جاباما
۸۶۶۶۴۸
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

دولت هیچ دخالتی در انتخابات هیات‌رئیسه ندارد

فراکسیون امید خیلی سعی کرد چراغ خاموش پیش برود و با یارگیری از دو فراکسیون ولایی و مستقلین، همه را غافلگیر کند اما طولی نکشید که نیتش عیان و حواس دو فراکسیون دیگر به اوضاع و احوال صحنه رقابت جمع شد.

نامه نیوز: فراکسیون امید خیلی سعی کرد چراغ خاموش پیش برود و با یارگیری از دو فراکسیون ولایی و مستقلین، همه را غافلگیر کند اما طولی نکشید که نیتش عیان و حواس دو فراکسیون دیگر به اوضاع و احوال صحنه رقابت جمع شد.

با وجود این مسئله، فراکسیون امید تردید به خود راه نداد بلکه از پلن یک به پلن دو شیفت کرد. یعنی روش ایجابی را کنار گذاشت و بر جمع آوری آرای سلبی تمرکز دارد.

فراکسیون امید خوب می داند که از اعضای فراکسیون مستقلین آبی گرم نمی شود چون آنها ریاست لاریجانیی بر مجلس را خط قرمز خود اعلام کردند بنابراین روی جذب مخالفان جدی لاریجانی که همانا نمایندگان همسو با جبهه پایداری باشند سرمایه گذاری کرده است.

مهمترین نقد پایداری ها به لاریجانی این است که او در سه سال گذشته مجلس را پیش پای خواست های دولت روحانی قربانی کرد و اعتبار و آبرویی برای نهاد قانونگذاری باقی نگذاشت.

براساس همین استدلال بود که احمد بیگدلی عضو فراکسیون امید ادعای جنجالی را مطرح کرد و گفت «ورود آقای روحانی برای حمایت از لاریجانی را رد نمی‌کنم؛ امکان دارد در لحظه‌های آخر انتخابات هیئت‌رئیسه پیام‌هایی از طرف دولت مخابره شود که در نتیجه نهایی تأثیر گذار باشد. با توجه به روندی که دولت در ۳ سال گذشته داشته است به نظر می‌رسد به ریاست آقای لاریجانی بر مجلس تمایل بیشتری دارد. شخص آقای روحانی گرایش بیشتری به آقای لاریجانی دارد تا به آقای عارف اما این گرایش عادلانه نیست».

این جملات نشان می دهد که امیدی ها نقطه حساسی را نشان گرفته اند و اگر بتوانند رگ غیرت نمایندگان پایداری را متورم کنند، با یک تیر دو نشان زدند.

زمان انتخابات مجلس اطرافیان علی لاریجانی وقتی از لیست انتخاباتی اردوگاه اصولگرایان کنار گذاشته شدند با تحت عنوان اصولگرایان میانه رو با اصلاح طلبان وارد ائتلاف شدند اما بعد از ورود به مجلس عهد و پیمان خود را با اصلاح طلبان کنار گذاشتند و با اصولگرایان لابی کردند تا لاریجانی رئیس مجلس شود.

از طرفی اکثریت قریب به اتفاق اعضای این فراکسیون در انتخابات ریاست جمهوری تمام قد پشت روحانی ایستادند اما بعد انتخابات و هنگام چینش کابینه معتقدند روحانی کم‌لطفی سیاسی کرد و فرمان را به سوی جریان اصولگرا چرخاند.

حال با این اوصاف اگر فراکسیون امید موفق شود عارف را برکرسی ریاست بنشاند هم از اعضای فراکسیون مستقلین به واسطه بدعهدی شان انتقام می گیرد و هم سال سختی را برای دولت روحانی رقم خواهد زد تا به واسطه دراختیار داشتن تریبون مجلس و نقد فضای موجود، سبد رأی خود را هر روز سنگین و سنگین تر کند.

گرچه حسینعلی امیری در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد که «انتخابات هیأت رئیسه مجلس موضوعی مربوط به مسائل داخلی مجلس است و دولت هیچ دخالتی در این حوزه ندارد و نظر مجلس است که چه کسی را به عنوان رییس و نواب و اعضای هیئت رئیسه انتخاب می کنند». اما باید دید این حرف تا چه حد شنیده می شود و بر روی پیوند نخوردن پایداری ها با فراکسیون امید تأثیرگذار خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ولی

      اصلا .اصلا تروخدا چیزی نگید دولت بیچاره گناه داره.اصلادولت واین حرفها...

    • بدون نام

      وکیل الدوله های بی مقداری که چشم به دست دولت دارند و بعضا با لابی های سیاسی استاندار وفرماندار و مديرکل جابجا می‌کنند
      اینجا هم از دولت حرف شنوی خواهند داشت
      هرچند که هرکدام رئیس بشوند برای توسعه کشور و جلوگیری از گرانی وفساد هیچ اقدام موثری نه داشته اند ونه خواهند داشت
      این مجلس نفسهای اخرشه

    • بدون نام

      مردم نادان=== فقر بدبختی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        توهین به مردم نکن
        اشتباه برخی از مسوولان و سیاسی کاری آنها را به پای همه مردم نمیشه بست
        هرکسی نتیجه تفکر و تعقل و سطح شعور سیاسی خود را در انتخابات نشان می‌دهند
        که بعضا متاسفانه به دلیل جوگیر شدن در انتخابات دودش تو چشم همه مردم میره

    • بدون نام

      حتما مجلس هم تو چیدمان وزرا و...دولت نقشی نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج