۸۶۶۶۵۶
۱۶ نظر
۵۰۰۶
۱۶ نظر
۵۰۰۶
پ

سردار جلالی: کمک‌ اروپا به سیل‌زدگان را برگردانید

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: اروپایی‌ها کمک‌های ناچیزی به مردم سیل‌زده کردند و وزارت خارجه باید این کمک‌ها را به کشورهای اروپایی برگرداند و با این گونه رفتارها برخورد کند؛ چرا که این مقدار کمک‌، شبیه تمسخر و شوخی‌ است که اروپایی‌ها انجام داده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: اروپایی‌ها کمک‌های ناچیزی به مردم سیل‌زده کردند و وزارت خارجه باید این کمک‌ها را به کشورهای اروپایی برگرداند و با این گونه رفتارها برخورد کند؛ چرا که این مقدار کمک‌، شبیه تمسخر و شوخی‌ است که اروپایی‌ها انجام داده‌اند.

سردار جلالی: کمک‌ اروپا به سیل‌زدگان را برگردانید

سردار غلامرضا جلالی طی سخنانی در جمع دانشجویان دانشگاه هوافضا:

* تلفاتی که این سیل از خود بجا گذاشته است ۷۵ و یا به عبارتی دیگر ۷۶ نفر است، این مقدار تلفات با این ابعاد حادثه به نسبت دیگر نقاط دنیا واقعا آمار کمی محسوب می‌شود که باید بخاطر این خدا را شاکر باشیم.

* اثر دیگری که این سیل داشت حضور نیروهای عراقی (حشدالشعبی) در جریان امدادرسانی و جبران کمک‌های نیروهای سپاه و ارتشی در مقابله با تروریست‌های تکفیری و داعش در عراق بود، من به کمیت این حضور نمی‌پردازم اما موضوع مهمی که باید به آن پرداخته شود همبستگی درونی است که بین مردم عراق به ویژه بسیج مردمی عراق (حشدالشعبی) و ملت ایران برخلاف اتفاقاتی که درجنگ ۸ ساله رخ داده است، ایجاد شده است.

* اگر ما به وقایع با نگاه فرصت محوری توجه کنیم، می بینیم که در حادثه سیل اخیر فرصت های بسیار زیادی برای ما ایجاد شده است که باید از آن استفاده و در جهت تداوم و تقویت آن عمل کنیم.

* تصویر دیگری که سیل به ما نشان داد، این بود که در داخل کشور افرادی بودند که به واسطه ابزار شبکه‌های اجتماعی، جوسازی‌ها و سیاه‌نمایی‌هایی را به راه انداختند، این افراد در همه امور اعم از حضور نیروهای عراقی، حضور نیروهای نظامی داخلی و پیشگیری و مقابله ترمیم و بازسازی، نحوه امدادرسانی، مهندسی و ... بدون داشتن اطلاعات سخن گفتند که دانسته یا ندانسته در پازل دشمن قرار گرفتند، بلاخره باید بررسی کرد که در موقعی که مردم کشور ما در ۲۳ استان در حال مبارزه با سیل هستند و دچار بحران هستند این افراد در داخل کشور که این صحبت‌ها را می‌کنند، چه‌کاره هستند؟

* مردم باید بدانند که چه افرادی بدون هیچ چشم‌داشتی و با اهداف انسان دوستانه به کمک مردم شتافتند و تسکین آلامشان بودند و چه افرادی بر طبل تفرقه کوبیدند و سوار موج‌های سیاسی شدند.

* یک سری سلبریتی ضدمردم، بی‌عرضه و فاسد که با استفاده از مشکلات مردم در شبکه‌های اجتماعی مدعی غلط به مرجع اجتماعی و فرهنگی مردم در کشور تبدیل شده‌اند و باید با آنان برخورد شود، بخش‌های امنیت داخلی کشور حتما باید رفتار و عملکرد این افراد را مورد بررسی قرار دهد، به‌نظر بنده ایفای نقش ستون پنجم دشمن عینا همین است که این افراد دنبال می‌کنند، یعنی جایی که مردم آسیب دیده‌اند و باید همه کمک کنند، این افراد شروع می‌کنند به جوسازی و بزرگ‌نمایی برخی از مشکلات کوچک، بنابراین دستگاه‌های امنیتی ما باید اقدامات این افراد را بررسی و در صورت وجود اشکال با آنان برخورد کنند.

* اروپایی‌ها کمک‌های ناچیزی به مردم ایران کردند که به قول یکی از مسئولان، ما این کمک‌ها را به فقرای کشورمان هم نمی‌دهیم و وزارت خارجه باید به نشانه اعتراض این کمک‌های ناچیز را به کشورهای اروپایی برگرداند، کل کمک اروپایی‌ها ۱۸۰ میلیون یورو است، به نظر من وزارت خارجه ما باید با این گونه رفتارها، برخورد کند.

* این اقلام و مقدار کمک‌هایی که در حوادث اخیر شده بیشتر شبیه تمسخر و شوخی‌ است که اروپایی‌ها انجام دادند. این که این حجم لباس و دیگر اقلام برای کمک به این حادثه با این ابعاد و گستردگی فرستاده شود واقعا به نوعی تمسخر ملت ما است، در محله‌های فقیر نشین ما کمک‌های مردمی بیشتری نسبت به کمک‌های اروپایی ها برای مردم حادثه دیده جمع آوری شده و این گونه رفتارها نشان می‌دهد که دشمنی اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها با مردم ایران چقدر زیاد است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایول

    • بدون نام

      کاش همه به باور این ضرب المثل می‌رسیدند که کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من.
      همیشه موفق باشید.

    • سیدمحمد مطهری

      باسلام وخداقوت
      خواستم خواهش کنم کمکهای اروپارا مسترد
      نفرمایید ممکنست رداحسان محسوب شود
      واین مقبول نیست
      انشا الله نیتشان ونیتتان خیراست بیشتر
      مزاحم نشوم ممنون ازصبوری شما

    • بدون نام

      احسنت .ما درسته در وضعیت بحران قرار گرفتیم ولی گدا نیستیم که به ما صدقه میدن کمک اروپایی ها بدرد خودشان میخوره و باید وزارت خارجه به آنها بگید مسخره خودشان هستند.

    • بدون نام

      توی این وضعیت تحریم پول کمی نیست نزدیک به ۳۰۰۰میلیاردتومن است.دستشون دردنکنه.باپس دادنش چه چیزی عایدمون میشه؟!

    • بدون نام

      سردار دمت گرم

    • بدون نام

      اقای جلالی اونها کمک انسان دوستانه کردهاند

    • بدون نام

      مناسفانه خیلی دیرمتوجه شدید اول آقای علیزاده ازانگلیس توئیت کرد:اینهاکمک نیست بلکه توهین به ملت ایران است کمکهای ناچیزآلمان رابکوبیدروی صورتشان.....!

    • کهنه سرباز وطن

      اگر چند بار برخورد مسئولین کشورمان رو قهر آمیز بیبینند بار دیگر جرات جسارت رو بخودشان نمیدهند چرا در قضیه برجام اروپائی ها بخودشان اجازه دادند برنامه نفت در برابر غذا رو مطرح کنند چرا آقایان ومدیران کشور مان اینقدر خودشان رو کوچک میکنند

    • بدون نام

      سردار همه چی رو سیاسی نکنید

    • بدون نام

      درودبرسردارجلالی حق باسردارهست من زمان خدمت مقدس سربازی باایشان بودم شخصیت بسیاربزرگ وصادق ومدیری کارکشته هست یادان ایام که باهم صبحانه املت میخوردیم درکردستان

    • ایران تحریم شده از هر سو

      جناب سردار همین ۱۸۰میلیون یورو به حساب پول ما چیزی حدود ۲۷۰۰میلیارد تومن میشه یعنی اگه ۱۰۰هزار خانوار در این سیلها خسارت دیده باشن میشه به هر خانوار ۲۷میلیون تومن کمک کرد
      کل کمک کشور و دولت خودمون به سیل زدگان این اندازه نمیشه
      منصف باشید
      و منصفانه قضاوت کنید خدا را در نظر بگیرید و پول را عادلانه بین سیل زدگان تقسیم کنید از سه یا ۵ تومن کمک‌بلاعوض دولت به سیل زدگان خیلی بیشتره

    • بدون نام

      ازقدیم گفتن دندون اسب پیشکش رو نمیشمارند

    • جعفری

      برادر جلالی عین واقعیت وراست میگوید الان ازخدا بیخبرا ی نامرد ای روزگار هزارتا بهانه وبمل بازی درمیارند براش

    • علی اکبر

      سلام، نمیدونم چرا بعضی ها از هر گونه ارتباط ایران با خارج هراس دارن ، کی میخوایم اصول روابط بین‌الملل رو درک کنیم، برگرداندن کمک ها به سیل زدگان بدترین تصمیم ممکنه و به نوعی بی سلیقگی سیاسی، اگه یک دلار هم کمک کردن جای تقدیر داره زیرا این کار داوطلبانه بوده و کسی اجبارشون نکرده، کاش همه چیزو به هم گره نزنیم و از همه فرصت‌ها برای بهبود وضعیت مردم کشورمون فراهم کنیم،،،،

    • ش

      هدیه داده شده را بر نمی گردانند.!!!!»!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج