰۰۹
۷ نظر
۵۰۰۹
پ

موسویان: ترامپ به میز مذاکره با ایران بازگردد

«سید حسین موسویان» پژوهشگر دانشگاه پرینستون آمریکا و عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای ایران گفت : ترامپ می تواند با بازگشت به برجام، به میزمذاکره با ایران برگردد.

خبرگزاری ایرنا: «سید حسین موسویان» پژوهشگر دانشگاه پرینستون آمریکا و عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای ایران گفت : ترامپ می تواند با بازگشت به برجام، به میزمذاکره با ایران برگردد.

وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی دموکراسی آمریکا اقدام ترامپ در خروج از برجام را تصمیمی اشتباه خواند و گفت : رییس جمهوری آمریکا می تواند با بازگشت به برجام، به میزمذاکره برگردد. این مسیر می تواند راه گفتگوهای قدرتهای جهانی با ایران را بازکند.

وی با اشاره به گزارش های مکرر آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر انجام تعهدات هسته ای ایران گفت :
آژانس بین المللی انرژی اتمی حداقل 14 بار دردوسال گذشته تایید کرده که ایران به تمام تعهدات خود عمل کرده و هیچ قصوری نداشته است.

وی تصویب برجام توسط شورای امنیت سازمان ملل را یادآور شد و گفت : آمریکا نه تنها از برجام خارج شده بلکه سایر اعضاء سازمان ملل را بخاطر اجرای قطعنامه شورای امنیت، مجازات می کند که در تاریخ سازمان ملل بی سابقه است.

موسویان تاکید کرد : در حقیقت با این سیاست، ترامپ بالاترین مرجع سیاسی-امنیتی جهان یعنی سازمان ملل را بی اعتبار می کند.

موسویان درباره مهلت 60 روزه ایران و آیا ایران بعد از این مهلت، غنی سازی را شروع خواهد کرد؟ گفت : طبق برجام، آمریکا واروپا متعهد شده اند که تحریم های هسته ای را بردارند و تحریم مشابه دیگری تحمیل نکنند. آمریکا با تحریم ها علیه ایران، هم تخلف کرده است و هم سایر اعضاء سازمان ملل را بخاطر اجرای قطعنامه سارمان ملل، مجازات می کند.

وی تصریح کرد :دو اقدامی که ایران اخیرا تصمیم گرفته، نیز نقض برجام نیست. ایران به کشورهای امضاء کننده برجام هشدار داده که برجام یک توافق چندجانبه بین المللی است و اگرقادر به اجرای آن نیستید، توقع نداشته باشید که ایران برای همیشه بطور یکجانبه برجام را اجراء کند.

موسویان درباره استراتژی تیم ب متشکل از بولتون ؛ نتانیاهو ؛ بن سلمان و بن زاید گفت : هدف جان بولتون روشن است. او متحد گروه تروریستی منافقین بوده و در سخنرانی درنشست سالانه آنها، آرزو کرده که حکومت ایران ساقط شود . نتانیاهو نیز سالهاست که تلاش کرده، آمریکا به ایران حمله کند. او عامل تصمیم ترامپ برای خروج از برجام و تعیین سپاه پاسداران ایران بعنوان سازمان تروریستی بوده است.

بن سلمان ولیعهد عربستان و بن زائد ولیعهد امارات سالهاست که آمریکا را برای حمله نظامی به ایران تحت فشار قرار داده اند.

وی گفت : «جان کری» وزیر خارجه قبلی آمریکا سه بار علنی گفته که درهرملاقاتی با سعودی ها، اماراتی ها، اسرائیلی ها از ما می خواستند که به ایران حمله کنیم.

بنابراین نقشه تیم چهار نفره 'ب' متشکل از بولتون، نتانیاهو، بن سلمان و بن زائد کشاندن پای آمریکا به جنگ با ایران است.

پژوهشگر دانشگاه پرینستون تصریح کرد :بهمین دلیل اعضاء کنگره آمریکا، ایران ، اروپایی ها و دیگراعضاء جامعه جهانی مکرر در مورد این سناریوهشدار داده اند، سناریویی که برای جامعه جهانی فوق العاده خطرناک است.

موسویان با هشدار درباره سناریوهایی که در تلاش است ترامپ را به دام جنگ بکشاند ؛ گفت: عاملین چنین توطئه هایی بدنبال طراحی حوادثی هستند که تعدادی از سربازان آمریکایی، یا تاسیسات آمریکایی و یا تاسیسات متحدین آمریکا مورد حمله قرار گیرد و بلافاصله هم ایران را متهم کنند تا ترامپ را دروضعیت عملیات نظامی قرار دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چشم شما خودتو ناراحت نکن

    • بدون نام

      چشم.بهش میگیم برگرده و بگه غلط کردم.

    • بدون نام

      تحلیل خوبی کرده قبول دارم

    • بدون نام

      آها. یعنی کم کم دارین جا میندازین که ایران وقتی به خواری میفته مذاکره که خوبه، خودفروشی هم میکنه،؟ پس خطوط قرمز و آبی و بنفش و این قرطی بازیامون و اون مرگ بر فلان و بهمان کجا رفت؟ ای ملت ابله و هالو و زود باور و فراموشکار

    • خودم

      دست خالی یا با ساندیس و قلیون

    • بدون نام

      تو کلا تو آمریکا چکار میکنی؟

    • بدون نام

      آقای موسویان عزیزلطفا بگید برگرده به میز مذاکره درباره چی حرف بزنن؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج